skhauge Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Hadde en tråd her tidligere om motorfusk på en 05 E46 320D. Byttet lambda, og etter litt tid syns eg bilen vart bra. Den gikk faktisk helt rent ca 1 uke. Men nå er det full gang igjen. Den fukser på 1500-2000 o/min ved lett pådrag. Tidligere i dag tok eg og ga full gass når den startet fuskingen, og da virket det som den gikk uten turbo effekt. Men, så komme det fulle effekt og motoren går som den skal. Når eg var på verkstedet å byttet lamdba så sa en (lurer på om det er verksmesteren) mekaniker der at den kunne være en liten ventil som styrer turboen som ligger å fusker. Snakket og om en vakum slange en kunne nappe av for å teste om fuskingen stopper. Er bra lei dette problemet. Når eg har vært på verksted 2 ganger og feilen ikke er utbedret er det irriterenes. Det som forundrer meg er at eg har lest x antall innlegg her på forumet om tilsvarende problem på 320D uten at noen har en forklaring på dette. Det ser for meg ut som det er de samme feilene som går igjen på de ulike modellene. Men om en spør på verkstedet om et konkret problem har de naturligvis aldri hørt om dette. Nå er eg rimelig fortvilet over tingene. Bilen ellers er 100%. Men denne fuskingen ødelegger gleden nå. Eg har ikke råd å la bilen stå på verksted som en forsøkskanin.
Ryan Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 kjenner en som hadde fuskin i en 320 e36 han bare bytta luftmengdemåler også var probleme løst.
skhauge Skrevet April 24, 2008 Forfatter Skrevet April 24, 2008 Eg fikk opplyst på verkstedet at eg har den nye typen LMM så denne var minimal sjangs for var gåen. Men den var og nevnt av mekanikeren eg refererer til i utgangspunktet her. Er det muli å kople denne fra for å teste om det forandrer seg?
helgeb Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 sjekk dyser om di lekker i retur. er et kjent problem
dunderdo Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Jeg har akkurat samme problem som du beskriver. Har selv ikke funnet ut hvorfor det skjer. MEN jeg tok å nappet ut og plugget igjen vacum slangen til ERG-ventilen. Da sluttet den å kødde. Mere en det har jeg ikke gjort så om du/vi er noe nærmere en løsning er ikke sagdt. Bilen min er forøvrig chipet men er treig. Dvs att den bruker 10sec 0-100. Det er byttet til ny lmm med samme delenr som den gamle men med nesten samma effekt.. (før 13,5sec 0-100) Ang rykkingen kom etter at diesel filter, lmm ble byttet og ERG-ventilen å innsuget ble renset rent pga tykt koks-lag. Noe annet jeg merker er att ladetrykket varierer mye. På full gass ligger det å hopper mellom 1.6-1.0bar. å i 80km/t ligger det å hopper mellom 0.4-0.7 på ei rett og flat strekke med samma belastning??? Blir snart innlagdt på sinnsykehus
skhauge Skrevet April 25, 2008 Forfatter Skrevet April 25, 2008 Kan du legge eller sende meg et bilde av den ERG ventilen? De snakket faktisk på verkstedet om denne, at det kunne være den. Bilen er ikke treg. Men det hender den henger igjen når eg vil den skal øke. Om det er denne ERG ventilen så kan eg gjør som du neste gang bilen fusker og sjekke om den slutter. Pass på å få dobbel rom på sinnsykehuset. Det kommer sikkert snart en til med samme diagnose.
dunderdo Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Kan du legge eller sende meg et bilde av den ERG ventilen? De snakket faktisk på verkstedet om denne, at det kunne være den. Bilen er ikke treg. Men det hender den henger igjen når eg vil den skal øke. Om det er denne EGR ventilen så kan eg gjør som du neste gang bilen fusker og sjekke om den slutter. Pass på å få dobbel rom på sinnsykehuset. Det kommer sikkert snart en til med samme diagnose. Jeg har sett div plasser på nettet nå å jeg ser att di anbefaler å sette på et by-pass rør der istedenfor EGR-ventilen fordi den kan lage åroblemer som ligner eller er identiske med di vi har.
skhauge Skrevet April 25, 2008 Forfatter Skrevet April 25, 2008 Heter det ikke AGR ventil? Søkte litt på nettet. Finner endel om problemet i Tyskland. Står gjentatte plasser at dette er en feilkilde som ikke viser på diagnosering på verkstedet. Dette skal prøves. Bypass rør? Den tok eg ikke helt. Her er vel en flens og litt småknask som må lages for å bypasse. Skal ta ut vakum slange og plugge denne i enden + stuss til ventil.
fisken Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 Har samme problemet med min, litt småfusk ved lett pådrag fra 1500 til 2000. Ligger ingen feilmelding inne. Synest også det er litt lite krefter ved løsing av bilen. (Er ikke vant med Diesel så det kan jo være det) Har hatt bilen inne og renset EGR ventil, merket ingen forskjell. Prøvde også å kjøre en tur med skrue i vakumslange. Da forsvant all fusking, men på min 2005 mod kommer motolampen på uten vakumslange, og jeg synest bilen virket mye tregere. Skal ha bilen inn på verksted (Sandven i Bergen) om 14 dager. Får se om de finner ut av problemet
skhauge Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Skrevet Juli 8, 2008 Problemet er identisk med mitt. Testen du har gjort er og nesten lik. Eg kjøpte en bypass EGR. Monterte denne men fikk fort varsellys. Men fuskingen ble borte. Eg renset den originale ventilen og monterte på igjen. Etter ca 3km kjøring vart varsellys borte. Siden har eg lagt saken på is. Eg har ikke råd å la verksted drive feilsøking. De snakker om å bytte lamda, bytte egr, bytte litt til her og der. Dette blir fort penger av. Eg syns det er svakt at verkstedene ikke kjenner til problemet. Eg har lest side opp og ned med folk som sliter med dette. Eg kan selfølgelig kjøpe en ny egr og montere. GS leverer denne. Får endel rabatt der så prisen blir ikke så ille. Gi for all del en lyd førstemann som finner et svar på dette. Kun dette som plager bilen min. Resten er supert. Har samme problemet med min, litt småfusk ved lett pådrag fra 1500 til 2000. Ligger ingen feilmelding inne. Synest også det er litt lite krefter ved løsing av bilen. (Er ikke vant med Diesel så det kan jo være det)Har hatt bilen inne og renset EGR ventil, merket ingen forskjell. Prøvde også å kjøre en tur med skrue i vakumslange. Da forsvant all fusking, men på min 2005 mod kommer motolampen på uten vakumslange, og jeg synest bilen virket mye tregere. Skal ha bilen inn på verksted (Sandven i Bergen) om 14 dager. Får se om de finner ut av problemet
e46diesel Skrevet Juli 9, 2008 Skrevet Juli 9, 2008 her har du bilde av by pass ventilen, sjekk linken i første innlegget og, bare å søke her så finner du en go del info om denne. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... hlight=egr
ruberhai Skrevet Juli 9, 2008 Skrevet Juli 9, 2008 Hadde en tråd her tidligere om motorfusk på en 05 E46 320D. Byttet lambda, og etter litt tid syns eg bilen vart bra. Den gikk faktisk helt rent ca 1 uke. Men nå er det full gang igjen. Den fukser på 1500-2000 o/min ved lett pådrag. Tidligere i dag tok eg og ga full gass når den startet fuskingen, og da virket det som den gikk uten turbo effekt. Men, så komme det fulle effekt og motoren går som den skal. Når eg var på verkstedet å byttet lamdba så sa en (lurer på om det er verksmesteren) mekaniker der at den kunne være en liten ventil som styrer turboen som ligger å fusker. Snakket og om en vakum slange en kunne nappe av for å teste om fuskingen stopper. Er bra lei dette problemet. Når eg har vært på verksted 2 ganger og feilen ikke er utbedret er det irriterenes. Det som forundrer meg er at eg har lest x antall innlegg her på forumet om tilsvarende problem på 320D uten at noen har en forklaring på dette. Det ser for meg ut som det er de samme feilene som går igjen på de ulike modellene. Men om en spør på verkstedet om et konkret problem har de naturligvis aldri hørt om dette. Nå er eg rimelig fortvilet over tingene. Bilen ellers er 100%. Men denne fuskingen ødelegger gleden nå. Eg har ikke råd å la bilen stå på verksted som en forsøkskanin. Henger meg på denne jeg også, har fått dette problemet i det siste, syns bilen går dårligere enn den gjorde før, og fjusker ved 1500-2000 o/min..
Kjennern Skrevet Juli 9, 2008 Skrevet Juli 9, 2008 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=76590 Sjekk denne også, løste noen merkelige feil på min bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå