Gå til innhold

Problem med montering av supersport senkesett E36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår når jeg skulle skifte støtdempere og fjærer foran på bilen, fikk jeg meg en stor overraskelse. Det viste seg at støtdemper stanga var tykkere enn på de originale demperne og derfor hadde større mutter pga større gjenger. Jeg får derfor ikke koppen ned i topplageret slik at jeg får strammet denne. Har prøvd med en langkopp også, men den var også for stor. Noen som har vært borti dette før? Hvordan løser jeg dette?

Bilde av mutter i topplager:

DSC01584.jpg

Håper noen har svar til meg slik at jeg kan få montert de nye demperne fortest mulig :)

Skrevet

De kosta jo flesk :S Synes det er dårlig gjort av Koed å ikke opplyse om at topplager må skiftes når man skal benytte dette settet om det er tilfellet :(

Skrevet

er i akkuratt samme situasjon. Hadde apex senkesett og har nå kjøpt weitec. Fikk vite av senk.no at apex har en annen sort skåler under topplager enn andre merker og at jeg måtte skaffe meg orginale deler så passer alt..

men får jo ikke kjøpt sånn løs skål ser det ut som, og topplager koster flesk ja! Skjønner ikke hele greia.. faen meg forbanna akkuratt nå..

del 1 der er i 2 deler hos meg

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10

topplager og sånn skål til fjøra

Skrevet

Del 1 er i to deler hos meg også. Jeg har jo originale topplager så det burde jo passe. Er jo ingen vits å kjøpe billig senkesett når man må ut med 1500kr ekstra i nye topplager. Da kunne jeg jo heller kjøpt et dyrere sett som passet til de originale topplagrene!

Har supersport 40/30 senkesett. Hadde originale dempere fra før.

Skrevet

å? Ble demperne byttet også da? Må jo være tykkere dimensjon på stanga på demperen hvis topplagrene fikk større diameter på hullet? Vet du eventuelt når i 93 det var?

Skrevet

Hvis jeg ikke husker feil.. Så er det ett kulelager nedi der..

Hvordan fikk du presset "støtdemperstanga (som du skriver" gjennom hullet i kulelageret om denne er tykkere enn den originale?

Husker jeg helt feil nå??

Skrevet

Er kulelager nedi der ja. Kan godt stemme at jeg ikke fikk presset stanga igjennom. Jeg kom liksom aldri så langt da jeg la mutteren nedi og så at her hadde jeg ikke mulighet til å tighte til. Tror jeg må kjøre på Bmw på Mandag og se om de har flere ulike typer topplager på lager. Sammenligne litt og se.

Skrevet

31331139436 Støtdemperlager (Org) Ble brukt til 06/92

31336769585 støtdemper lager (Org) Ble brukt fra 06/92

Henholdsvis øvre og nedre bilde ovenfor her...

Skrevet

ser topplageret ditt slik ut?

oflx96byvh96tyjf11by.jpg

Med tilbehørende skål?

1t8v5fdyg38zui37tjar.jpg

Min bil er mai 92', men på gsbildeler sine tegninger så stemmer ikke mine deler overens, men fikk vite med senk.no at mitt senkesett var tilpasset ORGINALE deler.

Ser ut som jeg må ut med 3000kr ekstra da... :evil::cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...