Sevenord Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 Vurderer å kjøpe en bil, en cabriolet, som har fått skade i bla front og litt diverse etter å ha rullet rundt. Slik jeg forsto det hadde den også vært i jigg for en liten oppretting. Dette er da selvsagt gjort av profesjonelle. På generelt grunnlag, hvordan holde en slik bil seg i pris? I MINE øyne ser bilen bedre ut en snittet av samme modell. Bilen er selvsagt også lakkert i den forbindelse. Ble gjort i 2002. Hva mener dere? Er dette svært tungsolgte objekter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 De er ikke mer tungsolgte enn andre så lenge neste kjøper ikke henger seg opp i dette. Er ganske mange biler som ruller ute på veiene som har vært i jiggen uten at eierene er klar over det. Jo eldre bilene er, jo vanskeligere er det å komme over et eksemplar som ikke har vært borti noe. Slik informasjon forsvinner som regel etter en bil har skiftet eiere et par ganger. Er det no regler som sier at man skal informere om slikt når en selger bilen? Bilen skal jo i teorien være like god som før, men vi vet jo at det ikke alltid er tilfelle. Jeg har aldri eid en bil som har vært i jigg før, men hadde nok varslet eventuell kjøper om at den hadde vært rettet opp en gang i tiden. Tror da han hadde blitt mer skeptisk så noe lavere verdi på bilen må man nok regne med. Varierer som sagt veldig på kjøper. Og om man i det hele tatt gidder å informere om det ved salg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet April 15, 2008 Forfatter Share Skrevet April 15, 2008 Ikke sant. Jeg blir jo automatisk skeptisk når jeg hører at bilen har vært "totalvrak". Den var rettet av nåværende eier og sjefen for oppretting/karosseri (eller noe) hos bilforhandleren som han jobbet hos. Det høres jo for meg greit ut, og bilen så pen ut. Som du sier så er det sikkert nok av biler som har vært i jigg uten at nåværende eier vet det, og denne bilen er sikkert god som gull den. Bilkjøp skal ikke være enkelt ivertfall! Flere synspkt tas imot med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 Hvilken bil er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikS Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 Her er en test med to Focus'er som smeller i hverandre. Den ene er dårlig rettet opp etter en skade, mens den andre ikke har vært utsatt for noen større skade. Du kan her lett se at det er svakheter i den opprettede Focusen. Dette kommer sikkert veldig an på hvordan arbeidet er gjort... Jeg ville vært litt skeptisk til å kjøpe en bil som har hatt omfattende skader tidligere. http://www.youtube.com/watch?v=NWEdlUT17PI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 Skremmende å se den videoen der, viser hvor lett det er og lure til en skada bil. Utdanner meg til oppretter/lakkerer så har kjennskap til dette. Skal foresten stå i vognkortet om en bil har vært kondemnert. Blir noe annet om den er kræsja å har vært i jigg (noe som er helt vanlig nå tildags) å blir dradd litt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet April 15, 2008 Forfatter Share Skrevet April 15, 2008 Skal sjekke opp litt mer om hvor omfattende den skaden har vært, og hva som er fikset. D.C.V: Det forblir en hemmelighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 du kan også jekke opp bilen i fronten lukke opp dører og alt, og se om den krymper i dørene etterpå var en som gjorde det, og etterpå innrømmet eier at bilen hadde vært smelt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 Ja å sjekke dørklaringer osv er jo alltid lurt uansett, det er noe alle kan gjøre. Men er en bil kræsja å blit retta av en proff vil det ikke vises noe der. Værre hvis man har uorginale forskjærmer feks, da klaringen ikke her lik mot panstret hele veien :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 nja, kan jo være at det har vært rust etc i skjermene da og da har den jo ikke vært smelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet April 15, 2008 Forfatter Share Skrevet April 15, 2008 Det er klart, å sjekke klaringer i dør og skjermer generelt må man gjøre Det gir ivertfall at visst inntrykk skulle jeg tro. Om man jekker opp en cab kan man kanskje ikke forvente at dørene går igjen? Nei vet ikke, bør kanskje ikke "flexe" så mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå