Kennayeh Skrevet April 13, 2008 Share Skrevet April 13, 2008 Hei Har nylig kjøpt meg en 92 mod. E34 (520 touring) Når jeg fyller over halv tank så lukter det bensin. Jeg har lokalisert lekkasjen til røret som går bak tanken, og opp ved bensinpåfyllinga. Det er ca 2 cm under der hvor den går over til gummislangen. Det er del 2 på denne tegninga: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG51&mospid=47392&btnr=16_0041&hg=16&fg=05 Må man av med hele tanken for å få byttet denne? eller er det mulig å "lure" det til på et vis? Er det mye jobb og ta ned tanken? hva må jeg passe på? Ser delen koster <300 på gs bildeler så det er ikke prisen, men det kan jo bli en stor jobb hvis man må ned med tanken? Er det en mulighet å kappe røret før det blir rustent og dårlig og bare skjøte inn en slangebit? Det er vel ikke noe trykk her, siden det bare er lufting? Noen som har erfaringer/tips? Kenneth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet April 13, 2008 Share Skrevet April 13, 2008 Haha jeg bytta det samme røret på fredag jeg Du løsner to umbrakoskruer som sitter oppunder bakre støtfanger, det er skruene som de båndene som holder tanken er festet i.. Ta en 2"4" eller lignende å legg på garasjejekken så du har støtte under tanken, deretter slipper du bare tanken ned litt så du får løsnet røret og satt på et nytt.. Det beste er å gjøre det når du ikke har så mye bensin på tanken da så slipper du mye søl Dette er en helt grei jobb så det er ikke noe å grue seg over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 13, 2008 Share Skrevet April 13, 2008 Fikk just samme problem med rør nr3. Kappet bort og skjøtet med slange. Nødløsning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennayeh Skrevet April 14, 2008 Forfatter Share Skrevet April 14, 2008 Hvis jeg bare senker tanken litt, må jeg løsne alle slanger og ledninger på toppen av tanken? Eller er det litt og gå på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet April 14, 2008 Share Skrevet April 14, 2008 Nei, det er bare å senke tanken litt og løsne det aktuelle røret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Juni 16, 2008 Share Skrevet Juni 16, 2008 Og da dukket det samme problemet opp her, men jeg har heldigvis 80 liter bensin på tanken.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå