Jesse Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Har seg sånn at både det ene og andre har gått på gobilen 5 dager etter jeg hentet den. Problemet med girkassa er at den ike går i 1,2,3 eller D. Det blir det samme som om jeg skulle hatt den i fri. Jeg har hørt at disse symtomene har noe med noen plastkuler i kassen. Kunne noen konstantert dette? uannsett er vel det billigste og skaffe en brukt girkasse og bytte over med denne. Var idag på et verksted. De sa at det var kun bmw som kunne gjøre dette fordi det var programering av kickdown, gasspjeld og datasprut som måtte gjøres på nytt da man skla bytte girkasse :S Noen som har noen tips eller som har vært borte i dette? Takker for svar. Edit: står fpresten på kjørecomputeren også at det er feil med girkassen
Anderslien Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Det står litt om dette problemet på www.autopower.se. Noen av symptonene på at det er plastkulene er at bilen ikke går i revers, slår seg i gir og sånne ting. Kan ikke si sikkert at dette er problemet på din. Jeg ville kjøpt en brukt kasse. Få tak i en med samme delenummer. Er vel 3-4 forskjellige 5HP30 kasser tror jeg. At du må programmere kassen er vel bare bullshit? Blir jo akkurat som å si at hvis du kobler fra kontakten til kassen og setter den i igjen, så må du programmere den igjen? Tror jeg ikke noe på. Jeg tror du rett og slett bare kan sette i en brukt kasse med samme delenr, sette i kontakten og kjøre. Men dette kan jeg ikke si sikkert, så sjekk opp dette litt. Og en ting. De automatkassene der er drit tunge! Hvis du er interessert, så har jeg fortsatt gamle kassen fra 540 liggende. Svinghjul og alt har jeg. Kan få den billig hvis du henter den. Absolutt ingenting galt med den. Ikke hatt noe symptomer på at plast kulene eller noe er dårlige. Eventuelt kan du bruke deler fra denne, så slipper du kanskje å ta ned kassen på bilen din? Får den for 1000kr hvis du henter den. Da får du med alt av deler jeg har
Stonescream Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Var jo noen som skifta og fiksa dette på sin 540 så du kan jo høre med de så har de kanskje noen tips og triks. Var vel en 540 automat som ble skifta til 540 manuell.
Jesse Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Skrevet Mai 8, 2008 Okei, problemet mitt er da omvendt Anderslien, hehe. Raufoss vil vel bli ekstremt langt for og meg kjøre da jeg bor i fredrikstad? vet ikke hvor langt det er. Men er det samme kasse i 540 som det er i 850? Takker for svar!
Anderslien Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Okei, problemet mitt er da omvendt Anderslien, hehe.Raufoss vil vel bli ekstremt langt for og meg kjøre da jeg bor i fredrikstad? vet ikke hvor langt det er. Men er det samme kasse i 540 som det er i 850? Takker for svar! Nei, ikke så langt. Tar vel 2t50min. Kjørt endel til Fredrikstad. Jeg vet ikke. Sjekk delenr. på kassa di, så skal jeg sjekke mi. Uansett, så kan du jo bruke deler av min da. Da slipper du vel å bytte kasse.
Jesse Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Skrevet Mai 8, 2008 Ja det er sant! Hvor finner jeg delernummeret på kassen? lett synlig eller? Tusen takk for svar.
Jesse Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Skrevet Mai 9, 2008 Husker på 540ien min aillefall kunne man ikke velge førstegir, dette kan man på 850ien. Kan dette gjøre at ting ikke passer? var under istad men fant ikke noe delenummer... Noen som vet hvilke kasser som passer?
Anderslien Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Husker på 540ien min aillefall kunne man ikke velge førstegir, dette kan man på 850ien. Kan dette gjøre at ting ikke passer?var under istad men fant ikke noe delenummer... Noen som vet hvilke kasser som passer? Men kan hende delene passer selv om det er ulikt. Delenr. står på siden av kassen. Er en metall brakett det står på. Sjekk realoem, så kanskje det står noe der også. Sammenlign med 540.
Jesse Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Skrevet Mai 9, 2008 Ja takk. skal skjekke litt grundigere etterpå! =) mente jeg leste at 92-95 mod kasser ikek passet på dens e. men skal dobbelt skjekke. for det hadde vært helt konge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå