Nylund Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Hei! Skal se på ein e39 touring,og har noen spm. i den forbindelse! lurer litt på om noen her har kjennskap til denne e39'en,er den tradisjonelle rusten i bakluka,samt noe annet småkosmetisk... Er 160t ein grei pris for den,er jo ganske så bra utsyrt osv.. Link til bilen: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 475&WT.svl takker for svar!
Ron Jeremy Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Prisen og bilen så grei ut den, personlig syns jeg ikke noe om 528i, ville heller gått for en 523i. Fordi jeg syns 523i er en bedre og mer harmonisk motor enn en 528i, den er skuffende daff.
Nylund Skrevet April 30, 2008 Forfatter Skrevet April 30, 2008 Prisen og bilen så grei ut den, personlig syns jeg ikke noe om 528i, ville heller gått for en 523i.Fordi jeg syns 523i er en bedre og mer harmonisk motor enn en 528i, den er skuffende daff. Har hatt ein 328 tidligere,var meget fornøyd med motoren i den,har og prøvd ein 323,merka stor forskjell på di 2..
Ron Jeremy Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Prisen og bilen så grei ut den, personlig syns jeg ikke noe om 528i, ville heller gått for en 523i.Fordi jeg syns 523i er en bedre og mer harmonisk motor enn en 528i, den er skuffende daff. Har hatt ein 328 tidligere,var meget fornøyd med motoren i den,har og prøvd ein 323,merka stor forskjell på di 2.. Og det er også stor forskjell på 3 serie og 5 serie... Prøv heller de aktuelle bilene mot hverandre (523i vs 528i), istedenfor å sammenlikne samme motor i to totalt forskjellige konsepter, de virker veldig annerledes kan jeg fortelle deg...
Nylund Skrevet April 30, 2008 Forfatter Skrevet April 30, 2008 Prisen og bilen så grei ut den, personlig syns jeg ikke noe om 528i, ville heller gått for en 523i.Fordi jeg syns 523i er en bedre og mer harmonisk motor enn en 528i, den er skuffende daff. Har hatt ein 328 tidligere,var meget fornøyd med motoren i den,har og prøvd ein 323,merka stor forskjell på di 2.. Og det er også stor forskjell på 3 serie og 5 serie... Prøv heller de aktuelle bilene mot hverandre (523i vs 528i), istedenfor å sammenlikne samme motor i to totalt forskjellige konsepter, de virker veldig annerledes kan jeg fortelle deg... Ja,er nok stor forskjell på di ja... er og så få 523'er så ser forholdsvis greie ut ellers hadde det jo vært ein mulighet sef..
DanH Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Har jo 528 Touring selv. Og motoren er grei for min del. Syntes denne så veldig grei ut, jeg
Nylund Skrevet April 30, 2008 Forfatter Skrevet April 30, 2008 Har jo 528 Touring selv. Og motoren er grei for min del. Syntes denne så veldig grei ut, jeg Er du fornøyd ellers med bilen,har du fått/hatt noe rust i bakluka på din?
Gjest Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Heisann! Har hatt både 523 og 528! 528 er en meget sterk motor! Komfortabel og bra respons når du trykker flatt. Minuset må være at innsuget er mindre enn på feks 520 og 523! Jeg synes at dette kommer godt frem, føles som den er "strupet", noe som den også er. Skifter du innsug deriomt kan du regne med 210hk+ 523 er mye for pengene, men mangler toppdraget du finner i 528. Det bør ikke være vanskelig å finne en 528 til kurant pris.. den du har funnet var jo meget pen. En annen ting er at jeg ikke oppdaget hvor bra denne motoren egentlig er før jeg kom på Autobahn. Den har et enormt register fra 140 - 240 km/t. Meget bra, fantastisk komfort i høye hastigheter og god aks hele veien ut:)
DanH Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 @KBNVTEC Rust i bakruta har jeg hatt, men dette er tatt. Bilen har som nevnt ett godt register. Er vel en grunn for at den ikke har det samme innsuget som 520 og 523 vil jeg tro. Ellers så er det vel det samme som med alle biler, foringer og vannpumpe, servopumpe og belger.
Nylund Skrevet April 30, 2008 Forfatter Skrevet April 30, 2008 okei,hørres jo bra ut dette:) regner med det vil være noe,men er jo ein gammel bil dette her! men eg fikk jo svar på det eg lurte på,og det var i hovedsak om det var ein grei pris på denne bilen med tanke på skavankene den har,har sjekket pris på ny bakluke,og di er jo dyre..snakker mellom 5-6000,-,og så er det vel eit helsikkes arbeid og skifte den.. Tviler på det hjelper og pusse ned den rusten så er der,vil vel bare komme tilbake innen kort tid..? men takk for alle svar:)
Gjest Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Jaa.. angående innsuget så tror jeg det er pga avgifter osv, og at den ikke skal ha for mye hk i forhold til 523.. du merker når du kjører den at den har mye mer å gi, men får det ikke ut liksom.. hehe..
DanH Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Så bilen er levert med annet innsug i andre land som ikke har "Norske" avgifter?? Så som Tyskland..........
LianLi Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Nei den er levert med det samme innsuget overalt. Det er på grunn av at det er en avgiftsgrense på 194hk i tyskland at de slengte på et mindre innsug. Slike kit for å skifte til m50 innsug fåes kjøpt og man kan regne med en 220hk+ når dette er montert. Du mister litt bunndrag eller det blir flyttet litt høyere opp i turtallsregisteret når dette er montert, men du får en mye mer turtallsvillig motor som drar meget godt når du passerer 4500rpm. De sies at det bunndraget du mister ikke kjennes om du chipper den i tillegg og det er godt mulig.
Nylund Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Skrevet Mai 1, 2008 Nei den er levert med det samme innsuget overalt.Det er på grunn av at det er en avgiftsgrense på 194hk i tyskland at de slengte på et mindre innsug. Slike kit for å skifte til m50 innsug fåes kjøpt og man kan regne med en 220hk+ når dette er montert. Du mister litt bunndrag eller det blir flyttet litt høyere opp i turtallsregisteret når dette er montert, men du får en mye mer turtallsvillig motor som drar meget godt når du passerer 4500rpm. De sies at det bunndraget du mister ikke kjennes om du chipper den i tillegg og det er godt mulig. hmm,er det noen spes. plass som selger slike innsug,som passer rett på ein 2,8l,eller går det an og kjøpe eit vanligt m50 innsug i fra gs foreksempel??
LianLi Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 Nei det passer ikke direkte på, det må noe modifisering til, ikke sikker på hva som må modisfiseres men det skal gå an å gjøre selv om man kan noe med det. De selger ferdig modda M50 innsug i kit både her: http://www.m50manifold.com/ Og han som kaller seg Alpina på www.e36coupe.com forumet. Han kan også selget et større gass-spjeld som er 3mm borret opp i forhold til orginalt mener jeg. Får ikke noe spessielt mer hester av det, men motoren vil bli mer responsiv og er en fin mod til åpent luftfilter. Skal kjøpe et slikt kit fra alpina snart jeg og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå