Yngvejos Skrevet Mai 4, 2008 Share Skrevet Mai 4, 2008 Har en 1992 e34 med air condition. Når jeg trykker på snøfnugget eller resirkuleringsknappen, skjer det ingenting, og det kommer ikke lys i knappene. Jeg har fått lys i dem en gang, da sto tenningen i trinn 2, men motoren var ikke igang. Jeg tror kanskje det kan være gass på den, for det viste seg å være r134 gass på systemet. Hvor bør jeg feilsøke for å få liv i knappene? Er det noen måte jeg kan teste dette på før jeg eventuelt leverer bilen til AC service? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2008 Bump. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottert Skrevet Mai 8, 2008 Share Skrevet Mai 8, 2008 Funker utendørstemperaturmåleren? Ved brudd får den -40 verdi, og når utetempverdi er under +6 grader blir ac koblet ut. Om det er brudd eller tempføleren er gåen prøv å knyt sammen ledningene (du vil da få +50 eller.no sånt) Kan også være trykk, men ikke trykk nok eller gåen trykkmåler. Prøv å lask. Må ikke kjøre med lask mer enn 10 sek da for lite trykk skader kompressoren din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2008 Jeg har ikke utetempmåler. Hvor finner jeg trykkmåleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet Mai 8, 2008 Share Skrevet Mai 8, 2008 Men blir det kaldt i bilen da ? Har du sjekket om kompressoren slår inn når du trykker på knappen ? Om AC kompressor går og det ikke blir kaldt er det lekkasje\kuldemedie problem. Går ikke AC kompressor er det et elektrisk problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottert Skrevet Mai 8, 2008 Share Skrevet Mai 8, 2008 Jeg har ikke utetempmåler.Hvor finner jeg trykkmåleren? Sitter på toppen av trykktanken. på venstre eller høyre side i motorrommet. Men vær litt obs da. Jeg nevnte 10 sekunder i en tidligere tråd. Trur egentlig ikke du bør kjøre kompressor mer enn 3-4 sek hvis du får fyra den opp ved å laske trykkmåler. Når jeg tenker meg om lyser ac knappen når man trykker den inn på E39 uansett hva den feiler på. (selv om ikke kompressor går) Men standard feil er for lite trykk, eller gåen trykkføler. Man bør helst ha service på ac-anlegg vært 3 år i norge (med smøring). Pakninger og o-ringer tørker desverre fort ut med de lange vintrene vi har her. Du kan sikkert kjøre innom et verksted som har manometer med riktig kobling slik at de kan sjekke trykket gratis. Tar 1 min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2008 Jeg fikk lest av diagnose på AC igår. Feillisten jeg fikk var: 40: Vattenventil vänster 44: Klimarelä 46: Vattenventil höger 92 Klämma 50 Hvor er disse tingene, og hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå