Gå til innhold

Biltema olje bra nok til min bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

svar på spørsmålet: Jepp, du kan bruke biltema sin olje, går helt fint. Ellers hadde de vel ikke solgt den.

Optimalt er det ikke, men fungerer fint:)

Skrevet

Bmw, eller Big mexican woman som jeg kallern skal ha castrol.. Noe bilprodusenten og merkeverksted selv anbefaler.. har noe med hydr, ventilløfterne ikke funker så godt på annet mjølk..

så for all del bruk biltemas olje om du liker ventil tikking, gåen kamaksel(er) motorhavari..

er du gla i bilen så finner du ut hva bilen vil ha.. det gjelder ikke BARE bmw.. så det er sagt

Skrevet

hARREgud, litt sen kveld, men skal prøve å skrive forståelig så godt jeg kan likevel:

Bytt ikke fra oljemerke til oljemerke fordi oljen fra de forskjellige merkene er utvinnet fra forskjellige råstoffer; f eks en olje fra einar og en fra gran - rent eksempel! En slik olje bygger opp en beskyttelsesfilm i rundt motoren, og når du bytter slites denne ned for at en ny skal bygges opp. Dette fører for eks til ventiltikking, oljeforbruk, ødelagt kamaksel osv!

Hold deg derfor til oljen DU sverger til!!

SÅ - hvorfor IKKE sverge til bensinstasjon og feiltemaoljer? Okei, dette klarer jeg ikke greie helt ut om i den tilstand jeg er nå, men svært enkelt sagt er grunnen at deres hovedprodukter er BENSIN, DIESEL og evt råolje. Resten av driten de har igjen da, brukes til å utvinne olje, gjerne tilsatt annet drit for å få den fullsynth, og da blir det ut av dette, en olje som ingen BMW fortjener i mine øyne.

Håper noe av dette var forståelig, det ligger forøvrig flere tråder ute om dette!

God natt!

Skrevet

Men ka om du ikkje vet kas olje som har vært på bilen tidligere da? I mitt eksempel så stemme det. Når eg nå ska skifte olje og oljefilter så ane eg ikkje ka så va på an fra før.

Skrevet
Men ka om du ikkje vet kas olje som har vært på bilen tidligere da? I mitt eksempel så stemme det. Når eg nå ska skifte olje og oljefilter så ane eg ikkje ka så va på an fra før.

Ingen fare så lenge oljen du bytter til er av god kvalitet,ett tips er mobil1 0-40 bmw longlife o1 godkjent kr 99 pr flaske på europris,dette er ett av markedets mest anerkjente olje.Når det gjelder påstander om biltema olje er dårlig også videre kan jeg bare svare av mange års erfaring at den ikke hører hjemme i en bmw motor,om det er riktig er en annen sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...