Gå til innhold

Har kjøpt meg E39 M5! UPDATE 11.06 SIDE 5

Anbefalte innlegg

Grattis med heftig bil, skal ha sånn når 540en min ikke vil mer. Men håper det blir en stund til.

Men du måtte tilbake til v8er igjen :)

Er jo gromt pervers lyd i e39 m5!

Takk.

Ja, måtte nesten tilbake til V8'ern altså. Er noe eget. Når jeg hadde 328'en, så må jeg si jeg savna lyden, og ikke minst draget. Var jo ikke noe lyd i den da. Elsker lyden i denne bilen. Eneste at viskosekoblingen er mongo, så vifta er med hele tiden, så høres litt ut som en volvo når jeg gir på, fordi du hører kun vifta. Men har bestilt ny, så blir bra når jeg får på den. Noen ganger så er den ordentlig, og da hører man v8'er lyden mye bedre. Så gleder meg til jeg får den. Husker jeg bytta den på 540'en også. Ble mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Tok en ordentlig polering på bilen i dag. Tok rubbing først på steder der det var litt småriper. Det gjorde underverker må jeg si. Bilen ble helt utrolig blank og fin. Tenkte jeg skulle sende den på lakkering etter jeg har fått delene jeg har bestilt. Få lakkert opp igjen framfanger (steinsprut), og ta en rustflekk på bakluka i hjørnet (ta halve bakluka).

Bilen blir nok å se på BMW dagene på Rudskogen. Skal nok ikke kjøre på bane, men ha den med hvertfall. Tør ikke å kjøre på bane med denne, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg våger meg ut på familiekjøring, hehe :)

Gratulerer med ny bil! Kjenner godt til denne bilen, da jeg kjenner til han som kjøpte den ny. Den har gått litt, men den har vært kjørt meget pent med av første eier!

Takk for det. Ja, bilen virker veldig tight og fin selv om den har gått så mye. Kjennes ikke ut som noe på bilen er sliti, utenom setene og pakningene i dørene begynner å bli litt dårlige, men disse skal jeg bytte og jeg skal farge opp igjen seter, så den blir nok så fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil!

Så også denne på Valle Hovin, må si motorrommet så mye bedre ut nå enn da :) Hjelper med litt vasking!

Men jeg synes det var litt rar lyd på den ved tomgang? Oljebytte hjelper kanskje?

Enig med ///Magnus, få på faceliftlyktene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå du skal kjøre full pakke med felger og senk jeg da, tåler det ;) Ihvertfall faceliflykter er et must.

Felger skal jeg tenke på, men liker egentlig de som er der nå. Senk blir helt uaktuelt. For det første så senker man ikke en M5. Dette på grunn av fjæringen som sitter på den originalt. Dette er jo fjæring som justerer seg etter hvordan du kjører og sånt. Trykker på sportsknappen så blir det stivere også. For det andre, så begynte jeg å bli drit lei senka bil på E46'en. Måtte passe på så sinnsykt, fordi den gikk oppunder alle steder omtrent, var ganske så stiv så kjente hver minste småstein (mye på grunn av 19" felger), og den spora ganske bra. Måtte holde godt i rattet. Og denne bilen jeg har nå er så utrolig god å kjøre i forhold. E46'en var helt jævli å kjøre i forhold. Ikke komfor i det hele tatt og mye tyngre på rattet.

Dr_S Skrevet: Man Mai 12, 2008 16:44 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Gratulerer med ny bil!

Så også denne på Valle Hovin, må si motorrommet så mye bedre ut nå enn da Hjelper med litt vasking!

Men jeg synes det var litt rar lyd på den ved tomgang? Oljebytte hjelper kanskje?

Enig med ///Magnus, få på faceliftlyktene:)

Ja, det så ikke ut der, men jeg tok en avfetting og spylte, og da ble det skinnende rent. Så det var nok vasket før :)

Ja, det er vanos lyden. Nesten alle E39 M5 har denne lyden. Kan visst bytte noe deler så blir det litt bedre, men kommer uansett til å høre vanosen på de. På E60 M5 så er også denne lyden der. Og der har BMW valgt å kalle det M lyden :) Men etter jeg tok motorrens og bytta olje, så ble det mye bedre. Hjalp på skikkelig.

Faceliftlykter har jeg fått tak i nå i Sverige. Så blir muligens kjøp av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Wow!! Gratulerer! :o Det må jeg si, E39 M5 a gitt! 8) Snakk om staselig skyss! Du har hatt mye råe biler i din unge alder, men sørg for å hold på denne en stund, E39 M5 er litt av en godbit!

Misunnelig er bare forordet her i gården!!

Btw: Jeg lurte nesten på om det var du som stod på Statoil Kallerud i sta, men jeg ser du har et annet regnr. Der stod det en sort E39 M5 og vasket..kjenner til den? Så også en E60 M5 her om dagen på vei til Raufoss!! Begynner å bli mye heftige biler i regionen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...