Buddy Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 hei eg lurer hva som er den enkleste måten å få mere futt i kjerra er ny på forumet og ny med bil så har ikke så god peil:P har montert powerfilter fra biltema, og bestilt effektpotte, har tenkt litt på kam. men veit ikkje om det er anbefalt ?
Rabies Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Det biltema filteret tror jeg ikke jeg ville stolt for mye på. Hadde heller gått for K&N, eller green da. Filter og effektanlegg gir nok ikke noe merkbart mer trøkk, men du får tøffere lyd. Er egentlig litt håpløst å sugetrimme 316 sånn som jeg har forstått det. Har vært inne på tanken selv, men driter i det og bytter heller motor etterhvert;)
hagenisse Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Bytt motor/bil, eller monter turbo. Du kan sikkert holde på med masse dyr na-trim og ende opp med at den går som en 318. Juhu liksom...
Buddy Skrevet April 10, 2008 Forfatter Skrevet April 10, 2008 er 1.8 motor,viss eg hadde kjøpt kam og innsug på koed.dk og chippet motor ?
Rabies Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Problemet er vel at det koster masse penger for en bitteliten effektøkning, og som noen sa til meg når jeg var inne på samme tanker som deg; Det er kjipt å bruke 20.000 på å trimme en liten firer og så bli frakjørt av en original 325;)
Buddy Skrevet April 10, 2008 Forfatter Skrevet April 10, 2008 ok ,skjønner jaja.. men hvorfor vill den ikke gå noe bra ?har eg for lite moment i min 1.8 ?har ikke så god peil,men vill lære
Buddy Skrevet April 10, 2008 Forfatter Skrevet April 10, 2008 "Er egentlig litt håpløst å sugetrimme 316 sånn som jeg har forstått det" suge trimme ?
Stramvaier Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Du kan ikke begynne å trimme en symaskinmotor. 316 er en bitteliten motor som det ikke er noe potensiale å bygge på. Du kan bruke 20000 på denne motoren men likevel blir du kjørt fra av en 325. bytt motor er den billigste og enkleste løsningen for deg.
Buddy Skrevet April 10, 2008 Forfatter Skrevet April 10, 2008 ok.. skjønner hvilken motor burde eg eventuelt bytte til da ?
plugg69 Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 en 325 motor er det mest holdbare og gunstige.. fra en 91-95modell.. motorene mellom 95 og 98 har dårlige sylinderforinger..
Buddy Skrevet April 10, 2008 Forfatter Skrevet April 10, 2008 en 325 motor er det mest holdbare og gunstige.. fra en 91-95modell.. motorene mellom 95 og 98 har dårlige sylinderforinger.. takk hvor mye må eg gji for noe sånt da ?
Rabies Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Et annet alternativ er jo en M42- eller M44b18 eller -b19. 318IS motor. Drivlinja fra M43b16 går rett på og jeg tror ikke du må gjøre mer enn å bytte til skivebremser bak og ventilerte skiver forann for å få det godkjent. Da har du 140hk som er et bedre utgangspunkt for trimming og det er mindre arbeid enn å bytte fra firer til sekser. Sugetrim= Trimming uten pustehjelp som turbo eller kompresor;)
Pestario Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Ville nok gått for motorbytte her også ja. Kommer til å koste deg mere å trimme bilen til neste modell, enn å faktisk kjøpe og sette inn en annen motor... Si ifra hvis du vil ha sekser forresten, har en 320 (M50B20) motor stående
mbkomfort Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Ja en 318iS motor gir vel bra guff og ikke minst rimelig bensinforbruk, og som de sier her; lett å montere og godkjenne. Så kan du få deg sekser senere..
Alex88 Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Velkommen til forumet Buddy Yes det beste er å bytte motor .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå