Gå til innhold

Har kjøpt meg E39 M5! UPDATE 11.06 SIDE 5

Anbefalte innlegg

Takk for alle hyggelig kommentarer! Må si jeg virkelig er fornøyd med bilen. Ifølge forrige eier var det visst ikke noe oljeforbruk på den. Ble oppgradert endel på disse motorene i 2000. Er 98 og 99 modellene en bør passe seg mest for har jeg lest.

Skal prøve å ha den mest original, men har litt lyst å bytte til facelift lykter. Men da skal jeg kjøpe original lykter.

Tony Soprano: Kan skaffe de lyktene der for langt billigere, så nei takk :)

Og eksosen skal aldri byttes ut. Perfekt lyd. Akkurat passe egentlig. Tok bilen opp på bukken, og eksos og alt så helt strøkent ut fortsatt. Alt var egentlig like bra under der. Vil ikke tukle med det originale. Det er som regel best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jo gratulert deg på Valle, men syns det virkelig passer med en gratulasjon her også :D .

Grym drømmebil dette, til en meget hyggelig pris. Og det er godt å høre at du skal ta vare på den (det gjør du jo alltid) i orginal stand 8) .

Forøvrig meget hyggelig den forrige eieren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jo gratulert deg på Valle, men syns det virkelig passer med en gratulasjon her også :D .

Grym drømmebil dette, til en meget hyggelig pris. Og det er godt å høre at du skal ta vare på den (det gjør du jo alltid) i orginal stand 8) .

Forøvrig meget hyggelig den forrige eieren også.

Takk for det :)

Ja, grom bil dette. Må shine den opp litt da. Første jeg gjorde da jeg dro fra treffet var å vaske bilen, og jeg tok en ordentlig avfetting og vask av motorrom. Det var nok ikke vasket på en stund.

Blir nok så bra atte 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ganske misunnelig jeg og ja :D

Defintivt en rå bil. Eneste som er litt "kjedelig" er hvor lite som skiller en e39 m5 fra resten e39'ene. Alle har jo m5-fangere, og ellers er det jo ikke så mye forskjell.

Dog har du grom motor, lyd og et merke på bakluka som får entusiastene til å snu seg enda en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ganske misunnelig jeg og ja :D

Defintivt en rå bil. Eneste som er litt "kjedelig" er hvor lite som skiller en e39 m5 fra resten e39'ene. Alle har jo m5-fangere, og ellers er det jo ikke så mye forskjell.

Dog har du grom motor, lyd og et merke på bakluka som får entusiastene til å snu seg enda en gang ;)

Ja, men sånn har det jo alltid vært med M modellene. Du klarer ikke akkurat å skille en E34 fra en normal E34 med M5 styling, en E36, en E60 o.s.v. Eneste som skiller seg ut i M-serien er E30 M3 og M1 :)

Men ser de monsteret mitt bak, så skjønner folk at dette ikke er en vanlig E39 520i med M5 styling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, og velkommen som M-bileier! :)

Det er dyrt, men absolutt verdt det. Nå fikk jo du en god pris skjønte jeg, men likevel.

Hadde den vært min, hadde jeg byttet til facelift-lykter forran og bak, det gjør den mye freshere synes jeg, nye skilt, andre felger - E39 M5 kler kant. :) Bruk de originale som vinterfelger. Sikkert noen andre orignal-oppgraderinger her og der også.

Men uansett, herlig bil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hyggelige kommentarer folkens! :) Ja, må si jeg blir bare mer og mer fornøyd med denne bilen. Var og kjøpte olje i går. Kjøpte sånn castrol motorsport olje de bruker på nye M5/M6. Kjøpte også en motorrens. Tenkte det var smart å ta samtidig.

Haug: Nei, ringte deg ikke, men mulig jeg kom borti en knapp eller to :)

Grattis, og velkommen som M-bileier! :)

Det er dyrt, men absolutt verdt det. Nå fikk jo du en god pris skjønte jeg, men likevel.

Hadde den vært min, hadde jeg byttet til facelift-lykter forran og bak, det gjør den mye freshere synes jeg, nye skilt, andre felger - E39 M5 kler kant. :) Bruk de originale som vinterfelger. Sikkert noen andre orignal-oppgraderinger her og der også.

Men uansett, herlig bil. ;)

Takk for det. Ja, ble ikke ille pris på min nei. Ja, har lyst på facelift lykter, men blir litt dyrt. Har jo lykter med hvite blinkers bak, så hva er forskjellen på de og facelift? Led på faceliften? Har xenon foran, så da må jeg kjøpe noen lykter beregnet for det. Koster noen kroner de altså. Skal første gjøre de viktigste tingene på bilen.

Har fine vinterfelger også skjønner du. Men går jo alltids ann å selge de, eller selge sommerfelgene. Hvilke felger syntes du er tøffe på disse bilene? Har ikke lyst på noe mer enn 18" denne gangen egentlig. Ble litt for stivt for meg med 19" på 3-serien egentlig. Også er jo bilen godkjent med 18", så da har jeg mest lyst på det egentlig. Men kan ha med fet kant bak alikevel da. Er jo godkjent med 275 dekk, så det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har fått deg. E39 M5 er en av mine favorittbiler. Virkelig en drøm å kjøre! Har din bil dobble glass? Skal du holde den original må du forresten bytte blinklys, men det taes kanskje samtidig som du oppgraderer til facelift lys?

Uansett en utrolig fin bil. Gratulerer.

Ja, den doble glass. Trodde først det var skuddsikre glass, men leste at det var for å få mindre støy. Ja, er vel kanskje ikke helt originale lykter foran. De bytta forrige eier akkurat. Har litt lyst å oppgradere til facelift lyktene, men det er xenon på bilen, og da koster det fort litt å kjøpe de.

Utrolig fin demping på bilen, og styingen er bare helt perfekt :)

Veldig kult med 275-35-18 bakdekk originalt :D

jeg har samme bil me nesten samme reg nr AA47896. dobble glass heter termoglass. holder mer på varmen når det er kaldt ute å den holder varme ute når det er varmt å sol ute. genial bil å kjøre å bruke.

P.S Husk å peil olje minst en gang i uka månden. disse motoren skal bruke olje. bruk 10w/60 castrol edge sport da bruker den ikke så mye å det er den oljen motoren skal ha. bare ett tips til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...