Gå til innhold

bimmerstreff i krsand i juni! PÅ BANE!?

///Mysild
 Share

er dette interresant? hvis vi sier 200 per bil  

11 stemmer

1. 1. er dette interresant? hvis vi sier 200 per bil

• ja
      10
    • nei
      1

Anbefalte innlegg

har snakket litt med folk, og det er en GOD del arbeid som må gjøres!

sitere fra en PM jeg har fått:

fikk mail av skantraf i dag!:

Hei

Viser til din forespørsel om leie av banen.

Vedlegger mal for søknad du må sende politiet i Randesund ( Søm ) ved Odd Nordmo for å få tillatelse til arrangementet.

Når det gjelder selve bruken av banen vurderes dette av oss i hvert enkelt tilfelle.

Prisen er 1750 ,- pr time for tørrbanen og minimum leietid er 3 timer

Har du andre spørsmål ta kontakt med meg på tlf 38058570

Med hilsen

Sissel Andersen

Skandinavisk Trafikksenter

M

OG et vedlegg

GATEBILTREFF – GODKJENNELSE AV ARRANGEMENT

Det vises til søknad/melding om arrangement lørdag xxxxxx kl. xxxx - xxxx.

Arrangementet må enten følge vilkårene i pkt 1 eller vilkårene som følger av pkt 2.

1. Søknaden godkjennes med det vilkår at Vegtrafikkloven bestemmelser følges:

Kjøretøyene skal være lovlig registrert og påsatt kjennemerke®/skiltplate

Med mindre det er gitt konkret(e) skriftlig(e) tillatelse® fra Statens vegvesen,

skal det ikke benyttes kjøretøy med dags- eller prøvekjennemerke

Publikum skal sikres fra løypetrasèer med sperringer og/eller vakter med refleksvest

Aktuelle aktører er selv ansvarlig for at nødvendige forsikringer er tegnet

2. Dersom arrangementet legger opp til at Vegtrafikklovens bestemmelser fravikes:

Arrangementet skal følge reglene gitt i forskrift om motorsport på lukket bane eller annet avsperret område mv og Bilsportsforbundets regelverk for slike aktiviteter

Evt. obligatorisk klubbkontingent og forsikring skal være tegnet

Publikum skal sikres fra løypetrasèer med sperringer og/eller vakter med refleksvest

Aktuelle aktører er selv ansvarlig for at nødvendige forsikringer er tegnet

Politiet gjør også midlertidig skiltvedtak, som tillater at det sperres for gjennomkjøring i Skibåsen, ved at det skiltes innenfor avkjøring til avfallsplassen og innenfor innkjørsel til Skandinavisk Trafikksenter, slik at trafikk inn til og ut fra disse stedene ikke blir rammet.

To skilt nr. 306.1 (forbudt for motorvogn) m/støttebein evt på trafikkone skal benyttes.

(Politiet har ikke lenger skilt til utlån. Slike må arrangør låne av kommunen, leie evt kjøpe)

Lykke til med arrangementet!

Odd Nordmo

Politistasjonssjef

Trafikkstasjonen stiller en del krav, bl.a. godkjenning fra Politiet. Nå har vi allerede avholdt noen arragemeneter og vist at "vi kan", og har overlevert noen sider med skriftlige sikkerhetsvurderinger og insturkser for vakter mv. Vet ikke hvor mye som kreves av "nye" arrangører, men det jeg vet er at det var mye "vanskeligere" i år enn det har vært før... Hvis du ikke har godkjenning fra NBF (Bilsportforbundet) må vegtrafikkloven følges, dvs i teorien fartsgrense 80kmt... Prøveskilter er ikke aktuelt, osv. Ikke for å ta motet fra noen, men det er greit å vite at det er litt ting som må ordnes.

