E36Cab1 Skrevet August 15, 2008 Skrevet August 15, 2008 jeg kjøpte en hel bmw 750 i sverige for 9000 norske kr. det var da en hel å bra fungerendes bil, så da kunne jeg ta ut akkurat det jeg trengte. solgte også interiør og noen larroseri deler. resta ble hugget opp. så komplett motor med ledningsnett, girkasse å alt annet jeg kunne bruke fra den bilen kosta ca 3000kr..billigere en det kan det ikke bli nei.. data sprut er jeg usikker på enda. jeg har et helt nytt sprut liggendes her et dta p8pro.som er et dyrt å skal være et bra sprut. men dem andre her i landet har brukt autronic sm4 med bra resultat så frister da å gå for dette sprutet, men får tenke litt på det, blir nok turbonetics turboer, usikker på type\str. det får vi ta når dem skal bestilles. Eg vurdere å kjøpe Haltech E11v2 til min. Kjenner ikkje til Autronic,men ifølge mine opplysninger er det ingen sprut(som eg kjenner til) som støtter 12 coiler,må vel bruke 6 doble i waste spark vil eg tru. Og Haltech er mykje rimeligere og visstnok enkel i bruk så blir vel et slikt for min del. Har 2 stk nye Garrett GT4082 som skal på tilslutt,skulle helst hatt mindre A/R på de(.94) men de får stå sin prøve. Kor langt har motoren din gått? Antar du ikkje overhalte den først?
Superbeetle Skrevet August 15, 2008 Skrevet August 15, 2008 jeg kjøpte en hel bmw 750 i sverige for 9000 norske kr. det var da en hel å bra fungerendes bil, så da kunne jeg ta ut akkurat det jeg trengte. solgte også interiør og noen larroseri deler. resta ble hugget opp. så komplett motor med ledningsnett, girkasse å alt annet jeg kunne bruke fra den bilen kosta ca 3000kr..billigere en det kan det ikke bli nei.. data sprut er jeg usikker på enda. jeg har et helt nytt sprut liggendes her et dta p8pro.som er et dyrt å skal være et bra sprut. men dem andre her i landet har brukt autronic sm4 med bra resultat så frister da å gå for dette sprutet, men får tenke litt på det, blir nok turbonetics turboer, usikker på type\str. det får vi ta når dem skal bestilles. Eg vurdere å kjøpe Haltech E11v2 til min. Kjenner ikkje til Autronic,men ifølge mine opplysninger er det ingen sprut(som eg kjenner til) som støtter 12 coiler,må vel bruke 6 doble i waste spark vil eg tru. Og Haltech er mykje rimeligere og visstnok enkel i bruk så blir vel et slikt for min del. Har 2 stk nye Garrett GT4082 som skal på tilslutt,skulle helst hatt mindre A/R på de(.94) men de får stå sin prøve. Kor langt har motoren din gått? Antar du ikkje overhalte den først? Er ikke dette 12 coiler? Mener det er autronic, men er ikke 100% sikker..
mAZE Skrevet August 15, 2008 Skrevet August 15, 2008 Rått bygg dette her ja.. Skal du selge får du si ifra, jeg er på utkikk etter noe artig. Dette må vel sies å være det.
plumbo79 Skrevet August 15, 2008 Skrevet August 15, 2008 Hvor mye kostet motordelen? og hva syntes folk om denne m70tt motoren kontra for eks m62tt, m70 er jo egentlig bare 2 m20 motorer satt samen. Greitt nok at M70 har 2 ventils teknikk og M60/62 har 4,men hugs at V8 motoren(M60/62) har 90 grader og M70'n har 60 grader så å bygge turbo på V8'n er et helvete på jord plassmessigt!!! I tillegg har de som sagt 4ventils teknikk,alså 2 kammer, mykje breiere topp&toppdeksel! Alt er trangere på desse! Men sånn teknisk sett er de overlegne M70 motoren viss du tenker på effektmuligheter. Ok! det var jo noe å tenke på ja, betyr det at det ikke går i en e30? Det betyr vel kanskje også at m70 er et ganske smart valg til en e30, hvis du vil ha litt fler cyl enn org power er jo ikke alt det er jo kult å ha noe ikke så mange andre har også.
e30v12 Skrevet August 19, 2008 Forfatter Skrevet August 19, 2008 Kor langt har motoren din gått? Antar du ikkje overhalte den først? husker ikke helt men mins det var rundt 240.000 den hadde gått, ikke gjort noe som helst med den bare satt den i bilen å montert turboer.. hehe slet litt med dårlig innsugs pakning sugde masse falskluft der, nye innsugs pakninger var jo svindyre så mye rengjøre å masse pakningsilikon gjorde susen. hehe
E36Cab1 Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Ja er vel nærmere 3000,- for kvar topp omtrent de koster... Hva har du tenkt å gjøre med gass-spjelda da? Her er jo et alternativ å fundere på:
e30v12 Skrevet August 21, 2008 Forfatter Skrevet August 21, 2008 gass spjelda så må det enten bli å kjøpe 2 nye spjeld fra ebay så bygge wire system som deler seg, eller lage en adapter så begge manifoldene går ned til et stort gass spjeld, slik som han med 5 serienn har bygd innsuget er helt klart den beste løsningen, å få et stort innsug med korte runners. så vi får se hva som dukker opp i vinter. det jeg er mest usikker på er kobling av data sprutet på en slik motor. kommer til å bruke 6 stk dobble coiler, men hakke peil på hvordan dette skal kobles opp. bygd haltech på en 4cyl motor engang, men det er langt ifra så komplisert som dette her da...dårlig med beskrivelser på nett også, ikke så mange som har bygd på en v12 motor heller..
Anders_w Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 jeg kjøpte en hel bmw 750 i sverige for 9000 norske kr. det var da en hel å bra fungerendes bil, så da kunne jeg ta ut akkurat det jeg trengte. solgte også interiør og noen larroseri deler. resta ble hugget opp. så komplett motor med ledningsnett, girkasse å alt annet jeg kunne bruke fra den bilen kosta ca 3000kr..billigere en det kan det ikke bli nei.. data sprut er jeg usikker på enda. jeg har et helt nytt sprut liggendes her et dta p8pro.som er et dyrt å skal være et bra sprut. men dem andre her i landet har brukt autronic sm4 med bra resultat så frister da å gå for dette sprutet, men får tenke litt på det, blir nok turbonetics turboer, usikker på type\str. det får vi ta når dem skal bestilles. Eg vurdere å kjøpe Haltech E11v2 til min. Kjenner ikkje til Autronic,men ifølge mine opplysninger er det ingen sprut(som eg kjenner til) som støtter 12 coiler,må vel bruke 6 doble i waste spark vil eg tru. Og Haltech er mykje rimeligere og visstnok enkel i bruk så blir vel et slikt for min del. Har 2 stk nye Garrett GT4082 som skal på tilslutt,skulle helst hatt mindre A/R på de(.94) men de får stå sin prøve. Kor langt har motoren din gått? Antar du ikkje overhalte den først? Er ikke dette 12 coiler? Mener det er autronic, men er ikke 100% sikker.. kan jeg spørre om noe dumt? hvordan ha singel turbo på v12er? trodde man nesten måtte ha twin jeg.. hehe
E36Cab1 Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 Hadde klart vore en fordel å kunne brukt kun 1 spjeld,men eg rekner med at eg kommer til å bruke dei orginale manifoilane(til å begynne med iaff.) Får pønske litt på løsninger. Fikk beskjed av Haltech om å gå for E11v2 versjonen,men har aldri kobla slikt før så er ikkje inne på dette med wastespark,batch osv.. Han snakka om å bruke såkalla "pencil-coils" og kjøre i batch,alså 12 coiler. Får prøve å lese meg litt opp først
E36Cab1 Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 jeg kjøpte en hel bmw 750 i sverige for 9000 norske kr. det var da en hel å bra fungerendes bil, så da kunne jeg ta ut akkurat det jeg trengte. solgte også interiør og noen larroseri deler. resta ble hugget opp. så komplett motor med ledningsnett, girkasse å alt annet jeg kunne bruke fra den bilen kosta ca 3000kr..billigere en det kan det ikke bli nei.. data sprut er jeg usikker på enda. jeg har et helt nytt sprut liggendes her et dta p8pro.som er et dyrt å skal være et bra sprut. men dem andre her i landet har brukt autronic sm4 med bra resultat så frister da å gå for dette sprutet, men får tenke litt på det, blir nok turbonetics turboer, usikker på type\str. det får vi ta når dem skal bestilles. Eg vurdere å kjøpe Haltech E11v2 til min. Kjenner ikkje til Autronic,men ifølge mine opplysninger er det ingen sprut(som eg kjenner til) som støtter 12 coiler,må vel bruke 6 doble i waste spark vil eg tru. Og Haltech er mykje rimeligere og visstnok enkel i bruk så blir vel et slikt for min del. Har 2 stk nye Garrett GT4082 som skal på tilslutt,skulle helst hatt mindre A/R på de(.94) men de får stå sin prøve. Kor langt har motoren din gått? Antar du ikkje overhalte den først? Er ikke dette 12 coiler? Mener det er autronic, men er ikke 100% sikker.. kan jeg spørre om noe dumt? hvordan ha singel turbo på v12er? trodde man nesten måtte ha twin jeg.. hehe Hvordan ha singel turbo?? Meiner du HVORFOR ha singel turbo eller hvordan han får plass til singel turbo istedenfor 2 mindre??
