Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tidligere eier av sju BMW'er fra en tidsperiode som strekker seg over 20 år (1983 520i til 2003 525ia, via V8er og 316). har jeg alltid sett på meg selv som en som er glad i å kjøre bil.

Veit ikke hvor mange turer jeg har tatt gjennomsnittlig i uka, men etter en lang dag med bilkjøring gjennom arbeid, har jeg spist middag, for så å gå rett ned i BMW'en for å kjøre en tur til. Dette koster flesk i bensin, men ingenting roer hodepinen som en kjøretur uten mål og mening.

Dette gjelder ALLE BMW'ene jeg har hatt. Har alltid lurt på om dette handler kun om bilkjøringa i seg selv, men etter en uke i en 2006 Jetta 1,9 diesel, har jeg alldri kjørt så LITE etter ei uke.

Dieseltanken var litt over halv da jeg fikk den sist fredag, nå er den litt under halv, og det har ingenting med ett forbruk på 0,6 å gjøre! Ikke tru at Jetta er en dårlig bil av den grunn, den drar effektivt, går godt (faktisk) og er veldig komfortabel. Den er bare ikke en BMW.

Dette kom vell ikke som ei bombe på noen her. Foretrekker heller den 16 år gammle 320'en vår enn en to år gammel Jetta! Det sier det meste.

Legger til at dette er en lånebil fra Møller, i påvente av en nyere BMW.

Skrevet

Jeg hadde en 2004 Golf 1,6FSI før jeg kjøpte cabrioet'n min ifjor. Jeg synes denne var en drøm og kjøre! Når jeg fikk Bmw'n kjørte jeg bare jeg kjedet meg, men det tror jeg var pga. 325 motoren og at det var cab ;)

Skrevet
Kjedet deg i en 325? :?

Nei, skrev så det var litt lett å misforstå. Det jeg mente at når jeg ikke hadde noe å gjøre så tok jeg meg en tur med bilen pga det var så morsomt å kjøre den ;) 192 hk fordelt på 6 sylindere som sang igjennom gatene med taket nede var perverst :twisted: Ihvertfall i midtbyen med ekkoet imellom husene. :wink:

Skrevet
Kjedet deg i en 325? :?

Nei, skrev så det var litt lett å misforstå. Det jeg mente at når jeg ikke hadde noe å gjøre så tok jeg meg en tur med bilen pga det var så morsomt å kjøre den ;) 192 hk fordelt på 6 sylindere som sang igjennom gatene med taket nede var perverst :twisted: Ihvertfall i midtbyen med ekkoet imellom husene. :wink:

Puh! Kjente jeg nesten begynnte å mislike deg ;) Neida, har hatt den M50B25 motoren i min første 5 serie, husker den som meget spesiell! Skikkelig vræl over 4.500rpm.

Skrevet
Bmw har alltid vert de beste bilene å kjøre etter min mening.. :-D ,(Men jeg hatt merce i alle år hehe)

:lol:

Hadde en jetta for ett par år siden, akkurat fått på ny rs fanger og greier og kjørte rett av veien på glatt føre. Husker det enda som om det var igår.... Eg lo bare no jævlig. ...

:oops:

Skrevet
Bmw har alltid vert de beste bilene å kjøre etter min mening.. :-D ,(Men jeg hatt merce i alle år hehe)

Hadde en jetta for ett par år siden, akkurat fått på ny rs fanger og greier og kjørte rett av veien på glatt føre. Husker det enda som om det var igår.... Eg lo bare no jævlig. ...

Skrevet
Veit ikke hvor mange turer jeg har tatt gjennomsnittlig i uka, men etter en lang dag med bilkjøring gjennom arbeid, har jeg spist middag, for så å gå rett ned i BMW'en for å kjøre en tur til. Dette koster flesk i bensin, men ingenting roer hodepinen som en kjøretur uten mål og mening.

Kjenner meg alt for godt igjen der! Har kjørt 60L bensin på en uke nå, det meste kun på tull her i Trondheim, ikke noe langkjøring elns. Men fy for en fin måte å slappe av på, kruse rundt i en gammel e34 er fantastisk.

Satt på møllenberg å så film sammen med en kompis da vi bestemte oss for å kjøpe noe digg. I stedet for å gå på bunnpris rett over gata stakk vi til Rema på granåsen for så å kjøre rundt på måfå i et par timer.

Samme hvor stressa en er og hvor kjip dagen er så blir alt mye bedre av å kjøre litt BMW. Er sikker på at man kunne kurert en del leie psykiske sykdommer med BMW på resept.

Ulempen er at dette er noe jeg absolutt ikke har råd til :s

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...