ProGranny Skrevet April 12, 2008 Share Skrevet April 12, 2008 Hei! Jeg har tenkt til å kjøpe et nytt senkesett til min E30 323 85mod. Ønsker noe skikkelig bra i prisklassen 5-8000kr. Foreløpig står det mellom to senkesett fra GS bildeler: - K-Sportracing coilover kit E-30 51mm - 7192kr - Spax senkesett E-30 60/40mm (Hardhetsjust 28 trinn) 51mm - 5490kr Siden K-sport settet er dyrere regner jeg med at det er bedre, men det følger ikke med TUV-papirer. Er dette stress ved en eventuell EU-kontroll? Noen som har forslag til andre dempere/merker som kan være bedre? Tusen takk for alle svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 12, 2008 Share Skrevet April 12, 2008 Du får ikke godkjent uten tüv-papirer og ikke-godkjent senkesett er 2'er feil på eu-kontroll. Så med mindre du er kompis med han som tar eu-kontroll, så ender du opp med å måtte godkjenne. Du får neppe noe skikkelig bra coilover-sett i den prisklassen. Jeg hadde satset på bilstein sprint og et sett med fjærer i den høyden du liker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProGranny Skrevet April 12, 2008 Forfatter Share Skrevet April 12, 2008 hm..ok så ingen av de senkesettene nevnt ovenfor er noe å satse på altså?! Ønsker å få bilen stivest mulig, men det hadde vært digg å kunne justere hvis man skal en tur på fjellet eller noe lignende... Bilstein ja...er ikke det dyrt? Noen fjærer du anbefaler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet April 13, 2008 Share Skrevet April 13, 2008 har ikke erfaring med noen av de settene du nevner, men ang justerbart og justering opp og ned så må du jo huske på at en bør ta 4-hjuls kontroll for hver gang en er borti og justerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 13, 2008 Share Skrevet April 13, 2008 Justere før en fjelltur ja.. det skal jeg love deg at du ikke gidder. Man ender opp med å fikle litt i starten for å så la det stå. Som nevnt så skal det ikke så mye justering til før man før få sjekket hjulstillingen, selv om E30 ikke har noe å justere bak. Selv om jeg har justerbart selv så er det egentlig ingen gode grunner for det på en bruksbil. Flere ulemper derimot. Jeg har uansett ingen erfaring med de aktuelle settene; men som regel får du hva du betaler for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProGranny Skrevet April 13, 2008 Forfatter Share Skrevet April 13, 2008 hehe, greit...var ikke klar over at man måtte ta hjulkontroll etter litt justering. Da er det lite vits med justerbart for min del. Noen som vet hvor jeg kan skaffe bilstein og eventuellt hvordan fjærer jeg bør ha? takk for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 13, 2008 Share Skrevet April 13, 2008 det fine med justerbart er jo at man kan justere opp før vinteren. derfor jeg skal ha det på min e46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå