crom Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Hei Min e36 m3 knirker når jeg tråkker inn clutchen. Virker ikke som om det er vibrasjoner eller knirking når pedalen er inne, det er ved selve bevegelsen. Søkt litt rundt på forumet og der var det nevnt noen lager, mens om jeg søker på Google får jeg flere treff som går direkte på pedalen. Noen som har vært borti dette?
Firefighter Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Hadde problem med knirkende clutch på en tildiger e E36 318I 97 modell - der tror jeg - rett meg om jeg tar feil - at jeg måtte skifte utlø. serlageret - men her var altså clutchen treig i tillegg til at den knirket. den utløsende faktoren her var at fuktighet hadde trengt seg inn - måtte skifte clutch
ingard Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Ja, min gamle e36 begynte å knirke etterhvert. Hørtes ut som en ugle som lagde lyd hver gang clutchen ble pressa inn.. Maks irriterende..
crom Skrevet April 28, 2008 Forfatter Skrevet April 28, 2008 Jeg som hadde håpet det bare skulle være et par dråper olje på et kritisk sted. :S
-Sammy Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Kan jo være slavesyllinderen da kanskje ?? Evt luft i systemet ? jeg er ikke mekaniker, men vet at denne har mye med hvordan clutchen føles og høres ut. Sikkert andre som kan mer om dette slavesyllinder nr 14 her: http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.php3?page=imageItems&image_ref=3E2V0W122X1F1B2F2H22
turn-in Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 På min er det knirking i clutchpedalen om sommeren. Det er teflonforingen i clutchpedalen som gir lyd fra seg. Det hjelper å smøre foringen, men det kommer tilbake etter en stund. Det beste er sikkert å bytte foringen.
morteym Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Jeg har også knirke/gnikkelyd som har vært der siden før 80k km (gått 150k km nå). Den har variert i styrke, antar det kommer an på luftfuktighet/tempratur. Vet ikke hva det er enda. Håper ikke det er noe dyrt noe, men tviler på at det har noe med slitasje på selve clutchen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå