Gå til innhold

E30 318is Touring *Solgt*

635csi
 Share

Hvilken front skal jeg bruke?  

120 stemmer

1. 1. Hvilken front skal jeg bruke?

• Is-leppe
      23
    • Rieger infinity
      22
    • M-tech II
      76

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lite fremgang på selve bilen for tiden grunnet travelt på jobb, samt tidkrevende utdanning innen det lokale frivillige brannvesenet.

Men i dag fikk jeg hvertfall pakken som avslutter alle mine tidligere "Vingle-Petter"-vurderinger angående styling. Byttet til meg en Hartgehekk (oppussingsobjekt) med Anders fra en meget kjent produktiv garasje i Skien :D (Takk takk!)

Måtte bare prøvemontere litt for å bekrefte at dette ikke egner seg på vinteren (les: lavt foran). Greit å ha is-leppa i bakhånd når vinteren kommer da hvertfall, lettere å reparere den :D

Front:

wi6r7d38j1uvnoaw4qvm.jpg

Hekk:

e6weyew9mwhvcoqccdu5.jpg

Komplett styling inkl. gode gamle Zender sideskjørt:

w40qok0zcytij2cmdo7r.jpg

Da er det bare å vente til ting roer seg litt ned, så jeg kan få prøvd å gjennomført noen av planene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte egentlig det kom til å bli spørsmål om M3`n ja :D Tok den med på bildet med vilje som en ørliten teaser for broderen sitt neste prosjekt, hehe.

Kommer til å bli egen prosjekttråd om den etterhvert, men kan røpe at det står en 3.5/3.6 twinturbo-motor inne i verkstedet som skal monteres med tid og stunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ikke så mye som har skjedd her i det siste, men i dag fikk jeg hvertfall henta en trivelig pakke. Et par av senterdekslene på Hartgefelgene var litt slitne, så da bestilte jeg liksågodt et komplett nytt sett. Slettes ikke gratis noe av det det står Hartge på har jeg funnet ut, men det får bare være det samme.

Nok en gang takk til Tom Erik på Strandveien Auto for god service :)

yilspo4iula5hvrrdxe0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av de gamle dekslene var nok ødelagte ja, så jeg tenkte at det kunne være greit å kjøpe 4 nye når jeg først skulle bestille, så får heller de to andre bli reservedeksel :)

Ble nesten 400,- pr. stk. ferdig levert, men må man så må man, hehe :D

Gjorde et impulskjøp til E24`n også denne uka. Hartge naturligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke fått tid til 4-hjulskontroll ennå, men jeg får heldigvis bedre tid nå når det nærmer seg sommer.

Ser forresten ikke ut som det er noe særlig unormal dekkslitasje på hjula som står på nå, tok jo en kontroll etter forrige senking. Så det kan hende jeg monterer Hartgehjula snart likevel. Tenkte jo uansett å ha dem på under 4-hjulskontrollen siden det er disse som skal brukes.

Må på EU-kontroll med sommerbilen snart også, så jeg må prioritere den litt nå. Skal skifte hjullager foran og sjekke litt generell teknisk tilstand i forkant, så slipper jeg forhåpentligvis unna med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke ha turbo på touringen da? :P

Det har faktisk fristet veldig med turbo ja :D Har fulgt med salgstråden angående den motoren din. Men ettersom jeg har forstått det så er vel ikke den helt "bolt-on" på E30 i og med at den står i E36. Må sikkert bytte bunnpanne hvertfall. Noen idè om hva annet som i såfall må modifiseres? Eksos? Ett eller annet elektrisk?

Nå skal det sies at jeg er forholdsvis blank på dette med turbo, det er nok mine to yngre brødre som kan dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan bruke bunnpanna di selv?

elektrisk så følger det med datasprut som du kopler på istedet for hjernen. er ferdig sveiset downpipe som følger med, resten aveksosen lager du selv ;-)

skal fåen god pris hvis du handlerkjapt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres unektelig fristende ut ja, men akkurat nå tror jeg ikke jeg har tid til å holde på med dette dessverre. Har i utgangspunktet 2 biler som fortjener litt kosmetisk oppgradering i første omgang.

Men jeg viste frem den annonsa di til en annen kar her nå, så jeg får prøve å overbevise ham om at han bør montere turbo istedet kanskje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest igjennom alle 10 sidene :) Må si dette er et virkelig pent prosjekt. Til god inspirasjon til mit eget e30 touring prosjekt :)

Har du "bare" 60/40 senk nå? Synst din virket så lav forran. Jeg monterte selv 60/40 supersport igår, men min er på langt ner så lav framme. Men regner med det siger endel? :wink:

Skal vertfall fortsette å følge med her 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...