Yngvejos Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Jeg har problemer med tomgangen på min 92 520it. Da jeg skrudde løs gasspjeldpotensiometeret og snudde det til lukket posisjon med fingeren, ble tomgangen bra. Men når det er montert, går det ikke helt til lukket posisjon. Det virker ikke som om spjeldet skal kunne lukke seg mer heller. Går spjeldet til helt vertikal posisjon, eller skal det stoppe litt på skrå? Er det mulig å justere posisjonen på den tappen som går inn i bryteren? Skal bryteren gå helt til den posisjonen hvor den stopper når spjeldet er lukket? Hvilken resistans skal det være på bryteren når spjeldet er lukket? Når den står på tomgang, er det litt skrangling. Jeg trodde først at det var dekselet oppå motoren som var løst, men det var det ikke. Kan det være registerkjeden som skrangler? Er det normalt at man kan høre den godt?
Yngvejos Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Skrevet Mai 1, 2008 Og så var det et spørsmål til. Jeg har termostathus av plast. Jeg byttet termostat idag, men greier faen ikke å få det tett. Det lekker vann ut fra den skruen rett over termostaten. Skal det være noen pakning på termostathuset? Ser at schmiedmann har to forskjellige pakninger. og Hvilke av disse er til plasthuset? Hva er best av plast og metallhus?
verticalescape Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Den øverste er ihvertfall til metall-huset. Noen sier at metall-husene er best, da de i plast kan sprekke... Det med gasspjeldet kan jeg ikke svare på i farta, men synes å huske at det skal stå helt vannrett ved full gass.
TerjeAa Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Begge disse pakningene brukes i alle fall på plasthusene. Akkurat byttet selv, og jeg byttet pakninger og la på tynt med sement samtidig. husk å gjøre godt reit først. Har litt problemer med tomgangen på 320 min jeg også, men en jeg kjenner som skel ha peil på BMW(!) sa at du skulle høre at bryteren på gasspjeldet klikket når du leet på den........ Hvis du merker posisjonen den er i nå, og prøver å forandre stilling på den så skal du vel kunne se om den fungerer!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå