Yngvejos Skrevet April 11, 2008 Share Skrevet April 11, 2008 Da har jeg ufnnet ut at registerreima er røken. Den røk på ca 1500 rpm, men jeg har kinna masse siden den tid, fordi jeg trodde det var tenningen det var noe galt med. Vridde rundt veiva, og eneste stedet det var komp var på OT merket. Er det sjanse for at ventilene har overlevd? Rotoren peker nedover. Og hvordan skal jeg snu kammen til merket sitt uten å ødelegge ventiler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 11, 2008 Share Skrevet April 11, 2008 Trolig boyd ventiler. Kan selvfølgelig montere ny reim og sjekke komp. Må dra veiv litt forbi OT for å sette alle stemplene ned i blokka så kan du justere toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 11, 2008 Share Skrevet April 11, 2008 Kjøpte en Touring med røken registerreim for en stund tilbake, det så slik ut under toppdeksel; Ventilen er også selvfølgelig bøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet April 11, 2008 Forfatter Share Skrevet April 11, 2008 Jeg så ingenting som så ødelagt ut under ventildekselet. Men jeg prøvde selvfølgelig å snu på kammen med veiva på ot. Så da knakk jeg av en av de tappene som rotoren er festa i. Jeg skal prøve å vri den forbi ot i morgen å vri rundt kammen. Alle mutterene på ventildekselet var veldig løse, nesten så man kunne tatt dem med fingrene. Skal de strammes så lite til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 11, 2008 Share Skrevet April 11, 2008 20 Nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet April 11, 2008 Forfatter Share Skrevet April 11, 2008 Her er noen bilder av toppen. Jeg fant to ting som ser ut som sprekker. Er dette sprekker, eller er toppen fabrikert slik? Og ting ser tilsynelatende bra ut her. Får bare håpe at den ser like bra ut på nedsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet April 12, 2008 Forfatter Share Skrevet April 12, 2008 Nå har jeg prøvd å dra rundt både veiv og kam. Det gikk fint å dra begge deler en hel runde rundt. Og etter hvert som jeg dro rundt, randt det bensin ut av eksosen. Det jeg sliter med, er å få stilt både veiv og kam på OT merkene. Er det noen metode for å gjøre dette? Jeg går utifra at det er den "gullklumpen" på veivhjulet som er ot merket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 12, 2008 Share Skrevet April 12, 2008 Er et strek på svingningsdemper med OT ved siden av. På kam er det også et strek som skal tså mot et merke på toppen ca kl 1400. De sprekkene ser for meg ut som sprekker. Finner Haynes håndbok på: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ske+linker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jealous_much Skrevet April 13, 2008 Share Skrevet April 13, 2008 Ser ut som du har en sprukket topp der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå