Gå til innhold

M50 innsug

DanH
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mener jeg fant ett ferdig "kit" her på forumet.. ei sia i usa du kunne handle fra. For du må endre noe med dyserailen og festene der.. men alt fulgte med i det sette. :) Så bare å søke på "m50 innsug" eller noe sånt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du ikke mye på høyt turtall vil du ikke få så mye ut av et M50-insug på en 2,8liter siden du bare får effekten på topp. Fungerer vist bra på automat også, men det er ikke før du "tyner" motoren du merker noe.

Har lest om noen fra et engelsk forum som sa du mistet den lille "pausen" ved kickdown, altså slik at bilen girer raskere og bedre. Mulig det bare er placebo-effekt, men er bedre enn ingenting :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Maloi: Fikk svar fra "Eric" på M50manifold som det heter.

Dette er hva jeg fikk til svar: I can't ship outside the country. Besides you don't want to do this mod on a AT car anyway. It screws up the shift points of the tranny. You need a supercharger. (And a 5 or 6 speed). Og det blir ikke aktuelt å bytte kasse. Dette er jo "familiebilen" :S

Vil bare ha det lille ekstra, slik at jeg kan ha det "litt" morro.

Har bestilt "powerpulleys" fra www.evosport.com Billig tuning for mere morro. De viser til dynobenk og mere hester, men jeg er ute etter responsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har powerpullys på www.turnermotorsport.com også (ser ut som ei kurrant side for BMW)

http://www.turnermotorsport.com/html/de ... ID=PPK-E36

En kar på e36coupe.com som selger m50 kit og big bore trottle body om ønskelig. (gasspjeld som er borrret opp 3mm)

Gasspjeldet gir også bedre respons og skulle vist tette hull i effektkurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...