larserso Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 Hei! Jeg skal snart ha service på min E46 og har noen spørsmål. Jeg importerte bilen i starten av -07 og er derfor ikke "inne" hos BMW-forhandlere her i landet. Da inspection II koster 3300,- SEK hos BMW i Sverige og 7500,- NOK hos BMW i Norge kommer jeg antakelig til å ta service hos BMW i Uddevalla (www.rutgersson.bmw.se). Dette blir vel det nærmeste Oslo? Er det noen som har hatt bilen sin hos disse? Jeg lurer på hvordan er det med garanti på service utført i Sverige kontra Norge? Tenker på om det skjer noe med bilen like etter service som burde vært oppdaget og utbedra på service etc. Har hørt flere har fått dekka reparasjonen både hos Møller og BMW i Norge fordi de burde utbedra feilen til en langt mindre pris på servicen. Har det noen betydning når bilen er importert? Hvordan er det om jeg tar servicen hos Autopower i Oslo, som også er mye billigere enn Autozentrum/Stenshagen? Noen steder å anbefale eller fraråde ifbm. service? Håper noen kan hjelpe og på forhånd takk for hjelpen!
Sir Hofstad Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 Personlig hadde jeg tatt den selv, etter skjema. Men ikke alle som har den muligheten, og da ville jeg valgt Søtabror. Sørg for kvalitetsolje, at kupefilter blir byttet osv.
S.Arnesen Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 jeg sjekka opp norge kontra sverige jeg også når jeg skulle ha service på min e46. men jeg fant ut at det var like greit å gjøre det selv. Er nøye med å ta vare på kvitteringer og noterer km stand når ting er blitt utført.... er like greit det....
larserso Skrevet April 16, 2008 Forfatter Skrevet April 16, 2008 Er ikke interessert i å gjøre det selv for er ingeniør og lite praktisk anlagt med bil... (er nøye men har null kompetanse for å gjøre noe med nyere biler) Dessuten synes jeg det er viktig å ha stempelet i serviceheftet på en 4 år gammel bil mtp. salgsverdi etc. Oljeservice med skifte av div. filter hver 15.000km får jeg derimot bekjent til å ta og tar vare på kvitering med km-stand påskrevet. Får nok ta en telefon til søta bror da ja:) Skal være nøye med olje og filter. Skal få bytta bremsevæske og oljeåndingsfilter også. Noen som har hatt bilen på service i Sverige og har erfaringer å dele?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå