Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en 520i E34 91 modell

Starte opp bilen : Noen ganger når jeg skal starte opp bilen og jeg slipper nøkkelen fordi det høres ut som den startet, så har den tendens til å droppe langt ned på turtallet og kvæler seg selv.

* Den kvæler seg ikke selv når jeg har fått den i gang men dropper veldig på RPM'n.

- På tomgang : Den ligger rolig på ca 900-1000rpm men pluttselig tar den et fall ned på 400rpm og flyr tilbake opp igjen. Den går litt ujevnt ut i fra når jeg står bak bilen og hører på potta. Noen ganger hver 30 sek så kommer det et lite smell i potta. Smellet er ganske lavt.

- 1 gir : Når jeg skal kjøre i gang faller den noen ganger sammen ned til 400 rpm så jeg forter meg å presse in clutsjen og må ruse mer en vanlig for å komme i gang igjen.

- 2 gir : Her er det også et kutt på turtallet noen ganger i blandt, dropper ned til 400rpm ca og bilen bremser sykt og det ser ut som jeg blir kasta rundt i bilen fordi det kommer når man minst forventer det :P . Da kjører jeg enten på jevnt turtall bortover eller når jeg skal stige litt i fart.

- 3 gir : her er det bare litt napping i 40km/t på 1500rpm på rolig kjøring frammover. Merker den napper mer hvis det er 2 personer ekstra i bilen på samme turtall og hastighet.

- 4 gir : her er det ikke noe fusk etter som jeg har holdt meg i over 55 km/t hele tiden men jeg legger merke til at jeg ikke kan kjøre "pent" med bensinmåleren. Det er enten 0.L på mila eller 0.9-1L minimum. Den gir faktisk litt gass av seg selv når jeg prøver å havne ned på 0.6-0.5. og går tilbake til 0.9 L pr mil.

Har ikke prøvd å gjort noe med det ennå men skal prøve nye tennplugger og tenningskabler i dag.

Skrevet

Har du sett om det er hull i innsugsbelgen? Det er slangen som ligger mellom luftfilter og spjeldhus! det kan virke som om motoren din får falsk luft!!

Skrevet

var ute å kjørte nå og fant flere ting som kan være til hjelp å løse problemet:

- Bilen napper og fusker noe jæv... ved litt gasspådrag under 2000rpm uansett gir.

- Når jeg kommer meg opp på 3000rpm og uansett mengde gass så fusker den ikke.

når jeg ligger på 3000rpm eller høyere så går det fint ann å ligge å hvile på o,5 på mila uten at den spretter opp til 1 L minimum av seg selv. men da synker farten etterhvert. på omdreininger rundt 2000 så går det ikke ann å ligge på under 1 L på mila, den går automatisk til 1L på mila når jeg prøver å slakke ned på gassen. Slakker jeg littegrann for mye så går den på 0 L pr mil( motor bremser ned)

Skrevet

prøvde med startgass på innsugsbelgen og rundt ved luftfilteret. skjedde ingenting med turtelleren.

har et sportsluftfilter på bilen da men vet ikke om det har noe med saken å gjøre?

Skrevet

Trur ikkje det har nåke å sei, men kanskje du har krøll på nåken vakuumslangar? Min nappte å opp og ned i turtall på tomgang, men fekk skifta ein vakuumslange med krøll på så gjekk han normalt...

Skrevet

har du ett sportfilter som er innsausa i olje? DERSOM det er LMM på bilen takker disse ofte for seg om man setter på slike filtre.. og da lever bilen sitt eget liv..

Skrevet

skiftet pluggene , la merke til at den ene satt litt løst fra før av , så nå har den vært problemfri i 2 dager :) får håpe det var det som skulle til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...