Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen!

Har kjøpt meg en E-46 med følgende problem:

Når man setter bilen i Revers piper ryggesensoren konstant. Altså sammenhengende piping.

Har noen vært borte i dette eller vet hvor feilen kan ligge

På forhånd takk

Skrevet

Hei.

Har samma greiene på min e36. Når den piper konstant så betyr det at det er noe feil i ryggesensor systemet. Kan være en gåen avstands føler, Men hørte at et vanlig problem er irr på jordinga til sensorene.

Skrevet

hei..

Det kan vere at en av sensorane er gåen.. Fordi at sensorane er koblet i serie med kvarandre.. då vil du få konstant "piping" på ryggesensorane..

Skrevet

Får du kjørt diagnose på den får du vel til og med vite hvilken av sensorene som er gåen.

Hadde samme problem på min e46 facelift coupe med m-pakke, og måtte av med hele bakfangern for å bytte sensor. Men er på ingen måte noe problem å gjøre selv. Fikk hånda på sensoren uten å ta av fangeren, men jeg vil fortsatt påsta at det er fysisk umulig å ta ut sensoren uten å ta av fangern. Uten å ødelegge noe da selvfølgelig!

bare husk at når du bestiller ny sensor kan det være en ide å bestille ferdig lakkert i bilens farge, ellers kommer den i svart!

Betalte 1250 eller noe ferdig lakkert fra GS i oslo!

Hvis det fortsatt bare piper konstant med ny sensor, er det bare å gratulere å konstatere ledningsbrudd. Det er en del mer jobb å fikse.

lykke til!

Skrevet

Du kan sette på tenninga og skru på PDC, gå rundt bilen å lytt på sensorene, den som er "død" er nok defekt. Om det ikke er ledningsbrudd da.

• 1 month later...
Skrevet

Har samme problem på min E39, men sensorene fungerer de er ikke defekte. Vet noen av dere hvordan man kan finne ut av om det er ledningsbrudd noen steder? Jeg har testet at alle 4 sensorer de fungerer, når jeg setter over hånden så pipper de. Dette testet jeg men hver sensor for seg, og de tikker hvis man hører etter.

Takk på forhånd!

Skrevet

Hos meg er det samme problemet på min e39 og der er det at ryggesensorene er ødelagt. og diagnosen fortalte at det var de 2 på høyre side som var ødelagt.Så regner med at en diagnosetest kan fortelle det aller meste. jo nyere bilen er jo mer kan en diagnose fortelle

Skrevet

Hadde samme problem på min facelift E46 Touring, men pipingen var ikke konstant da jeg satte bilen i revers...

Uansett, kjørte en diagnose med Carsoft 6.5 og slettet feilmeldingen og pipingen forsvant.

Men kan tenke meg at feilen (hva den nå er) er der fortsatt... :?

Skrevet

Takk for tips, for kjøre den på diagnose test. Men sensorene fungerer fint, når de først registrere at noe er bak så begynner de å fungere helt normalt. Kan det være at sensoren er blitt byttet av tidligere eier men at feilen er forsatt registrert i systemet som foråsaker feilmeldingen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...