e30v12 Skrevet August 21, 2008 Forfatter Skrevet August 21, 2008 hm jeg har hvertfall et dta p8pro sprut liggendes her å svaret jeg fikk ifra dem som produserer det er å kjøre med 6 stk waste spark coiler hvertfall. men sikkert forskjell ifra sprut til sprut hvordan det bør gjøres. men usikke rpå om jeg i det hele tatt skal begynne på dette data sprutet, heller legge mere penger i understellet å få inn manuell kassa plus nye turboer. den fungerer igrunn veldig godt som den er nå, heller sette inn 12 stk nos fogger dyser å legge på 200hk med gass for bruk på stripa. hehe mange muligheter, får vurdere litt til vinteren hva man skal gjøre å hva man skal bruke pengene på, dyrt blir det uansett
E36Cab1 Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 Dyrt ja,angrer nesten på at eg ikkje valgte en meir kurant sekser. Men nå er det for seint Bestilte nettopp lager til veiv og råder,samt strekkbolter. Når eg får de kan eg endelig begynne å montere den isammen igjen,mangler kun toppakninger&bolter,samt at vannpumpa skulle vært skifta. Eg avventer med å kjøpe datasprut av økonomiske grunner,så får eg bruke tida på å lære meg litt meir om dei ulike typane samt oppsetter. Får bare håpe at dollaren ikke stiger så mye meir framover... Fikk tak i ei brukt S6S 560G kasse(fra 850Csi) fra Tyskland,men mangler resten av drivverket osv. Så pengene går fort ut desverre... Det eg er mest spent på er om eg i det heile får plass til turboene,samt hvordan spool'up blir med AR på .94 Antar du bare har snudd manifoldene og sveist på flens? Skal du ha større turboer må du vel lage grenrør og flytte turboene litt,eller eventuelt modde plenum/runnere for å lage plass.
Anders_w Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 lurte på hvordan (og hvorfor egentlig) har man ikke seks eksosblås ut på hver side da? trodde det gunstigste da var å ha all eksos igjennom turbo (turboer) og ikke halve eksosen.. hehe:) nok en gang sikkert dumt spørsmål:)
///MoePower Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 lurte på hvordan (og hvorfor egentlig)har man ikke seks eksosblås ut på hver side da? trodde det gunstigste da var å ha all eksos igjennom turbo (turboer) og ikke halve eksosen.. hehe:) nok en gang sikkert dumt spørsmål:) Man legger bare opp rør rundt motoren, verre er det ikke. Da får man drevet turboen med "begge sidene/sekserne". Hadde jo ødelagt balansen i motorgangen totalt om man hadde brukt bare den ene siden av motoren til å drive en singelturbo og ikke den andre.
Martins Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 lurte på hvordan (og hvorfor egentlig)har man ikke seks eksosblås ut på hver side da? trodde det gunstigste da var å ha all eksos igjennom turbo (turboer) og ikke halve eksosen.. hehe:) nok en gang sikkert dumt spørsmål:) Man legger bare opp rør rundt motoren, verre er det ikke. Da får man drevet turboen med "begge sidene/sekserne". Hadde jo ødelagt balansen i motorgangen totalt om man hadde brukt bare den ene siden av motoren til å drive en singelturbo og ikke den andre. får et konge prosjekt det her er:) mer filmer og bilder(det liker mi)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå