Gå til innhold

E30 318is Touring *Solgt*

635csi
 Share

Hvilken front skal jeg bruke?  

120 stemmer

1. 1. Hvilken front skal jeg bruke?

• Is-leppe
      23
    • Rieger infinity
      22
    • M-tech II
      76

Anbefalte innlegg

Takker for det :) Greit utgangspunkt som forhåpentligvis blir en ok bruksbil etterhvert ja.

Angående senkesettet så ble den nok vel lav til mitt bruk ja egentlig. Skjønner ikke dette helt siden det var meget stor forskjell fra Apex-settet som også skulle være 60/40. Det som er positivt er jo at bilen fikk rett "stuket" nå da hvertfall, litt lavere foran enn bak. Disse Touringene blir jo fort litt "sirævva", hehe :)

Har fulgt med litt i prosjekttråden din også, er litt nysgjerrig på alle andre touringprosjekter. Greit å følge med på hva andre gjør med sine biler. Ser ut som du hadde samme brune flekkene som jeg har rundt omkring du også, hehe :wink:

Angående senkingen så vil jeg tro at min ble lavere fordi jeg har kortere dempere foran. Ser ut som du ikke byttet dempere i følge tråden din? Jeg bruker de som fulgte med Apex-settet. Du bør være litt obs på at originale dempere kanskje ikke tåler såpass mye senking. Ved mere enn 40mm senking anbefales kortere dempere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siræva touring liker vi ikke nei :wink:

Bilda jeg tok i går vart litt missvisende egentlig, da jekken stod under bilen. Jeg trodde ikke den var borti bilen, men det var den vist. Nå er vertfall bilen litt lavere, og jeg trur det blir passelig når den får seget litt.

Krokan-is bil er ikke så pent nei, ganske kjedelig det. Ikke så lett å¨få fjerna det sjikkelig uten at det kommer igjenn helder :?

Jeg har ikke skifta dempere nei. Er klar over at de kan gå istykker ja, men tenkte jeg helder skulle bytte de når det skjer, blir litt mye utgifter akkurat nå skjønner du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Lite framgang her siden E24`n har fått mest oppmerksomhet i det siste. Men jeg har nettopp startet ferien, så da blir det vel tid til å flikke litt på begge bilene tenker jeg :)

I dag, på den varmeste dagen på lenge her på Nordmøre, ble Touringen litt varm i de bratteste motbakkene. Byttet derfor fra vintergrill til sommergrill i håp om at den får litt bedre kjøling:

wm8m59wq303f0owtdorx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på at jeg har en Hartgehekk som trenger litt pleie. Har vært hengerkrok på bilen den har stått på før, så dette hullet måtte jeg tette igjen. Et par lag med glassfiber nå først, så blir det glassfibersparkling i morgen. Plutselig litt pågangsmot nå, hehe :D

xou7nr02xi0vtmv0eck3.jpg

ut0z22kzs9qcm01w5x7n.jpg

e246z9chrw2tc86uayy1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hartgehekken skal etter planen monteres på Touringen sammen med Hartgefronten ja. Ferdig sparklet og pusset nå:

p1hw06wrog6olf5r2ni9.jpg

Angående BBS-felger så har jeg et sett med 7x15" vinterfelger med halvslitte piggfri vinterdekk som jeg bruker selv nå inntil videre. Hadde egentlig et sett med 15" Hartge-felger for hånden som jeg tenkte å bruke som vinterfelger, men har ikke hørt mer fra selger dessverre. Tenkte å kvitte meg med BBS`ene dersom jeg fikk tak i disse, men det ser faktisk ut som det ikke blir noe av den handelen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse pågangsmot i dag også i finværet, så nå er hvertfall stylingen ferdig pusset og klar til lakkering når den tid kommer :)

Kjekt med luftdreven pusserondell, slapp nesten å pusse manuelt i det hele tatt.

Bort med daytonafiolett:

1ejm138szhlnwdnfs535.jpg

Bort med en eller annen svartfarge:

bb0l0jmm1s98slpids7c.jpg

Ferdig pusset:

l7k9xhyj02ld8rdp01qo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget behagelig og effektivt å bruke maskin :D

Skal på Posten og hente meg en liten pakke i dag. Originalt armlene som forhåpentligvis skal monteres i nærmeste framtid :)

Men i dag kommer jeg til å prioritere E24`n og hjullagerskifte, så Touringen får vente litt ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg tid til å montere armlenet i dag mens skodda holdt på å lette her på Nordmøre. Har vært på utkikk lenge etter dette, så da var det bare å kjøpe når det først ble lagt ut for salg :)

Ferdig tilpasset:

jg8v2x95brm5v4c0ux4g.jpg

Ferdig montert:

l0uervnfm87giwdtg3o9.jpg

Selv Autofil-Larsen burde være fornøyd, hele 2 koppholdere :wink:

tptjr6cyo580yyvkrnnk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovlig og lovlig, har ikke godkjent den ennå nei. Tenkte å gjøre det samtidig med at jeg skal godkjenne senkesett og div. Så lenge understellet er samme som på 318is/325i, og du erstatter en 4-sylindra motor med en annen 4-sylindra motor, vil ikke dette være noe problem.

Is-motoren er så og si bolt-on i din bil som i min. Ledningsnettet passer rett på. Du bruker motorfestene fra is-motoren. Eneste jeg måtte gjøre var å korte inn mellomakslingen siden is-kassa var litt lengre enn den som stod på, og sveise fast holdere til coilene (vist på bilde). Fikk også tak i et eksosanlegg fra 318is siden det originale ikke passer inn på grenrøra.

4zum0vwqhh5950k6q77j.jpg

Egentlig er det mye du bør tenke på dersom du kommer over en 318is-motor. Du bør få med komplett ledningsnett, alt av slanger, alle følere, girkasse, mellomaksling, eksosanlegg osv. = mest mulig komplett. Jeg manglet masse smådeler på min motor da jeg kjøpte den, og da kan det fort bli en kostbar motor etterhvert. Men den er hvertfall morsommere enn m40b16 da, hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...