Gå til innhold

Hvilken front skal jeg bruke?  

120 stemmer

1. 1. Hvilken front skal jeg bruke?

• Is-leppe
      23
    • Rieger infinity
      22
    • M-tech II
      76

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der traff du meget godt med hva jeg syns har vært optimalt på bilen min ja, men så skal jo dette forhåpentligvis bli et "lavbudsjett"-prosjekt da, hehe :D

Var jo faktisk dette hekkskjørtet jeg først bestilte til gunstig pris (ca 2000,- inkl. frakt) hos Realcar, men som de ikke kunne levere mer pga. opphør av samarbeid med produsenten av stylinga :( Surt

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Personlig liker jeg Breyton-stylinga litt bedre enn M-tech, mye fordi det ikke er så mange som har det. Men ser jo at det er en og annen bra Touring til salgs rundt omkring da, så jeg syns du bør realisere denne drømmen :)

Skrevet

oppdatert ja. godt det e flere av os som vil dille litt med touringen. er en litt glemt e30 som er dritt fin for og se det mildt. denne blir bra når du få den klar. gleder meg skikkelig til og se ferdig resultat.

snart så det må startets en liten e30 touring klubb.

KNUT kjør på med e30 touring.

• 2 weeks later...
Skrevet

I dag lånte vi GMC-brakka til moderen og reiste til en nabokommune for å hente en delebil jeg har hatt i sikte en stund. Dette er en 89-mod 320i Touring som tilsynelatende har fått litt hard medfart karosserimessig. Kjøpte den for å bruke bakluka som er noe bedre enn den jeg har fra før, men fikk et lite dillemma da jeg fant ut hvor bra bilen egentlig er bortsett fra bulkene. EU-godkjent for ikke lenge siden, og motoren er meget opplagt. Skal få med nye skjermer og frontfanger så snart forrige eier får tid til å finne dem fram. Tenkte i utgangspunktet å selge bilen i deler etter å ha tatt av det jeg trenger, men må nok tenke litt på det før jeg bestemmer meg tror jeg.

Gunstig trekkvogn:

a9e7g7kqv1u5lw18x0qt.jpg

7r089m0i5ngox3old8dj.jpg

Litt bulkete:

lnovdpsuljymx9p20vz0.jpg

i7x1iz2wxtsuf95vvqrs.jpg

Flotte dørtrekk ihvertfall:

2tnmaq6yotp8haqj6vzw.jpg

Meget opplagt m20b20:

r7nw82i5lozjhreq0vgw.jpg

Skrevet
Om du bestemmer deg for å bruke den som delebil.. Da tar jeg gjerne og kjøper noen av delene fra den... Hehe

Hva trenger du da i såfall? Har allerede en som er interessert i bakstillinga.

Skrevet
Trenger ihvertfall vindusviskermotor bak, burde vel hatt vindusspylertank om den, pluss motor og sensor er strøkne og den slangen du ser med blå teip på på dette bildet:

http://i54.photobucket.com/albums/g114/ ... CT0015.jpg

Skal notere meg dette til jeg har bestemt meg. Har ikke fått prøvd bilen ennå, så jeg har ikke fått sjekka hvorvidt ting og tang virker som det skal. Motoren (m20b20) skal i såfall selges komplett, ikke i deler.

Ellers er jeg straks i mål med sotinga, skal bare montere en vinduslist fra delebilen nå så blir det nye bilder av resultatet.

Skrevet

Ser nok ut som delebilen blir solgt i deler etter hvert ja, siden jeg egentlig har nok med å skru på is-bilen og 635csi`n :) Kommer med en utfyllende salgstråd så snart jeg får tatt noen bedre bilder av bilen.

Skrevet

Da er jeg endelig ferdig med soting av ruter. Ble sånn tålelig resultat, men mørkt ble det hvertfall. 3% film skulle være tilstrekkelig :D

Blir kanskje en liten anelse toning i siderutene foran også etterhvert.

97od34gsfkllcj47mkud.jpg

bsqets7aabfrz479ennp.jpg

gmf105j0xz13wx9nurzi.jpg

p7bq8t0d2ppb2tdp1vzs.jpg

Skrevet

Takker!

De bakerste siderutene tok jeg ikke ut nei, så for meg at det ble for mye stress. Skjærte ut filmen så nøyaktig som mulig ved å henge den fast på utsiden først, og ta mål derifra. Skjærte den litt mindre enn den egentlig skulle være for å forenkle monteringen. Gikk over med litt sort maling i kantene på innsiden for å kamuflere unøyaktighetene. Ble knapt synlig på meget nært hold.

Bakruta var nesten enklest. Gjorde på samme viset som på siderutene bak, bortsett fra at jeg ikke skjærte ut filmen litt for liten her. Det er jo en sort kant rundt hele bakruta, noe som gjorde at jeg ikke trengte å være så nøyaktig med utskjæringa. Sota hele bakruta med kun èn bit.

Gunstig med hårføner eller varmepistol i bakhånd :)

Skrevet

fy faen og fin den er blitt. denne touringer liker jeg skikkelig bra, håper min blir på høyde med denne nåe min får en skikkelig lakking og fargebytte.

nice mr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...