Blir det banedag med BMW-klubben/-gjengen så skal jeg gjøre mye for å komme :-) Kanskje vi kan "bruke SS-racing" og leie en ettermiddag eller lørdag/søndag i sommer til et litt mer "lukket" arragement. Hvis vi stenger porten og holder publikum utenfor er det nok litt mindre styr med "godkjenninger", vakter og annen organisering...

dvs, hvis vi lager en bimmerstreff konto feks som vi setter inn penger på, så kan vi leie banen! dette er ikke avgjort på noen måte, bare lufter tanken...

da har vi plass å være, til sladding og utstilling (prating) og underholdning :-)

så får å ta et beløp så kan jeg kanksje tenke 200 per bil feks evt 100 per person eller noe i denne duren... ingenting er avgjort!

si det kommer 30 biler eller 60 personer, så er det da 6000 kroner, noe som tilsier ca 3 timer på banen :-)

vet det blir feigt med tanke på at folk "bør" betale mer med tanke på kjøring, men nå har vi dette å gå ifra... det er vel også kanksje muligheter for å kunne grille da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja vet... derfor bimmers må ta ansvar... men grunnen til at det var dårlig oppsluttning på ccn i fjord, var vel at

1: folk ikke var informert

2: ingen visste om det kosta noe for ikke medlemmer

vi var jo mot 50-60 biler på lørdag som var, og hvis halvparten kommer? da slipper vi også besøk av politi (uanmeldt) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarte ikke holde deg nei hehe

Noe av poenget her er at vi må sette et mål for banekjøringen. Er det 1timer eller 3timer? Dersom et visst antall timer er bestemt blir det lettere, for jo flere som kommer jo billigere blir det.

Er det en mulighet til å leie banen i f.eks. 1 time, og få lov til å stå på området lengre uten å bruke selve banen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bør også tenke litt på at hvis det koster noe å komme inn vil det ikke møte så mye folk som på lørdag. Det vil være et mer selektivt utvalg der de som kommer hovedsaklig er for å kjøre. Problemet hvis bare de som skal kjøre skal betale vil det muligens bli ganske dyrt. Og for de som ikke betaler, har de ikke lov til å legge bilen ut i en liten sladd engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

like greit å lufte ideen, syntes du ikke!?

ja, for min del, kan vi godt leie 1 time, og stikke ned til parken for å jatte...

tror nok vi må betale uansett om vi kjører eller om vi står å pisser på den ;-)

dessuten så kan folk klare en 50 lapp for å komme ned... eller noe slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vet... derfor bimmers må ta ansvar... men grunnen til at det var dårlig oppsluttning på ccn i fjord, var vel at

1: folk ikke var informert

2: ingen visste om det kosta noe for ikke medlemmer

vi var jo mot 50-60 biler på lørdag som var, og hvis halvparten kommer? da slipper vi også besøk av politi (uanmeldt) :-)

Nå kjenner ikke jeg deg, men hvis du er en av de som har et prinsipp at du ikke vil inn på bmwccn sine sider og ikke er medlem av BMW Klubben så er det sant at ikk du ble infomert.. BMWCCN Agder har over 100 medlemer og det ble sendt mail og SMS til alle medlemmene i agder og det sto på terminlisten til BMWCCN Agder og BMWCCN sine hovedsider.. Mener du at vi må komme hjem på døra med inbydelse til folk? Men på den ander siden så hvis ikke du er medlem så kan du heller ikke forvente å bli spurt.

Dere som ikke er medlem av BMWCCN går faktisk glipp av mange seriøse og bra treff. Spesielt når det gjelder lokale treff litt øst over og på vest landet.

BMWCCN Agder skal forøvrig har pusse treff hos CarShine i sørlandsparken på lørdag. Der får vi veldig bra priser på produktene de har og vi har lokalene hele lørdagen. Gutta ifra Carshiner er også med å gir tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er medlem av ccn ja ;-) men ble medlem i september...

var ikke sånn jeg mente det, men jeg hørte at det var treff med ccn i sommer, men folk jeg snakket med ville ikke komme fordi "det er jo i teorien kun for medlemmer"

var på møte på dolly for noen uker siden... og der var det få... hehe.. nettop pga at folk ikke får beskjed, og at folk ikke "tørr" komme pga at man skal jo egentlig være medlem for å være der ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite om ccn-møtet dagen etter jeg, men jeg jobba den dagen så hadde ikke mulighet uansett.

