Gå til innhold

Hvilken front skal jeg bruke?  

120 stemmer

1. 1. Hvilken front skal jeg bruke?

• Is-leppe
      23
    • Rieger infinity
      22
    • M-tech II
      76

Anbefalte innlegg

Skrevet

E30 Touringen er ultimate oppusingsbilen for en som ikke ønsker og følge normen innen utseèndet, M-techII og bbs-rs hjul og DE-lykter. ; )

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nå er det ikke riktig alle som går så grundig til verks som deg da Fliid, hehe :D

Følger med på tråden din som inspirasjon, men må nok se min begrensing i forhold ja kan man si :)

Skrevet

Hehe, alle har sin grad " ta'n helt ut" . Touringen er min grad i og ta den helt ut. hehe.. Takker for komplementer. Meningen med tråden er at folk skal se min måte å gjøre det på, ikkenødvendigvis den rette måten og gjøre det på, men tror jeg går så grundig til verks så noen og envær kan dra med seg noen tips mtp oppusing av E30 fra den tråden. :)

Skrevet

Du har nok rett der ja. Jeg vil tro at du kommer til å ende opp med en bil du kan dra rundt på utstillinger med, mens målet mitt blir å få til en grei bruksbil som ser bra ut, i mine øyne hvertfall :)

Jeg har kanskje litt sære idèer om hva som kan ta seg bra ut av og til, men da er det hvertfall ikke så mange andre som har tilsvarende bil :D

Eneste jeg angrer på til nå må vel være den veldig mørke sotingen, kunne godt ha vært en del lysere ser jeg i etterkant.

Skrevet

Synd jeg ikke skal bruke den som utstillingsbil, men bane :P hehe Første ripene og knekte deler kommer vel denne sesongen :) Hehe, Touring eiere er vel sære i utgangspunktet. Så du skal ikke se deg alene. : )

Toning er greit og endre på, er mange andre deler man må tenke grundig igjennom.

• 3 weeks later...
Skrevet

Har dessverre lite oppdateringer å komme med foreløpig. Bruker storparten av fritiden til å rulle opp en aldri så liten svindelsak jeg har havnet oppi her på forumet :twisted:

Men det lille positive jeg har å komme med er at jeg i dag fikk en hyggelig mail fra Strandveien i Tr.heim. Sendte en forespørsel om de kunne skaffe Tüv-papirer på Hartge-felgene mine. De har tatt kontakt videre med Hartge GMBH, og nå fikk jeg nettopp en scannet versjon av disse Tüv-papirene.

Sender en stor takk til Tom Erik på Strandveien for god service :D

Ellers går jeg og venter på å få tatt 4-hjulskontroll før jeg skal montere sommerhjul. Vil ikke slite mer enn nødvendig på de nye dekkene :)

Skrevet

Hadde planer om hellakkering her tidligere, men spørs om jeg må justere dem litt. Stylingen som skal monteres skal naturligvis lakkeres etterhvert, men det spørs om jeg bare får lakkert bilen fra listene og ned rundt om i tillegg. Resten av lakken er ikke så ille.

Virker egentlig som en halvhjertet løsning, men dette vil aldri bli en utstillingsbil likevel. Er jo tross alt bruksbilen min.

Får diskutere litt pris med potensielle lakkerere først tror jeg.

Men penere enn den er nå skal jeg nok få den ja :)

Skrevet

Nei tror det blir bra om du lakerer under støtlistene :) og får på Hartge felgene og stylingen :)

Hvordan ble bilen med nye senkefjerer da? ble høyden bedre?

Skrevet

Hartgeoptiken blir forhåpentligvis knall ja :)

Senkingen ble jeg meget fornøyd med. Litt lavere foran enn bak, akkurat som jeg liker det. Ble j****g stiv i humper nå da, men sitter desto bedre på veien :)

Men det er ikke akkurat noen Autostrada jeg kjører på til daglig heller da, så jeg må sikte godt for å finne de siste asfaltrestene som er igjen av E39`n, hehe :lol: Og sånt må vi betale veiavgift for å få lov å kjøre på :roll:

Du må passe godt på kantene på felgene dine dersom du forviller deg i retning hitover med bilen din før dem får lagt ny asfalt, hehe :)

Skrevet
Hartgeoptiken blir forhåpentligvis knall ja :)

Senkingen ble jeg meget fornøyd med. Litt laver foran enn bak, akkurat som jeg liker det. Ble j****g stiv i humper nå da, men sitter desto bedre på veien :)

Men det er ikke akkurat noen Autostrada jeg kjører på til daglig heller da, så jeg må sikte godt for å finne de siste asfaltrestene som er igjen av E39`n, hehe :lol: Og sånt må vi betale veiavgift for å få lov å kjøre på :roll:

Du må passe godt på kantene på felgene dine dersom du forviller deg i retning hitover med bilen din før dem får lagt ny asfalt, hehe :)

Hehe, jo :) kjører den veien hver dag på jobb og det er ikke mye å skryte av den lille delen av asfalten som er igjen :)

Det bør gjøres noe med den veien til sommarn vist ikke blir det ikke mulig å komme seg til vågland med bilen :)

Skrevet

Frister ikke så mye å montere sommerhjulene riktig ennå med tanke på veistandarden nei egentlig.

Får vel bare fortsette å kjøre på 15" BBS med høy dekkprofil en liten stund ennå :) Kommer ikke til å montere Hartgefelgene før jeg skal på 4-hjulskontroll uansett.

Skrevet

Opplevde en mer eller mindre ufrivillig, litt morsom situasjon her i dag tidlig :)

Det hele startet med at jeg så et lite ukjent objekt i veibanen på tur til jobb. Trodde jeg svingte unna med god margin, men dengang ei. Hørte plutselig en liten eksplosjon, og gjettet meg fram til at jeg hadde punktert. Kjørte så litt videre før jeg stoppet for å sjekke skaden. Og ganske riktig, høyre bakhjul var rett og slett revnet :twisted:

iia6m9ej9ntfi1lq8zrb.jpg

xcpbxdugd6th95k50fjp.jpg

Rigget meg til der i veikanten, og gjorde meg klar til å skifte hjul. Dette gikk mere eller mindre smertefritt heldigvis. Mens jeg stod der i veikanten med dører og bakuke åpen, passerte flere av mine kollegaer. Tenkte det var litt rart at ingen av dem stoppet for å spørre hva som var skjedd og hvordan det gikk osv. Da jeg kom på jobb, nesten ikke forsinket, fikk jeg vite hvorfor ingen hadde stoppet.

Siden det faktisk er 1. april i dag, noe som jeg hadde glemt på dette tidspunktet(!), trodde de rett og slett at jeg stod der som en spøk for å lure dem til å stoppe :D

Vi fikk oss en god latter da, og det hadde jo faktisk vært en grei spøk :lol:

Så over til det som ikke var fullt så morsomt, nemlig felgen. Som dere ser på bildene ble det et stort hakk i felgkanten. Dette var faktisk den eneste felgen som var strøken fra før. Det jeg priser meg lykkelig over er at jeg ikke hadde montert Hartgefelgene med nye dekk ennå. De gamle vinterdekkene på BBS`ene skulle skiftes til neste sesong likevel.

Så alt i alt ble det jo faktisk en litt god historie av denne hendelsen :D

Skrevet

Hehe! Dette var jo en god aprilspøk ja. Synd du ikke hadde tenkt den ut selv da :lol: . Godt at du ikke smadret de andre felgene.

Hadde ikke blitt lange karrieren på Hartgefelgene hvis disse stod på nei.

Skrevet

Må se det positive i hendelsen ja, det er aldri så galt at det ikke er godt for noe :)

Pga. mye mindre rulleomkrets på reservehjulet, og sperrediff på bilen, måtte jeg finne et annet dekk med rett omkrets og montert BBS`en igjen. Kjekt å ha dekkomleggingsutstyr hjemme i verkstedet :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...