Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min E34 rister når jeg ligger i 70-80kmt å vis jeg gir på mer gass blir det helt jævlig, men så vis jeg slakker av ned i 60 å akser opp igjen er det noen ganger at d nesten ikke rister. Noen som vet hva det er? Felgene er balansert.! kommer også en klunkelyd når jeg kjører over fartsdumper osv.

TAKKER MEGET FOR SVAR!

Skrevet

Begynn i den rimligste enden som man pleier å si. Avbalansering (noe som du sier du allerede har gjort 8) ) Så bygg deg innover. Har selv hatt problemet på min nå, og er enda ikke helt bra, men så begynte jeg med feil del i tillegg.

Jeg vil sette en finger på først balansering, så casterstag, eller øvre bærearm som noen kaller det, og så sjekk pendelstagene. Mest sansynlig er det både casterstag og pendelstag som burde byttes. Dette fant jeg ut etter å ha byttet ALT det andre, som endeledd og nedre bærekule. Men som sagt, casterstag eller pendelstag. Sjekk disse først.

Skrevet

Er det ikke slik at det rister i ca 80 når hardykoblinga begynner å bli sliten. Mener å ha hørt det en plass.

Ta et søk på forumet her, er mange tråder her om risting i e34.

Skrevet

om du ikke har senterringer til felgene dine, så vil det riste en god del i den hastigheten. Jeg merket stor forskjell fra de org 15" som ikke ristet til 17" sommerhjul, da jeg manglet senterringer på disse.. Ellers så ta en titt på foringer i forstillinger som nevnt tidligere.

Skrevet

Ta å sjekk foringene på casterstagene på framhjula. Var det som rista voldsomt på min bil.

Bare å søke på forumet her, så finner du både hva de koster og hvordan de ser ut.

Typiske tegn på at de foringene er gåen er voldsom risting under nedbremsing fra rundt 100 og ned til en 60-70.

Skrevet

sia de kjøm en klunkelyd når du fe slag på forstillinge så tippa i kasterstag ;) finn de ett kujønn, jekk upp bile å begynd å bryte litte på kulun te kasterstagan, merka fort um de e gåent ;)

Skrevet

hardykoblinga er ny... riktig montert. Sjekka bærekula i casterstaget i dag å da var det "stål mot stål" på høyre siden.. noen som kan sende meg link om hvor jeg får kjøpt nytt? har leita litt på gs men finner det ikke.

Skrevet

http://www.bmwspesialisten.no/ vet jeg har. Er trolig billigere enn GS, men alikevel dyrt. Jeg "bannet" i kirka og kjøpte alt av bærende konstruksjoner hos min lokale Biltema forhandler :lol:

Er delte meninger om biltema, men de hadde ikke hatt lov å selge de delene de har hvis de ikke hadde tålt og bli brukt til det de er laget for.

Kikk etter casterstag og bærekule, eller øvre og nedre bærekule forran så kommer du til produktene du skal. På motortechnik og gs så ser du også bilde av delen, så da er det vanskelig å bomme 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...