Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Off!!

Blir så lei meg når sånt skjer!! selv om det sto det var en bmw osv. . så er det jævli trist, kunne vært en kompis eller venninde som nå var død :(

Skrevet

Sånn går det når man ikke tenker på hva som kan skje. Jeg selv blir 20 snart og har en E46 M3 , er ikke bare bare. Og om jeg vil råkjøre vil jeg hatt gjort det alene. Fordi om det går galt som vil ikke jeg være ansvarlig for de i bilen. Men jeg er ikke en slik kar. Jeg tar vare på begge mine biler. Og ikke minst drømme bilen min :D (M3en).

Skrevet
så ikke dekkene bra utslitne ut? kan ikke dette vere årsaken til at den fikk skrens?

Tviler på at dekkene hadde noe å si her. Det var vel tørr asfalt, så vil nok tro at det hadde lite å si med tanke på denne hendelsen.

Det er uansett fryktelig trist når sånt skjer.

Vet hvem noen av de etterlatte er og føler med de.

Skrevet

Det er skremmende fort gjort, det lærte jeg den harde måten.

Jeg hadde kjørt veien tusen ganger før, men denne gangen var det med ukjent bil, resultatet ble totalvrak, endel brudd, 6 måneder uten lappen og et jævli regresskrav.. Men det kunne endt så mye verre, jeg var jo ikke alene i bilen, heldigvis kom de 2 andre fra det med kun blåmerker og skrubbsår, jeg tok hele smellen.

Skrevet

Problemet er jo at man ikke skjønner hvor hardt det egentlig smeller før det faktisk gjør det. Jeg har selv bare hatt en tur i grøfta og det smalt egentlig ikke i det hele tatt. Tok bare ett speil.

Merker egentlig at jeg ikke helt klarer å respektere kreftene som er ute å går nå bilen får litt fart på seg, selv om jeg egentlig er klar over at det heftig med trykk i en bil som kjører i 100+. (Ingen 316 vitser takk.;))

Skrevet

noen som sa 316? :P

neida

synd på de etterlatte..

syns nå synd på sjåføren også jeg.. er fort gjort å overdrive eller overvurdere seg selv.. trenger ikke å ha gjort det for å tøffe seg heller.. kanskje de kranglet og han var sint? kanskje de hadde det travelt?

kanskje passasjerene forstyrret føreren?

trenger ikke være for å tøffe seg :/

Skrevet

En liten test alle kan gjøre:

Still dere på en kjøkkenstol og la dere falle framover. Det er selvsagt lov å ta seg for med hendene :wink:

Dere lander nå med ca.30km/t

Hvor mange gjør dette frivelig?

Man flyver selvsagt ikke framover i 30km/t når bilen treffer veggen i 30, det er andre faktorer som spiller inn. Men noen ganger kan man faktisk oppleve en hastighetsforskjell kontra bilen man sitter i som er langt høyere grunnet at bilen som kom imot hold langt høyere fart og/eller har langt høyere masse/vekt. Jeg har selv sett en person som satt i baksete lande foran bilen han satt i, selv om denne stod stille og ventet på tur.

En person som ikke er obs på smellen, og sitter uten seler kommer veldig tidlig opp i denne farten. Men man trenger faktisk ikke mye over 40km/t for å oppnå dette, avhengig av sitteposisjon, overvåkenhet osv osv....

Under kjøreopplæring skal alle innom ABC-førstehjelp. Men det eksisterer også noe som heter D og E.

D har med mekanikk å gjøre. Og alle som har vært gjennom dette vet at bilulykker tildlig blir stygge saker. Det er også en forskjell som har oppstått med nyere biler som skaper problemer for redningsmenn. Det faktum at bilene har Airbag gjør at mange skadde tilsynelatende ser ganske pigge ut. De har ingen beinpiper som stikker ut her og der.

Saken er det at selv om framsiden på kroppen møter en mykere gjennstand ikke endrer det faktum at resten av kroppen fortsatt er i fart. Dvs at innvoller fortsatt kanskje holder 80km/t, og bak der trykker en ryggtavle. Innvollene kan derfor f.eks bli skviset mot brukne ribbein o.lign, uten at dette er synlig på utsiden senere. Vi kan derfor stå ovenfor en person som er oppe og går utenfor bilen, med sprukket ditt og sprukket datt innvendig. Mange har derfor kanskje sett redningsmenn som virker litt overdramatiske. Det er de ikke, de tar bare forholdsregler, og med god grunn.

Bare en liten tankevekker, for det er ikke verdt det.

Skrevet

Det er så sant som det er sagt Diesel power.

Ambulansesjåfører og ikke minst brannmenn står virkelig høyt i kurs hos meg.

Jeg så engang en mann dø av hjerteproblemer, ambulansepersonalet måtte tilslutt gi opp men de holdt på ganske lenge ettersom pårørende var på stedet. Og jeg syns dette var ille!

Tenk bare på hva folka som rydder veiene våre etter slike ulykker opplever.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...