Hitokiri Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Nå er jeg tom for idéer her. Det er ikke hendelen. Det er ikke viskermotoren. Og det er ikke viskerreléene. Byttet nettopp sistnevnte del, men viskerne går fortsatt ikke. Noen idé? 97 E39 523i med regnsensor.
Hitokiri Skrevet April 29, 2008 Forfatter Skrevet April 29, 2008 Vil den sperre for manuell drift av viskerne da?
Hansh Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Regner med du har sjekket at du har kontakt der du skal?
Hitokiri Skrevet April 29, 2008 Forfatter Skrevet April 29, 2008 Tja. Regner med at verkstedet sjekket dette. På den annen side så hentet jeg bilen fra verkstedet fordi de var forbanna udugelige. De mente i alle fall at hendelen var ok, og at viskermotoren fungerer som normalt. Reléene har jeg byttet selv. Dersom det er problemer etter reléet, som f.eks at det er viskermotoren, skal reléene lage klikkelyd da? Hvor mener du jeg skal sjekke at jeg har kontakt?
Hitokiri Skrevet April 29, 2008 Forfatter Skrevet April 29, 2008 Nå har jeg undersøkt om reléene lager lyd når jeg drar i hendelen, og det gjør de altså ikke. Det tyder vel på at problemet ligger i at det ikke kommer strøm frem til reléene. Dermed er det naturlig å mistenke hendelen, men denne skulle ifølge verkstedet være OK. Alle sikringene er i orden. Hvor feilsøker jeg meg bakover?
Morty999 Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 prøv å ta ut hendelen å sett strøm på ledningene som skal gå til viskermotoren.. også kan du se om det kommer strøm til hendelen
Hansh Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 prøv å ta ut hendelen å sett strøm på ledningene som skal gå til viskermotoren.. også kan du se om det kommer strøm til hendelen Dette svarte vel egentlig for meg og!
Hitokiri Skrevet April 29, 2008 Forfatter Skrevet April 29, 2008 På den annen side hadde det kanskje vært litt pointless å betale verkstedet for å sjekke dette for meg om jeg likevel skal til å sjekke det selv.... Regner jo nesten med at de faktisk har sjekket dette. Det som er litt snodig er at problemet er periodisk. Eller, det VAR periodisk.
BreitBau Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Hvis det er periodisk, hva med joring til rele? Har en tendens til å være periodisk hvis jordinga er så som så..
Hansh Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Hvis ene kabelen har kommet i klem et sted og holder på å ryke er det og fort gjort at det blir periodisk (sett bort fra når du har på intervall - Måtte bare ).
Hitokiri Skrevet April 29, 2008 Forfatter Skrevet April 29, 2008 Fornuftige idéer begge to. Ser for meg et sant helvete med å demontere alt interiøret i bilen for å finne synderen dersom det er ledningsbrudd Skal ha bilen inn på diagnose i morgen, så får vi se om jeg blir noe klokere. Men skal prøve å demontere hendelen i kveld.
Hitokiri Skrevet April 30, 2008 Forfatter Skrevet April 30, 2008 The saga continues! Var innom et annet verksted i dag. De fant ut at det ikke var relé, hendel eller viskermotor som er synderen. Dermed er det trolig at det er noe i det elektriske. Litt fikling med en sikring (husker ikke hvilken, men da de tok ut den gikk alarmen) gjorde at viskerne begynte å fungere igjen noen sekunder. Så målte de på batteriet og mente at det var dårlig, og burde byttes. Dette kunne ifølge dem være en feilkilde. Jeg smalt til med et nytt 90Ah-batteri, men feilen er der fortsatt. Interessant nok ser det ut til at det er dårlig ladespenning bak på batteriet. Det snodige er at viskerne plutselig funket en god stund senere på dagen, men nå er de døde igjen. Da problemene oppstod var det skikkelig vått ute, med mye våt snø som lå oppå bilen. Jeg vil tippe at det er vannlekkasje ett eller annet sted som fucker til ting. Under batteriet var det vått. Har også sett antydninger til fukt andre steder i bagasjerommet. Så da er det bare å begynne å lete etter steder det kan lekke inn i bilen og dryppe ned på vitale elektriske komponenter. Å få et verksted til å gå over dette ser jeg for meg at vil føre til tusenlappene flyr ut vinduet..... Noen som har noen gode tips til hvor mang bør begynne å undersøke, og evt hvor det kan komme inn vann som gjør at det er vått under batteriet? Eller selvfølgelig, om det er noen som har noen andre gode tips?
Haug Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Kan det være regnsensor? Husker mine foreldre hadde problemer med regnsensor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå