Gå til innhold

E30 318is Touring *Solgt*

635csi
 Share

Hvilken front skal jeg bruke?  

120 stemmer

1. 1. Hvilken front skal jeg bruke?

• Is-leppe
      23
    • Rieger infinity
      22
    • M-tech II
      76

Anbefalte innlegg

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk og pris for at noen var såpass ærlig ja :)

Har litt dårlig samvittighet når det gjelder denne bilen. Har vært så mye annet å gjøre i sommer, med litt mere skruing på E24`n enn jeg hadde planlagt, og et uforutsett båtkjøp, så jeg har ikke kommet så langt med denne som planlagt. Men jeg ser nå som tidligere nevnt at det ikke blir hellakkering, og at jeg er litt i tvil om jeg skal montere Hartgestylinga nå til vinteren. Har jo tross alt en is-leppe jeg tenkte å bruke om vinteren.

Får håpe på et par fine høstkvelder, så får jeg raskt fiksa det lille av lakkrust som finnes. Lakkering blir ikke noe problem siden jeg ikke skal hellakkere den likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir alltid tid til bilen vet du. Bilen min har vært uten frontfanger i hele sommer. :D Blir ikke det samme å kjøre caben når den ser ut soom et høl.

Men akkurat som deg har jeg brukt de fine dagene i båten og ikke minst alle pengene , da tyver i sommer stjal stoler, ratt og instrumenter hehe!

Men, men sånn er livet. Dracoen er oppe å går med ny Mercruiser diesel med pris som en greie bruksbil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyveri i båten i tillegg til påkjørsel av bilen? Uheldig kan man si, hehe :wink:

Jeg og to av mine brødre kjøpte oss en daycruiser som et lett rep.objekt, en Bayliner 2051 SS med V6-bensin Mercruiser innabordsmotor. Ypperlig til dagsturer, går greit nok til vår bruk. Morsomt med båt når alt fungerer som det skal :) Men båt koster ja, bra vi er 3 om å dele på utgiftene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Her skjer det gruelig lite med selve bilen om dagen, men kan ta en liten oppdatering likevel.

Som så mange ganger tidligere har jeg nå altså endt opp med ennå et felgsett (har nå totalt 6 sett til E30), denne gangen 7x15" skrudde krysseika OZ-felger. Plana var at jeg skulle bruke dem som de er (til vinterfelger), men "som vanlig" så forandrer planene seg raskt her i gården. Tilstanden på felgene var ikke helt som forventet, så derfor skal jeg nå sende dem på en aldri så liten oppretting. I og med at jeg koster på dem dette, så har jeg funnet ut at jeg for første gang skal prøve meg på oppussing av ytterringer og senter på skrudde felger. Har jo tross alt både BBS RS og skrudde Hartge til E24`n, så dette blir et prøveprosjekt :)

Målet er ikke å få dem 100% strøkne, men i bra bruksstand med polert kant. Så får heller tiden vise hva jeg egentlig skal bruke dem til :wink:

I samme slengen tenkte jeg kanskje å bytte farge på senteret til gull i stedet for sort, men det har jeg ikke helt bestemt ennå.

Sånn ser felgene ut per dags dato:

u6xgwt70y8mqyso4wwrb.jpg

4xh3xxwemjhnuez8d909.jpg

I samme slengen skal jeg sende 2 stk. av disse felgene på oppretting, og dette felgsettet kommer da for salg når jeg har fått dem tilbake:

205wgggf3d1sh9ajostg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har pusla litt med en moderat bremseoverhaling i det siste. Kjøpte komplett rep.sett både foran og bak, da jeg oppdaget at bremsene hang litt her tidligere (felgene ble varm under langkjøring). Kan godt si at dette var på tide nå, da bl.a. saltet på veiene har gjort sitt for å hindre alle bevegelige deler i å fungere som de skal. Mulig jeg investerer i nye håndbrekk-bånd før jeg tar for meg bremsene bak. Er hvertfall ferdig foran nå.

Felgene som er nevnt i forrige innlegg er forresten til salgs nå, fyldigere annonse her:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=135467&highlight=

Demontert og litt renovert:

un42dqggy1fswh9y29pc.jpg

Kjekt med grease-nippel for å få ut det meget treige stemplet:

jmz0ztydkd4e51stxd6l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida Trond, OZ`ene skal overhodet ikke erstatte Hartgefelgene :) Tenkte egentlig å bruke dem som vinterfelger, men har nå begynt å kjøpe inne deler og utstyr for oppussing i stedet. Sliter litt med å skaffe 10-kant verktøy til boltene, men har kommet over et sett på eBay så vi får se. Trenger uansett sånt verktøy til andre felger jeg skal pusse opp med tiden :)

Kommer til å lage en egen tråd for oppussing av felger, da jeg har både skrudde Hartge og BBS RS som skal pusses etterhvert, i tillegg til disse OZ`ene.

Tenkte det kunne være kjekt å ha disse felgene liggende i tilfelle jeg skulle komme i skade for å kjøpe meg en E21 igjen etter at E24`n er ferdig oppusset :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var godt!

Er kjøpeglad nå ser du etter å ha fått en pen slump erstatningspenger for legetabber. Må finne på noe gøy nå :lol:

Lakkert opp touringen og nå står full m-tech1 på caben til lakkering. Gleder meg til sommeren nå altså. Gjerne jeg må kjøpe meg noen fete sommerfelger på caben og.

Ta godt vare på bilene dine. De er jo konge begge to. En tredje bil feks som du sier en e21 er aldri feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja! Vel vel, aldri så galt at det ikke er godt for noe da hvertfall :wink:

Synes jeg så noe om at du og fruen var litt misfornøyd med handel av E36`n? Eller har det gått seg til litt igjen? :wink:

Greit å ha litt å kjøpe for når kjøpelysten slår til hvertfall. Angrer neste litt på at jeg nettopp registrerte meg på eBay. Er redd det blir litt shopping der fremover, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ebay er livsfarlig. Brukt mange lapper der ja :lol: Får jo tak i ALT du vil ha vet du hehe.

Ja vi ble litt lurt med e36en, men det var bare kosmetiske feil, men mye av de hehe!

Var å hentet bilen i Sogn på en gudsforlatt fergekai. Bilen var svart av skitt og selgeren påstod at bilen var strøken i lakk og rustfri. Var bire litt rust nedesrt på førerdør, men mye merkelig sparybokslakkering på panser, skjerme dører.

Var umulig å se dette, men fikk bra avslag da fruen stillte seg i forhandlingene. Merkelig hva damer får til altså :lol:

Godt å se at felgene får et godt liv hos deg. Får hive opp noen bilder jeg og med lakkering og bytting til e30 bærearmer med powerflexforinger på touringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke undervurdere damer i forhandlinger nei, hehe :wink:

Felgene er nok kommet for å bli ja. Blir litt rolig i denne tråden nå i vinter da jeg er avhengig av å bruke bilen til jobb, så da får jeg prioritere E24`n og div. felgoppussing i stedet.

Du må slenge ut bilder etterhvert som du får oppgradert bilene dine ja. Morsomt å se at noen har fremgang hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg skaffet meg 10-kant verktøy til deling av skrudde felger, og poleringssett fra Gasoline, så nå blir det renovering av felger her etterhvert :)

Kommer til å lage en ny tråd som vil inneholde alt av felgoppussing jeg skal foreta med fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg skaffet meg 10-kant verktøy til deling av skrudde felger, og poleringssett fra Gasoline, så nå blir det renovering av felger her etterhvert :)

Kommer til å lage en ny tråd som vil inneholde alt av felgoppussing jeg skal foreta med fremover :)

Blir spennande å sjå den tråden.

Skal til å pusse opp krysseike felger selv.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...