awt Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Prøvde meg først på Bilforumet da de har en egen kategori for slike spørsmål, men ble lite svar. Håper det er noen kloke hoder her. Jeg har en spoiler/vinge/senker eller hva det nå enn kalles som skal monteres på bakruten. Denne kan kun festes i hver ende, da den er buet, og det er "hull" i midten. Antar det vil bli endel trykk/belastning på denne da luft kommer både over og under, i motsetning til slike som ligger på ruten hele veien. Hvordan kan denne festes på best mulig måte? Legger med noen bilder som viser litt mer hvordan det ser ut.
Arild G. Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 rengjør godt og bruke sånn svart rutelim f.eks. hadde nok vert litt smånervøs hadde jeg hatt en sånn. plutselig en dag på motorveien så... 'fomp' og så er spoileren montert i frontruta på bilen som ligger bak
Riefarn Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Sikaflex, tech7 funker bra til dette.. monterte en slik type på golfen til brodarn i fjor, og den sitter godt!
Riefarn Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Før du evt limer dette, husk å pusse litt med sandpapir på kontaktpunktene mellom bil og spoiler slik at limet får bedre feste! La også gjerne bilen stå en dag eller 2 så slipper du å måtte stoppe og plukke opp spoileren fra grøfta
awt Skrevet April 25, 2008 Forfatter Skrevet April 25, 2008 Tech 7 fungerer sikkert, har lite erfaring med slike ting. Får man kjøpt dette de fleste steder som selger slike ting (jernvareforretninger etc.)? Har også lurt litt på om jeg skal la et bilglass-firma gjøre i forbindelse med f.eks. soting, men spørs jo om de vil påta seg slik. Å la bilen stå er ingen problem, da den somregel gjør det likevel, men lurer litt på hvordan jeg skal få press på vingen. Tenkte litt på jekkestropper med en haug med filler på alle kontaktpunkt, men vet ikke helt hva jeg skal feste de i.
Arild G. Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 stable noe tungt oppå. noe som ligger oppå spoileren og litt innpå taket. og selvfølgelig noen handduker eller noe mykt imellom. funka hos meg vertfall.
Johnny Bravo Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Jeg lot det lokale bilverkstedet lime på min. Dehar noe sterkt superstoff som herder på 20 sekunder. De bruker det på noen punkt på bakrutesenkeren og i mellom de punktene bruker de vanlig sika eller tech 7. Det er sterkere men har lang herdetid. På denne måten så holder det andre stoffet fast vingen til sikafleksen har tørket og det sitter som blegg! Vet desverre ike hva det stoffet heter, men kan kanskje finne det ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå