Gå til innhold

Senkesett og EU-godkjenning


bmw-martin
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Er sikker på at dette er et ganske vanlig emne som går igjen og igjen, men fant ingenting spesielt når jeg søkte.

Lurer på et par ting når det gjelder EU-godkjenning av senkesett.

Etter hva jeg har forstått må man etter å ha fått montert senkesettet på et godkjent verksted (?), må man ha hjulstillingskontroll på alle fire hjulene. Dersom alle vinklene ikke er helt perfekte får man det ikke godkjent?

Noen som har erfaring med hvor stor sannsynligheten er for å få det godkjent?

Har selv en e39 som må bytte dempere på, så jeg tenkte jeg like gjerne kunne senke bilen, har også fått anbefalt Bilstein dempere med m-tech fjærer (som vel og merke kun skal senke 15mm), noen som har erfaringer med disse? Eventuellt FK Highsport justerbare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstein er et bra valg. På fjærer kan du vel egentlig bare finne noen i en høyde du liker.

Godkjenning er null stress så lenge fjærene er tüv-godkjente og du har papirer på hjulstilling. Hvis de ikke greier få vinklene innenfor specs (og du ikke har camberplater elns) er det ting som bør byttes på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha 4hjuls kontroll..sånn egentlig ifølge "boka",også er det nye regler nå fra april eller mai eller noe :) er nye sånne minimums krav osv på klaring.tror det var 10cm på laveste punktet på bilen eller noe..er ikke helt sikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstein er et bra valg. På fjærer kan du vel egentlig bare finne noen i en høyde du liker.

Godkjenning er null stress så lenge fjærene er tüv-godkjente og du har papirer på hjulstilling. Hvis de ikke greier få vinklene innenfor specs (og du ikke har camberplater elns) er det ting som bør byttes på bilen.

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstein er et bra valg. På fjærer kan du vel egentlig bare finne noen i en høyde du liker.

Godkjenning er null stress så lenge fjærene er tüv-godkjente og du har papirer på hjulstilling. Hvis de ikke greier få vinklene innenfor specs (og du ikke har camberplater elns) er det ting som bør byttes på bilen.

Som forrige gang.

Ta E36,E34 osv.

Senker du de en del forandrer hjulvinklene seg.

Spissing kan stilles, men andre vinkler ikke uten spesielle deler, som du skrev.

Dette vet BT og min erfaring er at de vil godkjenne en bil utenfor disse målene, så lenge nr på fjærer er i henhold, dekk ikke tar i bil osv.

Svarte dette i forrige tråd, og tenkte jeg skulle legge ut noe om hjulgeometri, men har vært travelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet BT og min erfaring er at de vil godkjenne en bil utenfor disse målene, så lenge nr på fjærer er i henhold, dekk ikke tar i bil osv.

Mulig det, og det håper jeg jo da jeg kjører rundt med ca -2.4 camber foran.

Men hva rart skrev jeg? Tullinger som oversenker teller ikke; en bil i en normal høyde som ikke greier få hjulvinklene innenfor specs har trolig et eller annet som bør byttes. Hvilket minner meg på at spissingen på min er utenfor bak; der hvor ingenting kan justeres... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bimmere jeg har inn til 4-hjulskontroll er senket...

På E36 måler jeg ihvertfall 1,5 Cm lavere enn maks... på alle.

Jeg kan da justere vinkler som er justerbart 100%, men de andre vil være noen minutter utenfor.

Er det likt på begge sider omtrent, er det greit for meg.

Og det som er greit for meg godkjenner BT

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...