Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Bimmers folk:)..eg er ny her på forumet og har nettopp kjøpt meg en E39 523:) som eiere her fra bimmers har hatt før:)..hittil er eg kjempe fornøyd med bilen men sku hatt noe grom hjul på den:)..

Bilen har eg fått beskjed om at er senket 35mm..Og eg er veldig higen på og få på den classikeren Rondell D58.. 8)

Men er det noe problem med subbing med for eksempel: 235/40-18 foran og 265/35-18 bak da den er senket?.. Har sett at andre har hatt mere senk og disse felgene..men en snakket om at han subbet med 15mm senk når han hadde full bil..

derfor spør eg dere som har peiling og som har hatt/har disse hjulene på E39..

Vil dette bli et problem?

EDIT: Har funnet et sett med brukte rondell felger.. Disse sier eier at har stått på en E60 520i, er dette samme innpress og bolter som på en E39 523?

PS di er 8,5 foran med 245/40-18 og 10 bak med 275/35-18

Vil eg kunne bruke disse?..Haster litt.....

Mvh Raymond :D

Skrevet

Hadde null problem med subbing på min med samme dim på dekkene og med 60mm senk forran og bak. Kommer sikkert litt ann på understellet og, om den vil subbe med folk i eller ei. Jeg kjører med Gule Koni dempere og Apex fjærer, og det funker veldig fint.

DSC00611-1.jpg

Skrevet

Har en E-39 stasjonsvogn m sportsunderstell og de nevnte felgene.

Med full full bil tar av og til i skjermene bak v store humper i veien.

Men det er ikke så ofte. Men regn ikke med mer en to sesonger m bakdekkene...

Skrevet

Hmmmm, her kommer det en problematik jeg ikke hadde tenkt på. Jeg skal på med 235 og 265 i 19". Etter lang lang leting har jeg endelig funnet M6 felger med godkjenningspapirer, og disse skal på så snart veien her er utbedret :roll:

Noen som vet om denne dimensjonen skaper samme problematikk? Jeg har nivåregulering bak, og bilen er senket 2-3cm. Bør jeg gå ned til 235 og 255?

Skrevet

Noen som vet om inpresset er forsjellig på Rondell 58 i 8,5 og 10 fra 520 E60 til en E39?

Eller kan di brukes på begge?..har komt over et sett:)

Skrevet
Noen som vet om inpresset er forsjellig på Rondell 58 i 8,5 og 10 fra 520 E60 til en E39?

Eller kan di brukes på begge?..har komt over et sett:)

Skrevet
Hmmmm, her kommer det en problematik jeg ikke hadde tenkt på. Jeg skal på med 235 og 265 i 19". Etter lang lang leting har jeg endelig funnet M6 felger med godkjenningspapirer, og disse skal på så snart veien her er utbedret :roll:

Noen som vet om denne dimensjonen skaper samme problematikk? Jeg har nivåregulering bak, og bilen er senket 2-3cm. Bør jeg gå ned til 235 og 255?

Har nylig bestil 19" M6 felger til min nye E39, dekk dimmensjon 275\30\19 bak, dette skulle gå helt fint i følge dekk1

Skrevet

Jeg blander meg inn her da jeg har samme problemstillingen. Jeg har bakhjul med 265/35-18" dekk på 9,5" felg med ET 16. ET er jo ganske avgjørende for hva som subber og ikke. Hvilken ET har dere som har senk og ingen subbing? Toro? 525DAT?

Slik ser min bil ut nå, og jeg frykter subbing med lett senk:

8gy9i8y8g6ue2fo0vj41.jpg

Skrevet
Har nylig bestil 19" M6 felger til min nye E39, dekk dimmensjon 275\30\19 bak, dette skulle gå helt fint i følge dekk1

Det var jo enda bredere, men hvilket innpress bestilte du? Jeg har blitt fortalt at ET18 bak var det beste godkjente, og at ET15, som også kan bli levert godkjent med noen felger kunne gi litt subbing?

Og hva var prisen hos Dekk1? Prisen min blir 13.900,- med Nankang dekk. Men det var en som ringte meg tilbake igår og beklaget at han hadde glemt forespørselen min. Han ga meg ett tilbud på 19.000,- med Michelin Pilot Sport SP2. Dyrere men det er jo sinnsykt gode dekk da....

Skrevet
EDIT: Har funnet et sett med brukte rondell felger.. Disse sier eier at har stått på en E60 520i, er dette samme innpress og bolter som på en E39 523?

PS di er 8,5 foran med 245/40-18 og 10 bak med 275/35-18

Vil eg kunne bruke disse?..Haster litt.....

Mvh Raymond :D

Skrevet

Nei. navet på E60 er 72,5 mens E39 har 74,1mm ergo må det lages større senter på felgene, noe som er ukurrant. Er du heldig er felgene bestilt til E39 men satt senterringer i, og da er det jo bare å ta ut ringene så det passer, men tviler. I utgangspunktet passer altså felgene ikke. Alt annet er likt bortsett fra senter.

Skrevet
Nei. navet på E60 er 72,5 mens E39 har 74,1mm ergo må det lages større senter på felgene, noe som er ukurrant. Er du heldig er felgene bestilt til E39 men satt senterringer i, og da er det jo bare å ta ut ringene så det passer, men tviler. I utgangspunktet passer altså felgene ikke. Alt annet er likt bortsett fra senter.

Takk for svar:D..

Bra at eg ikke kjøpte disse då..kunne gått på en smell med 8-9k..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...