Blir det banetreff så tror jeg jeg skal holde meg til rundetider hvis jeg skal kjøre;) Compacten må overtales så veldig for å slippe taket, og når den gjør det går den stort sett rundt før jeg rekker å legge den inn i en sladd:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er medlem av ccn ja ;-) men ble medlem i september...

var ikke sånn jeg mente det, men jeg hørte at det var treff med ccn i sommer, men folk jeg snakket med ville ikke komme fordi "det er jo i teorien kun for medlemmer"

var på møte på dolly for noen uker siden... og der var det få... hehe.. nettop pga at folk ikke får beskjed, og at folk ikke "tørr" komme pga at man skal jo egentlig være medlem for å være der ;-)

Ok..

Men hvis folk vil være sosjale sammen med folk med BMW interesse, de ikke "tørr" møte siden de ikke er medlem, hvorfor melder de seg ikke inn i BMWCCN?

Det koster 400kr i året og det følger med et par greie rabatt avtaler. Er det pga prinsipper igjen eller er det noe annet? Bimmers kan jo bestå selv om man i tillegge treffes med BMWCCN..

Fordelen med banetreffene til BMWCCN er at hvis de ikke klarer å samle inn nok penger til å dekke leie av banen så får vi dekket det av hovedklubben. Man slipper å bla opp av egne penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR IKKE NOE IMOT Å BETALE 400 KRONER I ÅRET FOR Å VÆRE MEDLEM!! har spart inn de kronenene i rabatter for 5 måneder siden...

men det er flere her inne som kanksje ikke vil, gidder eller av prinsipp, ikke vil være medlem siden det koster penger! ikke vet jeg vel...

poenget var med denne tråden at vi skal kanskje prøve å få til et BIMMERS.NO treff siden BMWCCN IKKE skal ha i år!

men for all del, hvis ccn tar ansvar å arrangerer, så kommer det folk, så lenge de vet om de "får lov" til å komme... ;-)

jeg har gledet meg til det helt siden jeg ble medlem, og er faktisk en av grunnene til at jeg har lyst til å være medlem! :-)

hvis bimmers skal ha, så må alle forhåndsbetale for at vi skal kunne klare å arrangere noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR IKKE NOE IMOT Å BETALE 400 KRONER I ÅRET FOR Å VÆRE MEDLEM!! har spart inn de kronenene i rabatter for 5 måneder siden...

men det er flere her inne som kanksje ikke vil, gidder eller av prinsipp, ikke vil være medlem siden det koster penger! ikke vet jeg vel...

poenget var med denne tråden at vi skal kanskje prøve å få til et BIMMERS.NO treff siden BMWCCN IKKE skal ha i år!

men for all del, hvis ccn tar ansvar å arrangerer, så kommer det folk, så lenge de vet om de "får lov" til å komme... ;-)

jeg har gledet meg til det helt siden jeg ble medlem, og er faktisk en av grunnene til at jeg har lyst til å være medlem! :-)

hvis bimmers skal ha, så må alle forhåndsbetale for at vi skal kunne klare å arrangere noe...

Siden du var medlem så tenkte jeg ikke spesielt deg. Sorry hvis det virket slik. Bra at du der medlem. Stikk innom Carshine på lørdag så kan du snakke med de som er i styret i agder, tror de kommer.

Da kan det jo hende det er mulig å få til noe, men om det blir åpent for ikke medlemmer det er jeg ikke sikker på.. Slik er jo bare regelene i BMWCCN. Gidder du ikke være med å støtte kluben så gidder ikke klubben gjør noe for deg heller. Alt som gjøres i BMWCCN blir gjort på fritiden og ingen får betaling for noen ting. Bare det at noen gidder å dra igang et banetreff synes jeg er vert å betale 400kr i året for. Er ganske mye arbeid rundt noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har just lakkert bilen, og så er det banekjøring på trafikk senteret, men kanksje jeg skal ned å kikke...

men vet du grunnen til at de ikke skal ha banekjøring? og det bør jo kunne gå an at de som ikke er medlem betaler 200 for å kjøre eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du driver med reseach Mysild! :) Men har du tenkt på hvor mange av de 50 for kom på lørdag som evnt kunne vært intressert i noe sånn? Er jo ikke alle som gidder å betale 200,- for å "være med" på ett treff. Men er jo fint å lodde stemningen litt nå her da :D Jeg er med i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...