LianLi Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 Som tittel sier, er det ulovelig å bytte fra et ratt med airbag til et uten? Sjekkes det i EU-kontroll?
Hoem Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 Nei, det er ikke ulovlig, hva som er ulovlig er å montere et ratt som ikke er godkjent for bruk i bilen.. F
LianLi Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Skrevet Mai 5, 2008 Takker for svar, det vil lyse en airbaglampe når det ikke er airbag i bilen da sikkert, enkel måte å fikse dette på, kortslutte ledingene som går frem til airbaggen?
Ad|oS Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 Er vel også mulig å få Bavaria til å slette feilkoden eller noe slikt!?
-Anders- Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 Du må sette en motstand på airbag kontakten for å få vekk airbaglyset. Sletter du koden, vil bare lampa komme tilbake igjen. Uansett, har et spm i denne saken selv. Vil man få feil/mangel hvis man kommer på Eu godkjenning med ettermontert ratt som ikke har airbag, i bil som skulle hatt airbagratt?
Bjørn 320 Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 For å svare på spørsmålet: Du kan alltids bytte ratt i bilen, men dersom det originale har airbag, kan du IKKJE montere inn eit uten. Finst forresten ein del trådar ang temaet frå før...
Hoem Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 Vis meg hvor det står i kjøretøyforskriften... Det er ikke en lov som sier at biler skal ha airbag, det har heller ingen innvirkning på bilens deformasjon etc. ved et sammenstøt.
BreitBau Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 MENER det står at ekstrautstyr levert fra fabrikk skal fungere.. Hjelper ikke å ta ut ABS pæra om du har byttet til bremser uten mulighet for abs..
mbkomfort Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Men viss bilen ble levert i utgaver uten airbag og lyset ikke lyser går det vel bra.. De som tar eu sjekker vel ikke bilens utstyrsliste.. Jeg og bekjente har fått eu- godkjent med defekte abs følere, tok ut pæra i dashen..
Hansh Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Hva som er OK på godkjenning og hva som evt. ikke blir sjekket/oppdaget er vel to ganske forskjellige ting ofte.. Hva med din egen sikkerhet i dette spørsmålet?
-Sammy Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Min skal egentlig ha ratt med airbag, men da den kom inn til landet stod det i et Momo sportsratt. Dette ble den godkjent med, ingen problem. ..sikkerhet?
Dirty Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 værste jeg har hørt klart det er lov å montere ratt uten airbag, har annet ratt i min gått igjennom 2 Eu kontroller uten noe problem.
LianLi Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Skrevet Mai 7, 2008 Veldig svak for mtec2 rattet uten airbag, men det er jo greit å ha airbagg om uhellet skulle være ute. Mtec2 med airbag ser jo ikke så verst ut det heller da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå