Gå til innhold

turbo på 1.9 z3. Hvor får jeg tak i??

Share

Anbefalte innlegg

a-dekk as (www.a-dekk.no) her på forumet selger jo turbokit til en grei penge. Helt ok hvis du kun skal ha litt effektøkning. Kjøp deg et datasprut og noen større dyser så er det bare å lade :)

En annen måte å gjøre det på er å få laget en spesiell chip som støtter turbotrykk opp til et visst nivå. Ta kontakt med Norman på trimchip.com, han kan hjelpe deg med dette. Du gir han spesifikasjonene og han lager en etter dine mål.

MEN, nå vet jeg ikke om Z3ene har CANbus system, men det var i rundt de årstallene BMWene fikk det... CANbus kan fort komplisere en god del.. les mer på f.eks Wikipedia omkring det. Det er dette systemet som gjør nye biler så lite trimmings og ombyggingsvennlige.

Du må iallefall regne med minst 30k og oppover i deler og diverse før motoren er turnkey, og da er det meste kopi produkter fra Østen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a-dekk as (www.a-dekk.no) her på forumet selger jo turbokit til en grei penge. Helt ok hvis du kun skal ha litt effektøkning. Kjøp deg et datasprut og noen større dyser så er det bare å lade :)

En annen måte å gjøre det på er å få laget en spesiell chip som støtter turbotrykk opp til et visst nivå. Ta kontakt med Norman på trimchip.com, han kan hjelpe deg med dette. Du gir han spesifikasjonene og han lager en etter dine mål.

MEN, nå vet jeg ikke om Z3ene har CANbus system, men det var i rundt de årstallene BMWene fikk det... CANbus kan fort komplisere en god del.. les mer på f.eks Wikipedia omkring det. Det er dette systemet som gjør nye biler så lite trimmings og ombyggingsvennlige.

Du må iallefall regne med minst 30k og oppover i deler og diverse før motoren er turnkey, og da er det meste kopi produkter fra Østen.[/quote

jaja.. a dekk har vell ett kitt på 15000 eller noe, tror det er kanske komplett:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Settet fra KO performance får mye skryt på forumer rundt om i verden for pressa til 1.9litern til z3. Det sises at oppsettet gir 170hk++ på bakjula noe som vil si 200hk++ på motor.

Koster vel ikke mere enn 12000-15000 +moms og frakt.

Holder selv på med et kompressorprosjekt til min 318i(m43b19 motoren). Dette blir rimelig likt med det som ko performance selger til z3 (samme eaton m62/m65 presse).

Har sett på settene som ko performance og downingatlanta har.

Synes kanskje kittene deres ser litt halvferdige ut og bygger derfor eget med nytt innsug med plenumskammer, frontmontert intercooler og andre innsprøytningsdyser. Usikker på den ekstra effekten som intercooleren evt gir. Men ved hard kjøring ved høyt turtall så hjelper den vel litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...