skhauge Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Skrevet Juli 9, 2008 Ja enda en sak som eg har lest masse om men så ikke verkstedet hadde hørt var et kjent problem (kunne være). Eg byttet dette med en gang eg kjøpte bilen. Fikk den i januar 08. Så denne saken skal være ok. Burde kanskje sjekket at det virkelig er byttet og at eg ikke kun har betalt for det. Som dere sikkert leser mellom linjene her så er mitt forhold til verksteder ikke helt godt. Der er for mye slurv. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=76590Sjekk denne også, løste noen merkelige feil på min bil.
Kjennern Skrevet Juli 9, 2008 Skrevet Juli 9, 2008 Ser poenget ditt veldig godt, har opplevd lignende selv siste året med min. Et annet tips, ta kontakt med et Elektro diesel firma. De har gode kunnskaper på slike feil. Jeg brukte Asker Elektro Diesel nå sist for en full test av alle dyser. Fikk inntrykk av at de var meget flinke på dette området.
Henning888 Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Hei, har samme problemet med bilen min. EGR ventilen va full i drit,men det ble ikkje så mykje bedre med rengjøring. Lure på korsn restn av innsuget ser ut, når ventilen ser såpass jævlig ut. tørr ikkje skru av å se, sia eg ikkje veit om det ska være moment teita etterpå ? any clue?? rengjorde LMM med elektro-spray og det gjorde att det blei bedre. har bytta LMM no,men samme resultat som med den gammle. kjørte ei stund uten deksel i motor-rommet og da hørte eg tydelig att turboen slapp opp trykket ved 1800rpm. POKKER!! har du fått fixa problemet? 3 verksted opphold, uten resultat, bynne å føle på storesinnet..
Henning888 Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Hei, har samme problemet med bilen min. EGR ventilen va full i drit,men det ble ikkje så mykje bedre med rengjøring. Lure på korsn restn av innsuget ser ut, når ventilen ser såpass jævlig ut. tørr ikkje skru av å se, sia eg ikkje veit om det ska være moment teita etterpå ? any clue?? rengjorde LMM med elektro-spray og det gjorde att det blei bedre. har bytta LMM no,men samme resultat som med den gammle. kjørte ei stund uten deksel i motor-rommet og da hørte eg tydelig att turboen slapp opp trykket ved 1800rpm. POKKER!! har du fått fixa problemet? 3 verksted opphold, uten resultat, bynne å føle på storesinnet..
skhauge Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Skrevet Juli 20, 2008 Eg renset og min EGR. Eg lyste inn i innsuget. Der ser det stygt ut. Rett etter EGR ligger samme grøten med dritt som var i EGR. Det vart heldigvis fort bedre innover. Eg har ikke forsket mer på dette. Bilen har faktisk oppført seg bedre i det siste. Den har hatt et par langturer. I kveld kom den til Haugesund. Forbruket fra Sogn og Fjordane (Dale) til Haugesund vart 0,52. Den går billigere på de piggfrie vinterdekkene faktisk. Men hvordan skal vi løse dette fuske problemet? Det må finnes en løsning i og med at så mange her sliter med det. Eg har ikke byttet luftfilter. Kan vel ikke være dette vel? Merker fuskingen er mest merkbar etter f.eks å ha bremset på gir i lang nedoverbakke. Matre på vei nordover fra Bergen er en typisk plass med litt fusk. Dette etter å ha bremset på 4.gir ned hele tunnelen.
dunderdo Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Det jeg gjorde for å rense innsuget var å legge det i en stamp med en flaske med kaustiksoda å vann (det løser opp fett og koks) lot det ligge der i et døgn. NB pass på å ikke ha fex stål å aluminium oppi samtidig for da korriderer aluminumen MYE ...
Henning888 Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Kor det va med moment? nødvendig eller bære å teite tell
dunderdo Skrevet August 3, 2008 Skrevet August 3, 2008 Kor det va med moment? nødvendig eller bære å teite tell stramma no berre ej da men.... det e sikkert moment ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå