Bimmerlars Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Hadde vært artig med en vitenskapelig bekreftelse på hvor mye større slitasjen er. Tror nemlig ikke det har så mye å si. Det sliter mer, absolutt, men om det er av stor betydning, det tror ikke jeg
anders87 Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Nå begynner det og bli usaklig fra min side, men feks lastebiler, hjulllastere dumpere, ingen av de skal man stå stille med og svinge, skal helst være i bevegelse, nettopp fordi det er dekkbesparende.. Og ja, en hjullaster har større marktrykk på hvert hjul, og et hjul på en 25-30 tonner koster 30-40 000 per hjul, jeg vet det, men prinsippet er vel bortimot det samme, eller?
Werther Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Hvis man jekker opp bilen ved ratting for å spare forstillingen er man en skrulling...Greit med økonomisk kjøring o.l, men det får da være grenser for slitasjebesettelse...
-Shark- Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Jeg skrev det med å ha hjulene over bakken, for å minske slitasje på både servoen, forstillingen og hjul. Jobber på bertel O steen, og vanen er da som regel å heise opp bilen- gjør jobben litt lettere. Fungerer jo utmerket uten å heise den opp å, men da litt mer slitasje. Men det blir det uansett på en bil som er i bruk.
-2r Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Når du lufte servoen må du ratte frem og til bake 2-3 ganger før du suger ut og fyller beholderen igjen. Dette må du gjenta 6-7 ganger om jeg ikke husker helt feil. Det blir mye stillestående ratting spør du meg! Løft opp bilen
-Shark- Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 trenger ikke suge ut og fylle på igjen nei. Eneste er at du må etterfylle- ettersom nivået synker..
anders87 Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Fasit: Tappet servoanlegget, fyllt etter servo-olje, luftet og svingt hjulene frem og tilbake, med væskebeholderlokket av, gjenta repetisjoner og korrigere servo-olje nivå.. Samme faen hva slags underlag den står på.. Så er det sagt..
NSS Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Skrevet Mai 4, 2008 Hvor får jeg tappet ut servoen da? Ved tannstaget..?
NSS Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Skrevet Mai 6, 2008 hm... Sliter litt med å finne ut hvor jeg får tappet det ut her... Noen som har non gode tips?
Ole@Automote Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 ta av returen til pumpa, og start vri runt på dekka så skal du se det spruter ut Er faktisk litt usikker på hva som er beste metoden for det her Men det er vell berre å ta av slangene på tanstanga og vri masse fram og tilbake, beholder tømmer vell seg nesten selv hvis du tar av lokket gjennom slangene du har tatt av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå