Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 300
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

blir det bytte av bil så går denne motoren inn i bruks bilen som er en e34, begynner å bli en del som bygger på e34 nå men stabile biler å kjøre plus en del bedre plass å bygge på enn det er i e30`n.

men først se hva som skjer med e30`n satt ned prisen på den nå satse på noe rask respons hvis ikke det er noe respons på den iløpet av kort tid så bygger jeg bare videre på den. ronnie krabberø kommer til uka å skal ta bilder for bilsport av bilen også ;)

Skrevet
...... ronnie krabberø kommer til uka å skal ta bilder for bilsport av bilen også ;)

Hey ikke værst,artigt at en får oppmerksomhet på den måten for arbeidet en gjør! Grattis ;)

Skrevet

liten update igjenn. ene toppen er klar ferdig porta å nye styringer er på plass. nå skal den leveres til mira fresing av ventil setene.

så bare å begynne å frese i topp nr 2 nå da.

IMG_7657.jpg

IMG_7662.jpg

IMG_7655.jpg

koking av topp for lettere å få inn ventil styringer

IMG_7651.jpg

IMG_7646.jpg

grei dim på nye gass spjeldet ;)

IMG_7641.jpg

coiler

IMG_7634.jpg

IMG_7636.jpg

motorblokk vaska å klar for montering, litt kult med motor som kun er av aluminium :)

IMG_7632.jpg

IMG_7630.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

har sett tråden med manuell kassa, men jeg har alerede en manuell kasse ståendes her nå, men er bra pris den viste selger der.

Hm e34`n min er det vel akkurat passe høyde på vel? hehe

er litt høy på dette bilde her er lavere nå da..

IMG_7688.jpg

Skrevet

holder på med understellet på e30`n nå om dagen, dritt lei å altid slite med å komme opp på hengeren å bukken osv, så nå blir det luft fjæring, gudane hvet hvordan kjøre egenskapene blir med dette, blir det for dårlig så må det bort igjenn, men den virker stiv å fin bak hvertfall, sammens med stillbare gule koni så trur jeg det blir greit å kjøre med, er uansett ingen tid jager bil på banen uansett bare for å ha det morro med.

helt oppe.

IMG_7746.jpg

helt nede, dekket ligger i inner skjermen så det som stopper den fra å gå lavere

IMG_7741.jpg

IMG_7738.jpg

ferdig bak bare venter på belgene til forran, så kan man få laga til noe der også.

men dropper store luft tanker osv, kobla rett fra kompressor til belgene, så det er ikke noe hurtighet i det, men ca 1 min fra helt tomme til maks fulle belger bak det er levelig. skal jo ikke akkurat stå å hoppe med bilen heller, hehe.

Skrevet

ting skjer ja... holder på med grenrør å adapter på gass spjeldet.

gass spjeld med adapter til begge sider.

IMG_7764.jpg

IMG_7767.jpg

trur det skal bli grei nok gjennom strømmning her.

IMG_7771.jpg

grenrør bygging, samle plate for 6 rør inn på turbo`n

IMG_7779.jpg

IMG_7780.jpg

IMG_7781.jpg

IMG_7775.jpg

mnja helvettes møk. hehe men morro å se det begynne å forme seg å da, men lurer litt på hvordan jeg skal klare å hel sveise dette mange sveiser ligger jo baki innimellom osv. hehe. punktes sammen med mig sveis å skal tig sveise med bak gass når alle røra er pusla sammen, dette er jo bare ene siden da, blir enda trangere på andre siden pga ratt stammen:80:

IMG_7785.jpg

IMG_7787.jpg

alle flattjerna er bare for at flensene skal holde seg i den posisjonen dem skal seff bort når alt er ferdig sveiset

IMG_7790.jpg

ble overaska hvor små dem gamle turboene var da jeg tok dem av å la dem sidna dem nye. hehe, men 2 av dem gamle er jo midre effekt en en av dem nye klarer da. hehe gamle er 350hk turboer, å nye holder til 800hk stk..

Skrevet

grenrøret er ferdig på høyre side, mangler bare utaket for externe wastegaten, men må bestille noen flere rør deler til uka.

IMG_7792.jpg

IMG_7796.jpg

havna høyt ja.. hehe

IMG_7798.jpg

ble tig sveisa med bakgass for å ikke få porer eller annet skumle partikler på insiden som kan løsne å bli spist av turboen

IMG_7802.jpg

IMG_7805.jpg

Skrevet

Rått prosjekt! Fått deg fine snurrer nå=) Hvordan gikk det med tig-sveisinga av grenrøret? med tanke på å komme til overalt. Lurer på dette da jeg skal sveise grenrør selv snart=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...