hnilsen Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Jeg har et hjullager jeg må skifte, men har ikke økonomi til det enda. Er det trygt å kjøre på? Skal kjøre Bergen-Haugesund til helgen, ca 2 timer på vei.
Bushnell Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Hvis det durer no veldig er det ikke så veldig lurt å kjøre mye med, på noen biler kan f.eks hjulet dette av eller låse seg, men veit ikke om det gjelder bmw
StianA Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 direkte farlig er det ikke , men lurt? det er noe annet det er jo slitt og slitte ting skal jo helst byttes fortest mulig, men det går nok bra.
-Sammy Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 En kompis av meg kjørte med gåent hjullager, der datt hele hjulet -av- Men det var på en Seat Toledo da. Du kan jo sjekke av og til da om det sitter fast, bare gå ut og dra/sparke litt i hjulet. Eventuellt jekke opp først, hvis du har tid/gidder Jeg tror ikke jeg hadde kjørt noen ekstremdistanser om lageret rumler noe fælt, iallfall holdt meg godt under 80.
RobertN Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Går jo ann og kjøre på men jeg ville ikke gjort det, hadde slitt på min jeg kjørte med da sleit jeg ut baksiden av hjulnavet der inneringen til lageret sitter slik at jeg måtte bytte denne og da blei det plutselig 1000kr ekstra. Det var en 320 Og ja du kan risikere som nevnt over at hjulet detter av eller låser seg. Du kan jo tenkte deg selv at det er farlig hvis hjulet detter av i 80km i timen
Superbeetle Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Er det bakhjulslager eller forhjulslager...? Et bakhjulslager kan ikke føre til at hjulet detter av..
hnilsen Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Skrevet Mai 7, 2008 Det er bak. Bra, for selv om det høres dumt ut så er jeg bare nødt til å kjøre den turen, selv om det betyr at jeg ødelegger navet
///Mysild Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 det værste er når ristinga begynner og det begynner å bråke VELDIG! du vet at du kan risikere å slite i stykker enda mer inni der, og da blir det nok godt dyrere!
oddis Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Jeg kjørte med mer eller mindre slitt lager i ca 1 1/2 år før det begynte å vibrere, da byttet jeg umiddelbart. Det begynner som ofte med en svak ulyd ved svinging til en side (alt etter hvilket lager det er), så blir bare lyden sterkere og sterkere. Men noen toppfartsturer hadde jeg holdt meg unna med sånt hjullager. Man kan kjøre uhyre langt før det faktisk skjer noe. Hadde nok ganske sikkert 20 000km fra mitt begynte å bråke til det begynte å vibrere. Til slutt måtte jeg ha spacer på 17" felgen for at den skulle gå klar av fjærskåla, noe jeg ikke hadde behøvd tidligere...så slitt ble lageret..
TheBirg Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Kollektivtrafikk ? Tog\buss ? Forøvrig kan man kjøre uten bremser forran også, det er bare å bremse med gir og håndbrekk
Brekke Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 går greit enn så lenge, men det kan brenne seg fast og det blir helt for jævelig å bytte, men ville kjørt mins mulig forde!
TheBirg Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 Sikkerhetsmessig, NEI !!! praktisk bruk, ja sikkert. Men tenk sikkerhet først !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå