Gå til innhold

Gjett bilen


D.C.V
 Share

Anbefalte innlegg

Tøft, visste jeg ikke om.

Bare å komme med modellnavnet til Internmeccanica'en du trodde det var, så kan du komme med neste oppgave ;) Har forøvrig flere bilder av samme bil med ganske bra oppløsning, si fra om det er interesse for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er spennende å se hvordan enkeltmenn har vært inspirasjonen til så mange biler. Et annet eksempel er Max Hoffman. Både Mercedes 300 sl, Bmw 507 og Porsche 356 Spyder var han inspirasjonen til.

Jeg fant forresten riktig bil, men jeg skal la noen andre legge ut ritkig svar - jeg har uansett ingen ny oppgavE på lur.

azmodv7yn2jqxtwd7bha.jpg

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som om ingen fant svaret. Bilen er en Intermecchanica Indra. Om du ønsker en selv, er denne til salgs:

http://www.finecars.cc/en/detail/car/1271/index.html

Butikken som selger bilen har et av de mer spennende sortimentene jeg har sett; Finner jeg en bil jeg liker, er den til salgs hos dem. Dessverre så har jeg inntryk av at prisnivået er høyt sammenlignet med andre selgere.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intermeccanica Indra 2+2 er riktig ;)

Og den 356'en du viste bilde av er interessant siden den kun ble kjent som Porsche Continental i USA, var vel kun USA som fikk den utgaven.

Her en en fyr som både har en slik og en Continental (Lincoln) og som i tillegg har bygget om en husvogn til husvogn med garasje. Veldig artig å lese om, mange bra bilder også. Han har også en Chris Kraft Continental (klassisk båt).

Cardomain-sida hans:

http://www.cardomain.com/ride/340096

Bilder av Continental:

http://www.cardomain.com/ride/2194602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er spennende å se hvordan enkeltmenn har vært inspirasjonen til så mange biler. Et annet eksempel er Max Hoffman. Både Mercedes 300 sl, Bmw 507 og Porsche 356 Spyder var han inspirasjonen til.

Disse er jo den dag idag noe av de peneste bilene gjennom historien i mine øyne. Mann med sans for tidløse linjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Sunbeam Tiger:

Tok dette sommeren i forfjor, er rett nedom leiligheta mi, veteranrally med masse lekre biler.

Tigern brumma godt med sin V8 :)

Var ikke direkte vond lyd i Lotus Cortinan heller :)

Du har ikke flere bilder?

Jeg synes det er spennende å se hvordan enkeltmenn har vært inspirasjonen til så mange biler. Et annet eksempel er Max Hoffman. Både Mercedes 300 sl, Bmw 507 og Porsche 356 Spyder var han inspirasjonen til.

Disse er jo den dag idag noe av de peneste bilene gjennom historien i mine øyne. Mann med sans for tidløse linjer.

Selv om Max Hoffman la visse føringer for hvordan designet skulle være, er det først og fremst evnen til å se et marked for bilene Hoffman har fått æren for. Utenom om hams talent til å se forretningsideer i det andre ikke så, ville ikke bilene ha kommet på markedet. Han var en forretningsmann, ikke en designer. I de fleste tilfeller var han en god forretnings man og, selv om Bmw 507 aldri viste seg å være den suksessen han hadde håpet på - mye pg.a. Bmws vanskeligheter med å produsere bilen for den summen som var avtalt.

Designet stod andre for. Bmw 507 er tegnet av samme mann som stod bak en annen av mine favoritter, nemlig førstegenerasjons Silvia. Albrecht von Goertz jobbet og på Toyotas 2000gt når den fortsatt var på utviklingsstadiet.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...