Gå til innhold

Erfaringer med billig deler kontra dyre deler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har erfaring fra deler på Biltema, Mekonomen osv kontra deler fra BMW? Tenker da primært på forbruk/slitedeler. Personlig så ser jeg ingen vits i å bruke kanskje 3 ganger så mye penger på deler som er mer enn gode nok på biltema og mekonomen. Det er jo forholdsvis stor forskjell på mekonomen og biltema også. Eks luftfilter til min e39 koster 235,- hos mekonomen og 89,- på biltema.

Skrevet

luftfilter, spylervæske handler jeg på biltema eller tilsvarende.. men demper, fjærer, foringer, å lignende ting handler jeg hos koed,schidermann,gsbildeler å den gjengen...

Skrevet

luftfilter, olje, tennplugger osv handler jeg på mekonomen. olje fordi de har castrol og de har ngk tennplugger.

spylervæske handles på europris fordi det går endel av det her oppe på denne tiden av året

Skrevet

En god leveregel er vel at man får stort sett det man betaler for :wink:

Jeg ville nok tenkt meg om to ganger før jeg fyllte BMW`en med billige deler fra Biltema, for å spare noen hundringser... Men lommeboka er alltid en viktig faktor oppi dette :?

Skrevet

Biltema til spylervæske og kanskje noen pærer om jeg trenger det. Ellers mekonomen eller merkeverksted. Kjøp hvertfall ALDRI klosser eller skiver på tema.

Skrevet

Fattern har en del "kontakter" i delebransjen, og det er altfor mye fokus på "billige deler kontra merke deler".

Et eks. er da han handla noen stag til en WV Polo. Delen var identisk med merkedelen, foruten innstemplinga som var fra "billigdelsimportøren". Han snakka med importøren, og han fortalte at han kjøpte delene fra merkeprodusenten uten markering, og fikk stemplet inn sitt eget merkenavn på delen. Ergo, merkedelen og "repro" delen er laget av nøyaktig samme produsent, men forskjellig stempling.

Biltema er jo noe annet, men f.eks bærekule i alu på schmiedmann, alternativ vare kontra orginal ser identiske ut, og jeg vedder en finger på at de er av samme produsent. Forskjellen er BMW delenummeret som ikke er verdt den extra 1000,- den koster.

Skrevet

Den billigste spylervæsken får man på Kiwi :wink:

Dessverre har jeg endel negative erfaringer med Mekonomen når det gjelder slitedeler. Har altfor ofte fått gale deler av dem,dog pleier tennplugger være ok. Dessuten er de altfor skråsikre på ting de ikke har peiling på - husker engang en kar der påstod hardnakket at jeg ikke hadde skiver bak :roll:

Dog handler jeg der fortsatt pga gidder ikke kjøre helt inn til Oslo for å kjøpe småting...Må sies at jeg har fått gale deler på merkeforhandler flere ganger, så ingen er perfekte.

En gang fikk jeg galt eksosanlegg på Biltema. Var stas å returnere det...

Skrevet

Ja det er lett å få tak i "orginaldeler" til halve prisen, de mangler "orginalmerket" men kommer fra samme produsenten..

Jeg kjøper bremseskiver på biltema og har ikke noe dårlig erfaring, men de har sikkert kortere levetid enn de orginale.

En orginaldel finnes jo ofte i utgaver fra flere produsenter..

Skrevet

Kjøpte biltema støtdempere på en taunus jeg hadde, de holdt knapt 3 måneder.. Nå unngår jeg biltema med mindre det er snakk om deler som ikke kan ta livet av deg om de ryker..

Skrevet
Ja det er lett å få tak i "orginaldeler" til halve prisen, de mangler "orginalmerket" men kommer fra samme produsenten..

Jeg kjøper bremseskiver på biltema og har ikke noe dårlig erfaring, men de har sikkert kortere levetid enn de orginale.

En orginaldel finnes jo ofte i utgaver fra flere produsenter..

Jeg har kjøpt skiver på Biltema 2 ganger og klosser en gang. Never again. Skivene har slått seg, og gitt STOR vibrasjoner ved bremsing hver eneste gang. Og klossene tok fyr etter og ha fulgt etter en kompis på litt svingete veier ca 20 km over farts grensen. Så sier vel sitt.

Skrevet

Ventilerte skiver på en E34 518 ja. Klossene tok fyr og skivene var rødglødende og kast i de før det her skjedde da. og eg hadde ikke bremset noe særlig mer enn hva man skal forvente. Kjørt MYE hardere med den jeg har nå med orginale deler, og aldri hatt tull.

Skrevet

Funka greitt de Biltemabremsene jeg hadde på 520'en, uten ventilering.

Kansje du har hatt trege/faste calippere eller jeg og dama kjører som gamle menn med hatt? hehe :-)

Skrevet
Funka greitt de Biltemabremsene jeg hadde på 520'en, uten ventilering.

Kansje du har hatt trege/faste calippere eller jeg og dama kjører som gamle menn med hatt? hehe :-)

Jeg går for det siste ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...