kazynor Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 im working on it ingen av dere som har et kamera som kan brukes til å ta opp dette?
Sir Hofstad Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Skulle vært flere av deg, Hofstad! He-he, tror det holder med 1 I allefall til jeg får eget verksted.
Sir Hofstad Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 im working on it ingen av dere som har et kamera som kan brukes til å ta opp dette? Er ikke mye trivelig akkurat... Hadde folk fra Oslo oppover og vi kjørte til fyren, men var vanskelig å få kontakt, roa naboer osv, men nyttet ikke. Så viste det seg at vi hadde besøkt en annen med samme navn....
panser Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Hofstad: Om du klarer å få tilbake pengene han skyller meg, kan du beholde hver eneste krone. Pengene bryr meg ikke så stort, er prinsippet. Håper snart jeg får en tur til tr.heim med jobb, da vet jeg ialefall om ett besøk jeg skal få gjort! =)
EirikL Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Synes det er litt merkelig at moderatorer og admin er passive tilskuere til at folk driver slik virksomhet på forumet. Det slår meg som ganske useriøst at de ikke er mer interresert i å få fjernet disse elementene. Strutsementaliteten med å stikke hodet i sanden, vil bare skape en generell skepsis til kjøp/salg-sidene her på bimmers og det er ingen tjent med. Tilfellet med knotten her i Trondheim burde ha vært ordnet opp i for lenge siden. Han har jo tydeligvis fått holde på ganske lenge...
Ola. Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Blir en vanskelig sak for myndighetene dette, når de finner ut at grunnen til at mannen ble banket opp kom av en lynsjetråd på et offentlig forum... Prat = bråk.. Bråk = fengselstraff som er mye strengere enn for han som svindlet deg/dere.. En stor bil og en rull gaffa tape er alt en trenger, uten å prate så mye..
toomas Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Hofstad: Om du klarer å få tilbake pengene han skyller meg, kan du beholde hver eneste krone. Pengene bryr meg ikke så stort, er prinsippet. Håper snart jeg får en tur til tr.heim med jobb, da vet jeg ialefall om ett besøk jeg skal få gjort! =) han skylder meg 3000 den som klarer og få de ut av han kan få de
Gunnar Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Synes det er litt merkelig at moderatorer og admin er passive tilskuere til at folk driver slik virksomhet på forumet. Det slår meg som ganske useriøst at de ikke er mer interresert i å få fjernet disse elementene. Strutsementaliteten med å stikke hodet i sanden, vil bare skape en generell skepsis til kjøp/salg-sidene her på bimmers og det er ingen tjent med. Tilfellet med knotten her i Trondheim burde ha vært ordnet opp i for lenge siden. Han har jo tydeligvis fått holde på ganske lenge... Det er ikke lenge siden vi fikk høre om dette første gang - og stenger vi ham ute, så mister de som har trøbbel i alle fall alt håp om å få kontakt med ham. Jeg har ingen problemer med å stenge ham ute, men da vil jeg vite fra de som har blitt svindlet at de faktisk ønsker det. All mulighet til å nå ham på PM vil da forsvinne.
BreitBau Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Synes det er litt merkelig at moderatorer og admin er passive tilskuere til at folk driver slik virksomhet på forumet. Det slår meg som ganske useriøst at de ikke er mer interresert i å få fjernet disse elementene. Strutsementaliteten med å stikke hodet i sanden, vil bare skape en generell skepsis til kjøp/salg-sidene her på bimmers og det er ingen tjent med. Tilfellet med knotten her i Trondheim burde ha vært ordnet opp i for lenge siden. Han har jo tydeligvis fått holde på ganske lenge... Er jo forsåvidt greit nok det at folk blir skeptiske til kjøp/salg funksjonen av forumet, men er ikke jo ikke akkurat som om bimmers.no er det ENESTE forumet som sliter med dette problemet? Det BØR jo ringe en bjelle i hue til folk når de skal handle på internett fra andre enn seriøse firmaer? Jeg mener, man må jo ta sine forholdsregler, og detta med forskuddsbetaling har det vært snakk om mange mange ganger før, det er jo ikke tilrådelig.. Er likevel veldig leit at folk er uærlige.. Jeg har selv forskuffsbetalt flere ganger, og flere ganger langt over 2000,- kr.. Heldigvis har dette gått bra... Pleier å anse folk jeg handler av... Handler sjelden dyre ting av folk uten høy rang.. Har de høy rang så er de aktive brukere, da er det lettere å stole på de.. Jeg personlig har gult "bånd" og nesten utelukkende av den grunn ønsker jeg heller ikke å få dårlig rykte her på bimmers.. Syns uansett at å skylde på forumet og forumets moderatorer blir helt feil... Som dere selv kan se ovenfor her er det som regel en mening med det når ingen av de har reagert.. Vi kan heller ikke kreve all verdens av "clone-alarms", kjøp/salg ratings, "feedbacks" og sånne funksjoner, når forumet drives på frivillig basis..
ChrZZ Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 (..) Handler sjelden dyre ting av folk uten høy rang.. Har de høy rang så er de aktive brukere, da er det lettere å stole på de.. Jeg personlig har gult "bånd" og nesten utelukkende av den grunn ønsker jeg heller ikke å få dårlig rykte her på bimmers.. (..) Ikke for å "ødelegge" på noen måte, for er jo enig i at man kan stole mer på en som har vært her mye og skrevet mye, MEN, vi har også bruker(e) her som har "gult bånd" og som er heller tvilsomme og, til tider, svindlere.. Kan være greit å søke på brukernavnet til personen hvis man skal handle dyrt av en person. Ihvertfall hvis det er forhåndsbetaling det er snakk om. Men husk, folkens: postoppkrav gir INGEN sikkerhet i det hele tatt! Det å sende murstein og kreve 2000,- for å få det ut fra postkontoret, krever ikke akkurat doktorgrad av noe slag.. Noen sier at det er "bare å åpne pakken før man betaler", men dette er da strengt ulovlig hos Posten. Så man kan ikke ha det som forsikring på postoppkrav.
oddis Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 EirikL: Hvorfor vil "strutsementaliteten" være til skade for kjøp og salg forumet? Forklar. Å skylde på Gunnar & Co er da helt feil, de har da ikke ansvar for dette. At denne pjokken ikke klarer å rette opp for seg er hans feil og ingen andres... Er det noe jeg er lei av så er det de endeløse påstandene om at så fort vi utestenger en bruker så vil "alt bli så meget bedre". Skulle tro de som pressa ut av seg sånn ikke tankegang lenger enn til nesetippen. Å registere seg flere ganger er da ingen problem... Bedre at kontoen står åpen slik at brukeren eventuelt (da han kommer på bedre tanker) kan prøve å gjøre opp for seg. Banning kutter jo all kommunikasjon. Jeg har handlet fra en god del brukere her inne nå, hovedsaklig folk som er på forumet jevnlig. I et par tilfeller var jeg litt usikker og leita derfor opp en god del info om brukeren før jeg tok et endelig valg om handel med vedkommende. Og det gikk kjempefint. Selv godtar jeg bare forskuddsbetaling hvis noen skal kjøpe noe av meg. Evt. kan jeg sende i postoppkrav hvis det er folk jeg stoler på og vet hvem er. Jeg har jo alt å tape på å svindle folk, siden altfor mange her inne kjenner meg. Det at da noen "aktive" velger å gjøre det sier jo mer om deres livsituasjon og deres IQ nivå fremfor alt.
EirikL Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Dersom forumet vårt får rykte på seg for å være tumleplass for svindlere, kan folk kvie seg for å bli med i familien. Og hvis folk kan lese, så ser de at det er ikke kommet kritikk mot Gunnar og Co for å tillate dette, men at jeg savner en litt strengere indre justis når det gjelder dette problemet. Det er jo til og med en i denne tråden som skriver at han har forsøkt å få kontakt med admin flere ganger uten å få svar. Problemet blir ikke borte av i late som det ikke eksisterer. Men det kan kanskje være en ide å fastsette parametre i forhold til hva som tolereres før ting blir politianmeldt? Kanskje folk vil tenke seg om før de svindler andre for penger. Det er jo uansett lite lurt å ikke skaffe seg personalia til folk man ikke kjenner fra før når man skal handle med dem. Edit: Ser at Gunnar har svart på innlegget mitt. Har fått forklaring på hvordan han ser på ting og det er mer en godt nok for meg
Kjell Rune Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Skrevet Mai 2, 2008 Hofstad: Om du klarer å få tilbake pengene han skyller meg, kan du beholde hver eneste krone. Pengene bryr meg ikke så stort, er prinsippet. Håper snart jeg får en tur til tr.heim med jobb, da vet jeg ialefall om ett besøk jeg skal få gjort! =) han skylder meg 3000 den som klarer og få de ut av han kan få de Feil skulle vær no annet.
Kjell Rune Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Skrevet Mai 2, 2008 Ett annet forum jeg er på krever navn og etternavn som brukernavn. det er jo ikke domt. men dog vanskelig og sjekke om alle er ærlige men det vil kanskje gjøre det enklere.
ChrZZ Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 Ett annet forum jeg er på krever navn og etternavn som brukernavn. det er jo ikke domt. men dog vanskelig og sjekke om alle er ærlige men det vil kanskje gjøre det enklere. Hvis du først har gått svindlerskolen, så krever det ikke akkurat doktorgrad for å da skrive ved innmeldingen: Sverre Svindlersen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå