Gå til innhold

Gjett bilen


D.C.V
 Share

Anbefalte innlegg

Oppgaven er egentlig ikke så veldig vanskelig.

Mannen bak bilen solgte og tv-er med navnet sitt på, altså tv-er med det samme merkenavnet som bilen fikk. Det sies at disse tv-ene var av laber kvalitet, men råbillige for å bøte på det. Bruktbilbutikken han eide var verdens største i en periode. Han var visstnok lidenskapelig opptatt av oppfinnelser og "det nye", noe som gjorde at han prøvde seg innenfor mange forskjellige bransjer - her representert med en bil fra mannen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tucker var mer en drømmemann enn en forretningsmann. Tucker Torpedo var nok mer spesiell og mer nyskapende enn "hemmelig oppgave-bil" og den var samtidig tidligere ute. Tuckers bil kom aldri helt i produksjon, og de 30-40 stk. som finnes i dag er alle "prototyper".

Tucker_torpedo_patent.png

Culbert?

Det er ingen Culbert. Jeg må si at jeg aldri har hørt om "Culbert" før, men er det mannen som denne artikkelen handler om du tenker på?

http://www.signonsandiego.com/uniontrib ... lbert.html

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ok. Bilen kom uansett ikke fra han. Skaperen var nok mer opptatt av det nyskapende ved biler, enn selve farten og spenningen bak dem slik som Culbert ser ut til å ha vært (ut fra det at han hadde fartsrekorder og slikt).

I likhet med hva Vw sier de gjør med sin Veyron (og hva ford gjorde med sin andre Continental), solgte man bilene med tap. Ca. 1000$ for hver bil.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har drevet med noe boksing (ja, har faktisk drevet med det - merkelig nok), men det vil jo bety at kampen stoppes, dv.s. at gjettingen stoppes. :?

En del sider referer til mannen bak prosjektet som "madman", men det er nok myntet mer på hvor mange bransjer kan begav seg ut i, enn hans manglende enve til å tjene penger på bilen. Man kan selvsagt diskutere om det har en sammenheng med hverandre, altså at han kanskje ikke greide å gå med overskudd på alt siden han drev med så mye.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lar den gå til Knut jeg. Selv om Andreas fant mannen, var det Knut som fant selve modellen. Legg opp noe nytt.

Det var visst mange som skjønte hva det var. Hva var proppen som plutselig forsvant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...