Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min e36 m3 knirker når jeg tråkker inn clutchen.

Virker ikke som om det er vibrasjoner eller knirking når pedalen er inne, det er ved selve bevegelsen.

Søkt litt rundt på forumet og der var det nevnt noen lager, mens om jeg søker på Google får jeg flere treff som går direkte på pedalen.

Noen som har vært borti dette?

Skrevet

Hadde problem med knirkende clutch på en tildiger e E36 318I 97 modell - der tror jeg - rett meg om jeg tar feil - at jeg måtte skifte utlø. serlageret - men her var altså clutchen treig i tillegg til at den knirket. den utløsende faktoren her var at fuktighet hadde trengt seg inn - måtte skifte clutch

Skrevet

På min er det knirking i clutchpedalen om sommeren. Det er teflonforingen i clutchpedalen som gir lyd fra seg. Det hjelper å smøre foringen, men det kommer tilbake etter en stund. Det beste er sikkert å bytte foringen.

Skrevet

Jeg har også knirke/gnikkelyd som har vært der siden før 80k km (gått 150k km nå). Den har variert i styrke, antar det kommer an på luftfuktighet/tempratur. Vet ikke hva det er enda. Håper ikke det er noe dyrt noe, men tviler på at det har noe med slitasje på selve clutchen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...