Yngvejos Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 Fikk montert sammen bilen igjen idag etter å byttet topp. Men nå vil den ikke gå på tomgang. Etter mye testing, fant jeg ut at bryteren under gass-spjeldet var koblet fra. Da jeg satt på den, gikk den på tomgang første gangen jeg prøvde. Etter det ville den ikke gå på tomgang igjen. Jeg har gått over alt av slanger med startgass, uten at det har skjedd noe. (Holdt akuratt nok gass til at den holdt seg gående) Noen tips? Kan det være noe mer jeg har glemt å koble til? Jeg nappa bort tomgangsregulatoren, og så at spjeldet beveget seg akuratt når den stoppet.
Yngvejos Skrevet April 24, 2008 Forfatter Skrevet April 24, 2008 Jeg snurret det fire runder rundt, og merkene sto fremdeles på OT. Regner med at det ikke forskyver seg helt uten videre?
Yngvejos Skrevet April 24, 2008 Forfatter Skrevet April 24, 2008 Den går finere enn noen gang før når jeg gir gass. Har prøvekjørt den også, og det virker som den går normalt.
Frode_E30 Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Sjekk spesielt veivhusventilasjonen, altså den slangen som går fra toppdeksel til gasspjeld. Har også vært borti at simringene på røret fra blokka til undersiden av innsugen ikke var helt tett. Sjekk dette.
Yngvejos Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 Sjekk spesielt veivhusventilasjonen, altså den slangen som går fra toppdeksel til gasspjeld. Har også vært borti at simringene på røret fra blokka til undersiden av innsugen ikke var helt tett. Sjekk dette. Slangen byttet jeg samtidig som jeg byttet topp. Den gamle var revnet hele veien. Bilen begynte plutselig å gå på tomgang, og har gjort det siden, så problemet er ute av verden nå.
Aroid Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 LMM din som var træg. tipper jeg på siden alt fungerer no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå