Gå til innhold

520 med startproblemer

sdhild99
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk! Jeg har en 1991 520i 24V som jeg har noen underlige startproblemer med for tiden. Bilen er forøvrig kjørt 307.000km, men den er generelt meget godt vedlikeholdt. Det hele begynte med at den plutselig virket litt kjip under start. Startmotoren gikk saktere rundt, akkurat som om batteriet hadde lite strøm. Batteriet er ikke gammelt, og ladingen er i orden. Deretter begynte det å komme ulyder når jeg startet. Plutselig en dag skjedde det ikke noe da jeg forsøkte å starte. Tenningen og alt fungerte, men det skjedde ikke noe da jeg vred nøkkelen til posisjon 3. Etter 10-15 forsøk kom den.

Selve starteren ble byttet ut med en ny, uten at dette hjalp! Da dette ikke hjalp ble det byttet en eller annen tenningsmodul i rattstammen, uten at jeg vet nøyaktig hva denne kalles. Dette hjalp heller ikke.

Symptomene er nå som følger: Det kommer stygge lyder når jeg kinner - noe i likhet med når man forsøker å starte en motor som allerede sviver. Av og til bruker den også lengre tid på å starte enn normalt. Ofte kinner den ca 1 sekund, og selv om jeg holder nøkkelen i posisjon 3, stopper den å kinne før den fortsetter. Ofte med stygge lyder.

Mekanikeren som har byttet starteren og tenningsmodulen i rattstammen har ikke vært ute for dette tidligere. Er det noen som har peiling på hva dette kan være? Blir takknemlig for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innslaget..

EDIT:

så ikke at starter var bytta..

Høres litt ut som batteriet, men lell så får jeg ikke det helt til å stemme, men verd å sjekke ut ?

Prøv å måle spenningen i startøyeblikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 12 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...