Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et problem med bilen en stund som jeg ikke har aning om hva kan skyldes.

Fra tid til annen (som regel når jeg har kjørt noen minutter) begynner bilen å gå merkbart dårligere og rykker litt, det virker som om den blir holdt tilbake på et vis. Det er spesielt merkbart under 3000 rpm.

Et annet problem som jeg regner med har noe med det samme å gjøre er at den motoren kan kutte ut et bittelite sekund, og derfår får bilen til å rykke på et vis. Dette kan skje når bilen står på tomgang også, da stopper den...

Problemet forsvant en periode da jeg satt den på verksted og en kamakselføler ble byttet. Da problemet kom tilbake ba jeg de se på det igjen, men de fikk ikke opp noen feilmelding og foreslo at jeg burde prøve dyserens (noe jeg ikke har gjort enda)

Noen som vet hva dette kan være??

-Takk for alle svar :D

Skrevet

Skudd i mørket. Olje fra toppdeksel ned i plugghullene og lager over ledning? Eller dårlig coil på en av pluggene?

Skrevet

Nytt skudd ut i mørket;

Luftmasse måleren?

Men den sjekket de vel kanskje, bilen kjøres da på et visst turtall og så måler de verdiene.

Skrevet

Burde de ikke fått opp sånne ting på diagnosetest? De hadde visst utstyr til å lese av alle meldinger..

Det er jo litt kjipt å bytte masse deler uten at det hjelper..

Skrevet

Jeg merket forresten at når jeg gir gass når den står på tomgang rister eller vagler den mer enn normalt når jeg har det problemet.. Bare på lave turtall.. Kan det hjelpe noen med å finne problemet?

Skrevet

Skudd i mørket her å: kan være coilene som sagt tidligere.. veiakselgiver er det vel neppe da bilen ikke ville starta om denne var ødelagt. Sjekk plugger + coiler:)

Skrevet
Skudd i mørket her å: kan være coilene som sagt tidligere.. veiakselgiver er det vel neppe da bilen ikke ville starta om denne var ødelagt. Sjekk plugger + coiler:)

Jo, den starter om veivsensoren er gåen. Den kopler seg over til kamsensoren istedet. Blir tungstartet og går dårlig.

Ellers er tett catalysator ett tips

Skrevet

eller en gåen lambda.. min har en gåen lambda og nøkker og er litt rar på lave turtall..

Men som sagt over her holder jeg en sterk knapp på veivakselsensoren!! Hadde samme problemet på min gamle E39 ;-)

Skrevet
Skudd i mørket. Olje fra toppdeksel ned i plugghullene og lager over ledning? Eller dårlig coil på en av pluggene?

Jeg har akkurat samme problem, og når jeg byttet plugger her om dagen var det litt olje på den ene fra toppdekselet. har ikke fått byttet toppdekselpakning ennå men håper dette er problemet. Jeg har også just byttet kamakselføler. Hvis du finner ut av problemet hadde det vært fint med et hint...

Skrevet

Der er en remse med runde gummipakninger som sitter under toppdekselet rundt plugghullene.. den var jævlig morken når jeg tok av toppen på min e39.. der var det også olje rundt pluggene

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei alle sammen. Jeg har et problem med at bimmern fusker/rykker og til og med stopper når den er blitt varm. Går også veldig dårlig til tider. Skjer ikke når den er kald. Kan noen hjelpe meg å løse problemet? Ser det er flere med samme problem her. På forhånd takk;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...