Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg blander meg inn her da jeg har samme problemstillingen. Jeg har bakhjul med 265/35-18" dekk på 9,5" felg med ET 16. ET er jo ganske avgjørende for hva som subber og ikke. Hvilken ET har dere som har senk og ingen subbing? Toro? 525DAT?

Slik ser min bil ut nå, og jeg frykter subbing med lett senk:

8gy9i8y8g6ue2fo0vj41.jpg

ET 13-19

Skrevet
Viss du har tilgang på dreiebenk er det jo berre å ta av 1,6 mm da... :)

Og hvis du ikke har det da?? :D:D

Jeg har 19" med original fabrikk senking. Det er null problemer i forhold til subbing.

Skrevet
Har nylig bestil 19" M6 felger til min nye E39, dekk dimmensjon 275\30\19 bak, dette skulle gå helt fint i følge dekk1

Det var jo enda bredere, men hvilket innpress bestilte du? Jeg har blitt fortalt at ET18 bak var det beste godkjente, og at ET15, som også kan bli levert godkjent med noen felger kunne gi litt subbing?

Jeg hadde 8,5x19" ET10 med 235/35 foran og 9,5x19" ET17 med 275/30 bak på en godt senket E39 sedan. Foran gikk det helt uproblematisk, mens bak var det litt subbing på dårlig vei. Nå heter det seg imidlertid at E39 touring har større hjulhus bak enn sedanen har, så jeg vil gjette på at det går bra for din del, både med 255 og 265 breie dekk. Da jeg var i kontakt med Sivert på Automote fortalte han meg at de hadde prøvd 10,5x19" (husker ikke innpress og dekkbredde) på E39 touring, og dette hadde gått fint.

Er du i tvil og ikke har bestilt enda så kan det jo være greit å bestille 255/30-19" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...