EirikL Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Lurer på å sette på 5mm spacere på min E-36 og har tre spørsmål. 1. Vil dette kunne hjelpe litt på sporing? Har hatt 4-hjulskontroll og det sporer fortsatt på de verste veiene. Mener ET på felgene fremme er 38 eller 40. 2. Hva vil spacere ha å si for hjullager, foringer etc? 3. Vil jeg trenge lengre hjulbolter? Takker for alle svar og erfaringer med dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 3. forleng hjulboltene like mange mm som du spacer ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Sporingen har nok mye med dekk å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet April 16, 2008 Forfatter Share Skrevet April 16, 2008 Kjører nå på Falken FK 431, kan det stemme at de heter det? Blir spacere bare et optisk triks da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Blir bare ett optisk triks ja. Og vil tro at det sliter noe mere på lager og foringer. Men ikke nok til at det ikke er verdt det i forhold til hvor mye bedre utsende blir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Sporing har nok mer med dekkene å gjøre enn med spacere, som skrevet i tidligere innlegg. Med mindre du har noen voldsomme spacere, vil jeg ikke tro du får noe særlig mer slitasje på foringer og lager. Har selv kjørt med 10 mm spacere rundt om i flere år, og ikke merket noen markant økning i slitasje på noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Tror neppe spacere vil HJELPE på sporingen, siden det er det du spør om.. Spacer du ut MYE, så er faren faktisk at du ender opp med så bred sporvidde at du alltid blir liggende å klatre på kantene i hjulsporene, og det blir det sporing av.. men det er ikke noe problem med 5mm spacere. Når det gjelder slitasje, så er det fortsatt kraft ganger arm som gjelder, og jo lenger armen inn til hjullager blir, jo mer kraft snakker vi. Og så var det dekkene da, du mener sikkert FK451? I så fall så har du dekk som er litt utsatt for sporing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 et triks du kan prøve for å få vekk sporing er å fylle litt mer luft i dekkene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Felgene er ET41. Dekk var vel FK452? Var jeg som utførte 4-hjulskontrollen, og justerte 100% likt begge sider, og 100% på toleransen. Dekktrykk var litt lavt for dimensjonen kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Felgene er ET41. Dekk var vel FK452? Var jeg som utførte 4-hjulskontrollen, og justerte 100% likt begge sider, og 100% på toleransen.(1 minutt tightere spissing foran). Bilen er senket ca 12-13mm lavere enn org sportsunderstell. Dekktrykk var litt lavt for dimensjonen kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet April 16, 2008 Forfatter Share Skrevet April 16, 2008 Da skal jeg prøve å fylle litt mer luft i dekkene. Hvis ikke det hjelper, er det nok rett og slett bare dekkene som ikke er stabile nok. For det er ikke noe annet galt i forstillingen. Det har jeg jo fått eksperthjelp til å finne ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Eneste som ikke var 100 var Caster som lå litt utenfor, men rimelig likt begge sider. Hvis jeg ikke husker feil. Kan nevne at caben var nydelig å kjøre på god asfalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå