m5supercharger Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 Go dag! Er helt ny på forumet, ble medlem idag faktisk:) Så dere får bare beklage meg vis dette temaet har vært opp før. Men det jeg lurer på er HVA må jeg bytte for å få en BMW 525 godkjent ombygd til en M5. Bilen er ombygd slik den står nå, men ikke godkjent. Håper på mange svar:) Mvh. Kristoffer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 hei og velkommen du kan begynne med å fortelle oss hva slags m5 det er snakk om e34? e28? e39? dòg jeg ikke tror noen har bygget om 525 til m5 av e39 enda også kan du benytte deg av søkefunksjonen på forumet her dette har vert oppe mange ganger men ikke legg ut for mye info om bilen din.. vær veldig begrenset med hva du avslører, har blitt borte m5`er fra brukere her før.. fort gjort at folk titter innom å ser noe de vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 hei og velkommen du kan begynne med å fortelle oss hva slags m5 det er snakk om e34? e28? e39? dòg jeg ikke tror noen har bygget om 525 til m5 av e39 enda også kan du benytte deg av søkefunksjonen på forumet her dette har vert oppe mange ganger men ikke legg ut for mye info om bilen din.. vær veldig begrenset med hva du avslører, har blitt borte m5`er fra brukere her før.. fort gjort at folk titter innom å ser noe de vil ha Jo, Rovderacing sin er ombygd E39 m5 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=44909&highlight= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 det var fra en 523 da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 I utgangspunktet bør du skrive en søknad til biltilsynet før du starter ombyggingen. Har du papirer på donor bilen? Eller er det tatt deler litt her og litt der? Er alt av bremser understell osv byttet til M5? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m5supercharger Skrevet April 15, 2008 Forfatter Share Skrevet April 15, 2008 Det er en BMW 525 E34 i utgangspunktet. Med M5 motor og girbox. Jeg vet ikke hva mer som er byttet til M5 på bilen, men jeg bare lurer på hva jeg må bytte for å få den godkjent som M5. Er det mer enn bare bremser, dempere, krengningsstag og fjærer? mvh. Kristoffer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Al Bundy Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 Du har begynnt i feil ende desverre.. Tørr nesten garantere deg at du ikke får den godkjent. FØR du begynner å demontere donorbilen så skal den blomberes hos BT. Dette kan du gjøre ETTER at du har fått godkjent søknaden om ombygging som du har sendt til BT. Dempntere du og flytter over deler før den er blombert så ahr du problemer.... desverre. Når dette er gjort så må du begynne med å samle inn dokumentasjon på at det karosseriet du har nå tåler kreftene som M5 motoren har.. BT bestemmer hva du må bytte over. Enkleste er å bytte over ALT av understell og drivvert. Det er BT som har svaret på spørsmålene dine, ikke vi som er på forumet her. Er BT som bestemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m5supercharger Skrevet April 15, 2008 Forfatter Share Skrevet April 15, 2008 Jeg har ikke gjort noe enda, men jeg vet at det står i m5 motor og girbox i den bilen. Skal kjøpe den denne uken så derfor lurte jeg på om det i d hele tatt går ann å få den godkjent som m5. men får ringe eller sende brev til biltilsynet om hva som må byttes og gjøres for å få den godkjent. tusen takk for alle svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Al Bundy Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Jeg har ikke gjort noe enda, men jeg vet at det står i m5 motor og girbox i den bilen. Skal kjøpe den denne uken så derfor lurte jeg på om det i d hele tatt går ann å få den godkjent som m5.men får ringe eller sende brev til biltilsynet om hva som må byttes og gjøres for å få den godkjent. tusen takk for alle svar:) Jeg hadde ikke kjøpt den før selger hadde godkjent den.. Du kan ende opp med å sitte med en bil som ikke du får godkjent og da er den ikke mye verdt. Du kan også plutselig få et helvete ved en EU kontroll eller en teknisk kontroll langs veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå