bmw-martin Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Hei. Er sikker på at dette er et ganske vanlig emne som går igjen og igjen, men fant ingenting spesielt når jeg søkte. Lurer på et par ting når det gjelder EU-godkjenning av senkesett. Etter hva jeg har forstått må man etter å ha fått montert senkesettet på et godkjent verksted (?), må man ha hjulstillingskontroll på alle fire hjulene. Dersom alle vinklene ikke er helt perfekte får man det ikke godkjent? Noen som har erfaring med hvor stor sannsynligheten er for å få det godkjent? Har selv en e39 som må bytte dempere på, så jeg tenkte jeg like gjerne kunne senke bilen, har også fått anbefalt Bilstein dempere med m-tech fjærer (som vel og merke kun skal senke 15mm), noen som har erfaringer med disse? Eventuellt FK Highsport justerbare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Bilstein er et bra valg. På fjærer kan du vel egentlig bare finne noen i en høyde du liker. Godkjenning er null stress så lenge fjærene er tüv-godkjente og du har papirer på hjulstilling. Hvis de ikke greier få vinklene innenfor specs (og du ikke har camberplater elns) er det ting som bør byttes på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snowhoe86 Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 må ha 4hjuls kontroll..sånn egentlig ifølge "boka",også er det nye regler nå fra april eller mai eller noe er nye sånne minimums krav osv på klaring.tror det var 10cm på laveste punktet på bilen eller noe..er ikke helt sikker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Bilstein er et bra valg. På fjærer kan du vel egentlig bare finne noen i en høyde du liker. Godkjenning er null stress så lenge fjærene er tüv-godkjente og du har papirer på hjulstilling. Hvis de ikke greier få vinklene innenfor specs (og du ikke har camberplater elns) er det ting som bør byttes på bilen. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Skrev jeg noe rart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Fortell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Bilstein er et bra valg. På fjærer kan du vel egentlig bare finne noen i en høyde du liker. Godkjenning er null stress så lenge fjærene er tüv-godkjente og du har papirer på hjulstilling. Hvis de ikke greier få vinklene innenfor specs (og du ikke har camberplater elns) er det ting som bør byttes på bilen. Som forrige gang. Ta E36,E34 osv. Senker du de en del forandrer hjulvinklene seg. Spissing kan stilles, men andre vinkler ikke uten spesielle deler, som du skrev. Dette vet BT og min erfaring er at de vil godkjenne en bil utenfor disse målene, så lenge nr på fjærer er i henhold, dekk ikke tar i bil osv. Svarte dette i forrige tråd, og tenkte jeg skulle legge ut noe om hjulgeometri, men har vært travelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Dette vet BT og min erfaring er at de vil godkjenne en bil utenfor disse målene, så lenge nr på fjærer er i henhold, dekk ikke tar i bil osv. Mulig det, og det håper jeg jo da jeg kjører rundt med ca -2.4 camber foran. Men hva rart skrev jeg? Tullinger som oversenker teller ikke; en bil i en normal høyde som ikke greier få hjulvinklene innenfor specs har trolig et eller annet som bør byttes. Hvilket minner meg på at spissingen på min er utenfor bak; der hvor ingenting kan justeres... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Alle bimmere jeg har inn til 4-hjulskontroll er senket... På E36 måler jeg ihvertfall 1,5 Cm lavere enn maks... på alle. Jeg kan da justere vinkler som er justerbart 100%, men de andre vil være noen minutter utenfor. Er det likt på begge sider omtrent, er det greit for meg. Og det som er greit for meg godkjenner BT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 På E36 måler jeg ihvertfall 1,5 Cm lavere enn maks... på alle. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Kan stille etter fjærer med M-tech (20 mm org fra fabrikk) som alternativ. På hjulstillingsapparat. Dette er det laveste godkjente vi kan måle etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Aha. Jeg sliter fortsatt med å forstå hva rart jeg skrev i mitt første innlegg. Oversenkete biler går under "eller noe sånt" .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Var rimelig uklart, men det ble kanskje mine innlegg etter hvert også? Prøve å skrive den tråden om geometri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 4, 2008 Share Skrevet Mai 4, 2008 du kan også montere senkesettet selv... du må ikek på verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå