Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et hjullager jeg må skifte, men har ikke økonomi til det enda. Er det trygt å kjøre på? Skal kjøre Bergen-Haugesund til helgen, ca 2 timer på vei.

Skrevet

Hvis det durer no veldig er det ikke så veldig lurt å kjøre mye med, på noen biler kan f.eks hjulet dette av eller låse seg, men veit ikke om det gjelder bmw

Skrevet

direkte farlig er det ikke , men lurt? det er noe annet ;)

det er jo slitt og slitte ting skal jo helst byttes fortest mulig, men det går nok bra.

Skrevet

En kompis av meg kjørte med gåent hjullager, der datt hele hjulet -av- :shock:

Men det var på en Seat Toledo da.

Du kan jo sjekke av og til da om det sitter fast, bare gå ut og dra/sparke litt i hjulet. Eventuellt jekke opp først, hvis du har tid/gidder :P

Jeg tror ikke jeg hadde kjørt noen ekstremdistanser om lageret rumler noe fælt, iallfall holdt meg godt under 80.

Skrevet

Går jo ann og kjøre på men jeg ville ikke gjort det, hadde slitt på min jeg kjørte med da sleit jeg ut baksiden av hjulnavet der inneringen til lageret sitter slik at jeg måtte bytte denne og da blei det plutselig 1000kr ekstra.

Det var en 320

Og ja du kan risikere som nevnt over at hjulet detter av eller låser seg.

Du kan jo tenkte deg selv at det er farlig hvis hjulet detter av i 80km i timen

Skrevet

Det er bak. Bra, for selv om det høres dumt ut så er jeg bare nødt til å kjøre den turen, selv om det betyr at jeg ødelegger navet :-(

Skrevet

det værste er når ristinga begynner ;-) og det begynner å bråke VELDIG!

du vet at du kan risikere å slite i stykker enda mer inni der, og da blir det nok godt dyrere!

Skrevet

Jeg kjørte med mer eller mindre slitt lager i ca 1 1/2 år før det begynte å vibrere, da byttet jeg umiddelbart. Det begynner som ofte med en svak ulyd ved svinging til en side (alt etter hvilket lager det er), så blir bare lyden sterkere og sterkere.

Men noen toppfartsturer hadde jeg holdt meg unna med sånt hjullager. Man kan kjøre uhyre langt før det faktisk skjer noe. Hadde nok ganske sikkert 20 000km fra mitt begynte å bråke til det begynte å vibrere.

Til slutt måtte jeg ha spacer på 17" felgen for at den skulle gå klar av fjærskåla, noe jeg ikke hadde behøvd tidligere...så slitt ble lageret.. :lol:

Skrevet

går greit enn så lenge, men det kan brenne seg fast og det blir helt for jævelig å bytte, men ville kjørt mins mulig forde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...