Gå til innhold

Ettermontert xenon og problemer i etterkant - E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor satte jeg på ettermontert xenon sett til fjern lysa. Dette har fungert utmerket med tanke på at lyset er bra.

Siden i fjor sommer har jeg hatt et problem med bilen i perioder.

Vært inn og ut av verksted, stått ca 2+ mnd totalt inne.....

Problemet mitt har vært at den ikke går på alle sylindere.

Bytta masse deler (dyser, releer glødeplugger osv.) men ikke noe har hjulpet. Nå sist leverte jeg bilen for snart 2 uker siden og mekaniker har godt over absolutt alt. Rensa EGR ventil sjekka alt av sensorer osv.

Det rare er at det ikke er registrert en eneste feil når man tar en diagnose. Har til og med hatt den inne for total sjekk av diesel systemet. Testa dyser, pumper, rør, jernspon i systemet og til og med temp. forskjell fra bak til foran. Ikke noe feil.......Sånt er jo kjempe moro.

Men så leste jeg her om dagen i et VAG forum om en med ettermontert xenon som knakk original balast i ny å ne. Da slo det meg at jeg satte jo pokker på xenon kittet i fjor sommer :roll: .

Sendte melding til mekaniker og etter at han tok av xenon settet så var bilen normal. Nå skal jeg ikke si at dette er 100% løst enda men ser meget lovende ut.

Tenkte bare å dele mine opplevelser for å høre om andre har opplevd merkelige problemer med bilen sin, og kanskje har ettermontert xenon?

Jeg syns selv det virker rart, men på en måte så kan det jo være særs reelt at dette faktisk er problemet.

Skrevet

Ja det opplever jeg å, men dette problemet har vært der selv om fjærnlys ikke er på :?

Har på en måte ikke vært noe logisk årsak, har heller ikke klart å fremprovosere at bilen gikk ujevnt/ ikke på alle sylindere.

Kom med jevne mellomrom, 1-2 ukers perioder, var der en dags tid så var bilen OK igjen.

Om den var kald eller varm, full tank eller nesten tom, kjørestil osv, ingen av dem fikk frem feilen. Var rett å slett veldig sporadisk.

Skrevet

Takk for at du deler denne erfaringen med oss. Hvilken type ettermonteringssett er det du har montert? Jeg har nemlig tenkt å gjøre det samme som du har gjort, men ble litt usikker nå.

Skrevet

Jeg kjøpte settet fra Xenon-Trading.no, har ikke settet her nå så vet ikke produsent.

Jeg tror nok ikke at Xenon-trading selger dårlige produkter sånn sett så er nok mer tilfeldigheter og uflaks. Kan jo tenkes at det er en produksjons feil eller noe galt med balasten/e for eks. Men jeg har ikke så veldig lyst til å teste dette ut så mye, tenker nok det settet går i søppla på sikt. Det har kosta nok kr på verksted siste året så er mest glad om feilen er løst. Nå i ettertid så burde jeg jo kanskje ha tenkt såpass langt å tatt dette av for å teste, men det har jeg faktisk ikke tenkt på 1 sekund engang.

De verksteden som har sett på den har heller ikke nevnt dette og alle har trodd at det har vært noe med diesel systemet.

Hadde et lignende sett på min siste E46 og det fungerte helt utmerket.

PS: Bilen begynner å bli i ganske god stand da, har jo snart bytta det som er :bounce:

Skrevet

Vet att mange monterer ballasten rett mot stål i bilen.. dette er ikke å anbefale.

Blir det kortsluttning heller andre feil på kan den gje fra seg støt som øderlegger "hjernen" i bilen. Det vet eg att ett par mazda`er måtte bytte pga ettermontert xenon..

så derfør, ikke monter det mot stål.. skru det fast i noe som ikke leder strøm.

Jeg har personlig montert ballastene på ei plexi plate.. så det er ingen metall mot metall.

Så probleme kan være me ballastene att den sender ut puls heller noe via chassiet..

Skrevet

Du sier no der ja, mener at jeg ikke gjordet dette men er ikke helt sikker. Kan jo være at skruen går inn i chassiet.

Var mest ment som en informativ tråd, slik at andre kanskje slipper samme problem som meg. Mange som handler xenon sett om dagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...